آخرین خبر :

بازخوانی پرونده پروژه هلال بیرجند نیمه تاریک هلال تغییر مدیریت ها هم گره ای از هلال باز نکرد

عملیات اجرایی پروژه مهم و در عین حال مرموز احداث مجتمع تجاری، اداری و درمانی هلال در خیابان آیت ا.. طالقانی بیرجند بدور از هیاهو، جنجال ها و حاشیه های فراوان اطرافش همچنان ادامه دارد، بدون آنکه خبر خاصی از روند کار آن به بیرون درز کند.
این پروژه که دو سه سالی است ابهامات زیادی در خصوص تخلفات متعدد مجریان آن از عدم تامین پارکینگ مورد نیاز گرفته تا تجاوز به حریم معبر، نداشتن پله فرار، احداث بخش فیزیوتراپی و آبدرمانی در طبقه ۲- ، تاخیر در تحویل واحدها به خریداران و … مطرح شده در حالی مراحل پایانی خود را طی می کند که به لحاظ این همه تخلفات آشکار از مدت ها پیش باید پلمپ گردیده و از ادامه کار آن جلوگیری به عمل می آمد.
در این بین یادآوری آنچه که در این پروژه گذشته آنهم براساس گزارشات درج شده در هفته نامه بیرجند امروز و روزنامه امروز خراسان جنوبی خالی از لطف نخواهد بود.
براساس گزارشی که تحت عنوان «نیمه پنهان هلال» در چهاردهم تیرماه ۹۵ در هفته نامه بیرجند امروز به چاپ رسید، دکتر فروزانفر رئیس اسبق شورای شهر بیرجند در هفدهم خردادماه ۹۰ در نامه ای به وحدتی فرد شهردار اسبق بیرجند، به اولین مصوبه شورای شهر در خصوص پروژه هلال در ۱۱ خردادماه ۹۰ اشاره می کند . شورای شهر طی این مصوبه به اتفاق آرا مقرر کرده: الف) الزاما تامین پارکینگ طبق ضوابط طرح تفصیلی به صورت ۱۰۰ درصدی باید توسط دست اندرکاران پروژه هلال انجام شود. (۲۵ درصد در محل و مابقی پارکینگ در محدوده خیابان طالقانی صرفا داخل بلوک)
ب: بخشودگی عوارض متعلقه شهرداری تا ۵۰ درصد صورت پذیرد.
ج) حداکثر زمان ساخت ملک مذکور ۳۰ ماه تعیین شده که در غیر این صورت مصوبه مذکور لغو و کان لم یکن تلقی خواهد شد. در ادامه قائم مقام شرکت سرمایه گذاری هلال در اسفندماه سال ۹۴، درخواست تمدید پروانه ساختمانی و بخشودگی عوارض را مطرح می کند. البته در ۴/۲/۹۵ چهار تن از اعضای شورا یعنی دکتر حسنی سفت، دکتر بهترین ، حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد و خانم هلال بیرجندی پلمپ پروژه را طی نامه ای به دلیل اتمام مهلت تعیین شده شورا خواستار می شوند و مدتی هم این پروژه پلمپ می شود.
شورای شهر اما در هشتم خردادماه ۹۵ بار دیگر ۶ ماه مهلت به شرکت سرمایه گذاری هلال می دهد تا پروژه را به سرانجام برساند که در گزارش هفته نامه بیرجند امروز دکتر حسنی صفت در مخالفت و سرهنگ نیک در موافقت با این مصوبه تصمیم هایی را مطرح می کنند.
در تاریخ دوم مردادماه ۹۵ دومین گزارش هفته نامه بیرجند امروز تحت عنوان «مجریان هلال می خواهند در سایه بمانند» به چاپ می رسد که به توقف پروژه پشت سدپارکینگ اشاره دارد.
