با محوریت اتاق های بازرگانی سه استان حاشیه کویر لوت برگزار می شود همایش بین المللی کویر

پنجمین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بیرجند با حضور اعضای کمیسیون گردشگری، نمایندگان دانشگاه بیرجند و رئیس انجمن بیرجندی های مقیم تهران با محوریت اقامتگاه های بوم گردی، رویدادهای ملی تبریز ۲۰۱۸ و همدان ۲۰۱۸ و همایش بین المللی کویرلوت در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار گردید.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بیرجند با اشاره به وضعیت و شرایط اقتصادی جاری کشور راه برون رفت از شرایط موجود را توجه ویژه مسئولین و بخش خصوصی به گردشگری اعلام کرد و افزود: در این کمیسیون تلاش شده است هم طرح و احصاء مسائل گردشگری صورت پذیرد و هم به عنوان پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی از طریق شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری پیگیری شود.
دکتر مجیدی با اشاره به وضعیت اقامتگاه های بوم گردی و رونق طبیعت گردی در سالهای اخیر برلزوم آسیب شناسی و نظارت بر صدور مجوزها و مدیریت این اقامتگاه ها تاکید نمود و افزود ضروری است کمیته بوم گردی با حضور مدیران و صاحبان اقامتگاه های بوم گردی تشکیل و گزارشی درخصوص وضعیت این اقامتگاه تهیه گردد. همایش بین المللی کویر لوت از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
دکتر مجیدی با اشاره به ثبت جهانی کویر لوت از برگزاری همایش بین المللی کویر با محوریت اتاق های بازرگانی سه استان حاشیه کویر لوت (خراسان جنوبی- سیستان و بلوچستان و کرمان) و همکاری دستگاه های مختلف خبر داد و افزود: کمیته علمی، اجرایی و شورای سیاستگذاری این همایش با محوریت دانشگاه بیرجند تشکیل خواهد شد. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بیرجند هدف از برگزاری این همایش را معرفی ظرفیتهای گردشگری، صنایع دستی و غذاهای سنتی استان و توانمند سازی جوامع محلی و جذب سرمایه گذار عنوان کرد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بیرجند، با اشاره به رویداد های ملی همدان ۲۰۱۸ و تبریز ۲۰۱۸ در حوزه گردشگری خواستار برنامه ریزی استان جهت بهره برداری از این فرصت شد.
دکتر مجیدی همچنین با یادآوری رویداد گردشگری نمایشگاه بین المللی تهران در بهمن ماه سال جاری خواستار برنامه ریزی جهت حضور موثر استان در این نمایشگاه شد. تهیه تقویم گردشگری با مساعدت و همکاری اعضای کمیسیون از دیگر پیشنهادات دکتر مجیدی در این جلسه بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*