در این گزارش آمده است که دکتر زنگویی رئیس وقت شورای شهر بیرحند در بیستم دی ماه ۹۳ نامه ای به شهرداری می نویسد و طی آن با اشاره به درخواست شرکت سرمایه گذاری هلال مبنی بر تغییر کاربری پارکینگ در طبقه ۲- پروژه به مجتمع آبدرمانی و سالن های توانبخشی ، اظهار می دارد که مراتب در جلسه ۰۱/۱۰/۹۳ کمیسیون مربوطه شورا مطرح و مقرر گردیده شهرداری با در نظر گرفتن تامین پارکینگ و بررسی دقیق محل پیشنهادی احداث پارکینگ ها و … ظرف ۱۰ روز شورا گزارشی ارائه دهد که شهرداری پس از گذشت ۱۸ روز پاسخی به این نامه نمی دهد و لذا دکتر زنگویی بار دیگر در نامه ای به شهرداری بر ارائه گزارش مذکور در اسرع وقت تاکید می نماید.
رئیس شورا از قائم موهبتی مدیرعامل وقت شرکت سرمایه گذاری هلال نامه ای دریافت می کند که طی آن وی یادآوری نموده که این شرکت از ۲۰ ماه قبل برای ساخت پارکینگ اعلام آمادگی کرده اما تاکنون پاسخی دریافت ننموده است.
مهندس علی حسینی سرپرست شهرداری منطقه ۲ در بیست و نهم بهمن ماه ۹۳ گزارشی در خصوص پروژه هلال برای دکتر مدیح شهردار وقت می فرستد که در آن براساس پروانه صادره تجدید بنادر ۱۶/۱۲/۹۰ بر تائید تامین ۵۰ واحد پارکینگ یعنی معادل ۱۴ درصد مجموع ۳۶۷ واحد پارکینگ مورد نیاز پروژه در طبقه ۲- برابر نقشه ها و تامین سایر پارکینگ های مورد نیاز صرفا در داخل ملک تاکید دارد. در این نامه آمده است: با توجه به اجرای اسکلت و مغایرت وضعیت موجود با نقشه های تایید شده و اظهارات مالک مبنی بر درخواست تغییر کاربری طبقه ۲- مستندات برای اقدامات بعدی به پیوست ارسال می گردد. دکتر مدیح شهردار وقت بیرجند نیز براین اساس پاسخ نامه های رئیس شورای شهر را می دهد و دکتر زنگویی هم تکلیف کار را طی نامه ای برای شرکت سرمایه گذاری هلال ارسال می کند و بر اقدام این شرکت نسبت به تامین پارکینگ مورد نیاز برابر تفاهم نامه ( تامین ۲۵ درصد پارکینگ در محل پروژه و مابقی در محدوده و الزما داخل بلوک) تاکید می نماید، اما در عمل هنوز هیچ اقدامی برای ساخت پارکینگ در محل پروژه صورت نگرفته است. در همان گزارش هفته نامه بیرجند امروز آمده است: دکتر زنگویی رئیس وقت شورا در ۱/۵/۹۴ طی نامه ای از شهرداری می خواهد در خصوص وضعیت تمدید پروانه و تامین کسری پارکینگ های پروژه هلال گزارشی تهیه و به شورا ارائه دهد. وی در ۱۲/۶/۹۴ نیز همین درخواست را در نامه ای دیگر تکرار می نماید و نامه سوم را با تاکید جدی بر اقدام فوری در این خصوص در ۱۱/۸/۹۴ به شهرداری می فرستد. که در چهارم آذرماه ۹۴ سرپرست وقت شهرداری منطقه ۲ گزارشی در خصوص وضعیت ملک هلال ارائه داده و در آن به تخلفات زیربنایی، کسری پارکینگ و عدم تامین پارکینگ و حذف سازه آن در طبقه ۲- اشاره کرده و می نویسد: این ملک دارای درخواست تمدید پروانه جریانی در مرحله درامد و درخواست عدم خلاف جریانی در مرحله کنترل فنی می باشد که موضوع برای تعیین تکلیف به کمیسیون ارسال گردیده است.
شهرداری این گزارش را بلافاصله به شورای شهر ارائه می دهد و رئیس شورا در هشتم اسفندماه ۹۴ نامه ای به شهرداری می نویسد که مسیر امور را اندکی تغییر می دهد. در بخشی از این نامه آمده بود: پس از بررسی ها و بحث و تبادل نظر در شورا مقرر گردید که شهرداری در خصوص تامین پارکینگ مورد نیاز پروژه هلال احمر برابر ضوابط و مقررات شهرسازی و بند یک صورتجلسه شماره ۲۵۵ مورخه ۱۱/۳/۹۰ در اسرع وقت اقدام لازم را به عمل آورد.
در همان مقطع به گفته یکی از اعضای شورای شهر، مجریان پروژه هلال حتی برای تامین ۲۵ درصد پارکینگ، تعیین شده در محل ساخت نیز فکر نکرده اند و پروژه را همانطور که می خواهند به پیش می برند. در گزارشی که تحت عنوان «شهردار: دیگر به هلال امتیاز نمی دهیم» در یازدهم مردادماه ۹۵ در هفته نامه بیرجند امروز به چاپ رسید، آمده بود: حدود سه ماه تا پایان مهلت آخرین مصوبه شورا برای تکمیل پروژه بزرگ مجتمع تجاری، اداری و درمانی هلال و تامین پارکینگ آن باقی مانده و ماجرای تصویب تمدید پروانه و امتیازاتی چون بخشودگی عوارض در شورای شهر برای این پروژه ، موجی از انتقادات را به سوی شورا و مسئولان پروژه روانه کرده است، پروژه ای که طبق مصوبه سال ۹۰ شورای شهر باید ۳۰ ماهه تمام می شد.
قربانی پیمانکار اولیه این پروژه در این گزارش با انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیر واقعی در خصوص پروژه هلال، هدف از اجرای این پروژه را خدمت به مردم استان ذکر کرده و می گوید: تعهد محضری می دهم که پروژه را با همین شرایطی که قرارداد بسته ایم به مدعیان تحویل دهم. می گویند بنده برادر نماینده قاین در مجلس هستم و با رانت و رابطه، فرصت پیمانکاری این پروژه را بدست آورده ام اما سودی که در تصور این افراد است نصیب ما نمی شود. این افراد که امروز جلوی پروژه سد می گذارند در زمانی که ۳ بار مناقصه برگزار شد کجا بودند؟ حالا که در این شرایط سخت، این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد حرف جدید درست کرده و انگیزه را از ما می گیرند.
وی می افزاید : من پیمانکار رانتی پروژه هلال نیستم و با توجه به اینکه سابقه اجرای پروژه های بزرگی را در کارنامه دارم، همکاران شاخص در کار خودمان، پیشنهاد ورود به این پروژه را به من دادند و … وی تغییر کاربری پارکینگ و احداث مجتمع آبدرمانی در طبقه ۲- را در راستای کمک به منطقه و خدمت به مردم دانسته و می گوید: هزینه احداث مجتمع آبدرمانی به مراتب از هزینه احداث پارکینگ سنگین تر است.
وی از میزان پیشرفت پروژه دفاع کرده و می افزاید: اگر این پروژه به نفع مردم در حال اجرا می باشد که اینچنین است پس مبلغی که بابت بخشودگی عوارض و دیگر امتیازات به نفع پروژه حذف شده نیز حق مردم است.
دکتر مدیح شهردار وقت بیرجند نیز در این گزارش، بخشودگی عوارض برای این پروژه را در راستای اجرای مصوبه شورا دانسته و می گوید: روند اجرای کار کاملا قانونی است.
وی با بیان اینکه با حمایت از سرمایه گذاران و دادن این امتیازات به آنان در این پروژه موافق است، می افزاید: شرکت سرمایه گذاری هلال، مجتمعی را در بیرجند می سازد که نظیر آن را در این شهر و استان نداشته ایم و نیاز مردم است. به گفته دکتر مدیح پس از تمدید پروانه، ۶ ماه دیگر به مسئولان پروژه هلال مهلت داده شد و امتیازات تا پایان این مهلت اعمال خواهد شد و از آنجا که طولانی شدن کار به نفع مردم نیست و به عنوان شهردار، نظم خیابان طالقانی با توجه به شلوغی و شرایط خاص آن برای من بسیار اهمیت دارد، پس از پایان ۳ ماه باقی مانده، بدون تعارف وارد شده و دیگر امتیازات گذشته را به این پروژه نخواهیم داد.
دکتر مدیح احتمال دادن مهلت بیشتر به دست اندرکاران پروژه هلال از سوی اعضای شورا را بعید می داند و می گوید: بعید است که مسئولان پروژه در مدت کم باقیمانده به تعهدات خود عمل کنند و امیدوارم هرچه سریعتر مشکلات پروژه رفع گردیده و به بهره برداری برسد.
با گذشت حدود ۳ ماه از پایان آخرین مهلت شورا به مجریان پروژه هلال نیز گزارشی تحت عنوان «شهردار بیرجند هشدار داد: هلال در پارکینگ» در هشتم تیرماه ۹۶ در روزنامه امروز خراسان جنوبی به چاپ رسید. مدیح شهردار سابق بیرجند این بار گفت: تیمی از کارشناسان خبره و رسمی دادگستری به مدت دو سه ماه بررسی هایی را در خصوص پروژه هلال انجام داده و تخلفات پروژه از قبیل تجاوز به حریم معبر، پارکینگ و .. را جمع بندی کرده اند.
وی بار دیگر تأمین پارکینگ مورد نیاز پروژه هلال آن هم در خیابان طالقانی که گره کور ترافیکی دارد را خط قرمز شهرداری ذکر کرد و با اشاره به درخواست مجریان پروژه در خصوص احداث مجتمع آبدرمانی به جای پارکینگ در طبقه ۲-، افزود: با توجه به نیاز مردم و تضمین تامین ۱۰۰ درصدی پارکینگ پروژه در زمین ضلع جنوبی که متعلق به هلال احمر است، چنانچه پارکینگ مورد نیاز پروژه تأمین نشود به هیچ وجه اجازه بهره برداری از واحدها را حتی در صورت تحویل آنها به متقاضیان نخواهیم داد و نسبت به پلمپ واحدها اقدام و بدون ذره ای اغماض قانون را اجرا خواهیم کرد و لذا پیمانکار و مدیریت پروژه نیز با جدیت در پی تأمین فضای پارکینگ پروژه هستند.
به گفته دکتر مدیح، با توجه به پایان مهلت اعتبار مصوبه شورا، دست اندرکاران پروژه علاوه بر جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ باید جریمه دیرکرد را هم بپردازند و حجم این جرایم به حدی است که تخفیفات پیش بینی شده قبلی توسط شورا در عمل برای مجریان پروژه هلال کارایی چندانی نخواهد داشت. دکتر حسنی صفت عضو شورای شهر نیز در گزارش مذکور، با بیان اینکه شرط اجرای مصوبه سال ۹۰ شورای شهر و اعمال تخفیفات و بخشودگی عوارض برای پروژه هلال، تکمیل پروژه ظرف مدت ۳۰ ماه بوده که نه تنها این مهلت ۳۰ماه به اتمام رسیده بلکه ۶ماه مهلت داده شده بعدی نیز تمام شده و ۳ماه نیز از پایان مهلت دوم شورا سپری گردیده، با این حال پروژه هلال بدون پروانه به کارش ادامه می دهد و تاکنون ۲بار هم پلمپ شده است .وی با ذکر اینکه طبق قانون ، این پروژه باید پلمپ می شد و برای این کار نیاز به مصوبه شورا نبود، گفت: این پروژه در مجموع ۱۶۳۵ متر مربع اضافه بنا دارد و در حال حاضر از ۴ پله فرار پیش بینی شده برای آن نه تنها ۲پله فرار باقی مانده که برای استانداردسازی همین ۲ پله هم از آتش نشانی استعلام نشده است. ضمن اینکه براساس نظر تیم کارشناسی مد نظر شهرداری، این پروژه حداقل ۲۱۱ متر از معابر جانبی را اشغال کرده که برابر با ۴واحد می باشد .
وی افزود: علاوه بر این ها با توجه به بحث احداث مرکز آبدرمانی و فیزیوتراپی مد نظر دست اندرکاران در طبقه ۲-طبق دستور العمل های وزارت بهداشت، چنین مرکزی در طبقه ۲- قابل استفاده نخواهد بود.
به گفته دکتر حسنی صفت کمیسیون بدوی ماده ۱۰۰ مجریان پروژه را به لحاظ تخلفات ساختمانی (اضافه بنا)به پرداخت ۵۰۰میلیون تومان جریمه محکوم کرده که اگر بنا را بر قیمت هر متر مربع۱۰میلیون تومان هم بگذاریم باید جریمه ای بیش از یک میلیارد و۶۰۰میلیون تومان اعمال می شد و این در حالی است که قیمت هر متر مربع در خیابان محل اجرای پروژه هلال بین ۱۲ تا۱۸ میلیون تومان خرید و فروش می شود. وی اضافه کرد: مجریان این پروژه همچنین به تأمین پارکینگ و پله فرار نیز محکوم شده اند اما در بحث ارتفاع مازاد در طبقات و کسر پله فرار حکم بر برائت آنان داده شده است.
دکتر حسنی صفت تصریح کرد: به جز محاسبه راهروها، پروژه هلال حداقل به بیش از ۱۰هزار متر مربع پارکینگ نیاز دارد که قطعا تأمین این حجم پارکینگ در اراضی مدنظر مجریان در ضلع جنوبی مجتمع، امکان پذیر نخواهد بود.
رئیس سابق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند نیز در خصوص استعلام از این سازمان از سوی مجریان پروژه هلال گفت: در تاریخ ۲۴/۱۱/۹۴ نامه ای به دست اندرکاران پروژه ارسال و طی آن خواستیم تا وضعیت ایمنی پروژه را مشخص کنند که آنها در نامه ای در ۱۵/۱۲/۹۴ خواستار مساعدت آتش نشانی شدند.
میرزایی افزود: ۱۹/۱۱/۹۵ مجددا درنامه ای از مجریان پروژه درخواست ارائه گواهی عدم خلافی از شهرداری را مطرح کردیم که تا این لحظه اقدامی صورت نداده اند.وی در پاسخ به این که مجریان پروژه می گویند نقشه های اصلاحی طبقات را به آتش نشانی ارائه داده ایم و دیگر نیازی به ارائه عدم خلافی از شهرداری نیست، اظهار کرد: به هر حال آنها باید هزینه ها را بپردازند.وی در خصوص این سؤال که مگر ارائه خدمات ایمنی رایگان نیست و آیا مشکل اصلی فقط پرداخت هزینه هاست ؟ گفت: آنها می گویند نقشه های اصلاحی را ارائه داده اند، خب نامه اش را بیاورند. میرزایی به این پرسش که چرا جلوی کار پروژه هلال را نگرفته اید؟ نیز اینگونه پاسخ داد: ما فقط در زمان پایان کار می توانیم به موضوع ورود پیدا کنیم و قدرت اجرایی نداریم اما در زمان خودش و بدون اغماض ورود پیدا خواهیم کرد و همانطور که در خصوص سایر پروژه های سطح شهر عمل می کنیم درباره این پروژه نیز اقدام خواهیم کرد .
مطالب مذکور مختصری بود از آنچه که در خصوص پروژه هلال براساس گزارشات هفته نامه بیرجند امروز و روزنامه امروز خراسان جنوبی اتفاق افتاده است. علاوه بر موارد ذکر شده، افرادی که واحد های پروژه هلال را پیش خرید کرده اند نیز حداکثر باید در سال ۹۴، این واحد به آنان تحویل می شد اما تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است .
جدا از مباحثی که در خصوص نیاز شهر و استان به اجرای چنین پروژه هایی مطرح می شود، تخلف در ساخت و ساز، هیچ توجیهی ندارد. ضمن اینکه عدم تأمین پارکینگ چنین مجتمع بزرگی آن هم در خیابان کم عرض و پر تردد طالقانی در آینده مشکلات عدیده ای در شهر بیرجند به وجود خواهد  آورد.
گفته می شود جمعیت هلال احمر استان مصوبه ای را در سال گذشته با توافق هیات مدیره جمعیت هلال احمر کشور گذرانده که براساس آن علاوه بر هرچه که در این پروژه سهم استان بوده، یک طبقه کامل نیز در اختیار جمعیت هلال احمر استان قرار گیرد و ظاهرا این موضوع نیز قابل پیگیری و رسیدگی است.البته هلال احمر استان در ازای تحویل ملک ضلع جنوبی به پروژه برای احداث پارکینگ ۵ یا ۶واحد از مغازه های هم کف مجتمع را تصاحب خواهد کرد. زمین اصلی مجتمع نیز قبلا به قیمتی حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از سوی جمعیت هلال احمر استان در اختیار مجریان پروژه قراره گرفته که در این خصوص هم ظاهرا بحث تملک مغازه هاو … در میان است . گویا بخشی از زمین ضلع جنوبی پروژه که برای تأمین پارکینگ پروژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت هم گویا وقفی است و مجریان پروژه هلال باید با مسئولین اوقاف و امور خیریه نیز دراین خصوص و برای تملک زمین مذکور توافق کنند. در توافقات حاصله مسئولیت تغییر کاربری های از جمله در زمین ضلع جنوبی و تأمین پارکینگ و… بر عهده شرکت سرمایه گذاری هلال می باشد.
تغییر مدیریت ها
نکته قابل تأمل دیگر در خصوص پروژه هلال، تغییرات متعدد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری هلال احمر است. این پروژه دو؛ سه پیمانکار عوض کرده و شنیده ها حاکیست که معمولا پیمانکارانش با مدیریت پروژه اصطکاک پیدا می کنند. علاوه بر این چند ماه پیش بود که مجریان پروژه هلال از تغییر مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری هلال احمر با هدف تسریع در عملکرد اجرایی خبر دادند اما ظاهرا آقای مدیر عامل اوایل سال جاری جای خود را به مدیر عامل جدید داده همچون مدیر سابق بر تسریع روند کار تکمیل واحدها و تحویل آنها تأکید ویژه دارد.
مدیر عامل جدید مدتی قبل به بیرجند آمده و ضمن دیدار با برخی از مسئولین از جمله شهردار بیرجند، از پروژه بازدید به عمل آورده و قرار بوده که طی روزهای اخیر جلسات را در تهران برای بررسی مسائل مربوط به پروژه هلال برگزار نماید.
ضرورت همکاری مسئولان
در حالی که گفته می شود این پروژه در مجموع ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاری هلال احمر که حدود دوسه ماهی بیشتر از انتخابش نمی گذرد، با بیان اینکه اگر این پروژه در تهران یا استان های شمالی کشور اجرا می شد، به مراتب سود بیشتری برای شرکت داشت، گفت: اجرای این پروژه در بیرجند توجیهی به لحاظ اقتصادی ندارد اما به هر حال از آنجا که آقای موهبتی پیگیر اجرای پروژه درزادگاهشان بودند این پروژه در بیرجند اجرا شد و در حال حاضر نیز باید مسئولین استانی و شهرستانی مساعدت کنند تا هر چه سریعتر این پروژه به نفع شهر و استان به بهره برداری برسد.مهندس احمدی در خصوص تخلفات پروژه هم به امروز خراسان جنوبی گفت: شهرداری باید در این خصوص کمک کند زیرا تأخیر در اجرای پروژه، هزینه را بالاتر می برد. ما زمین را در مجاورت پروژه برای احداث پارکینگ در نظر گرفتیم و تملک کردیم و اوقاف که اوایل جلو نیامد، بدون سند می گوید زمین به ما تعلق دارد و به همین خاطر پروانه یکسال معطل مانده است.
به گفته وی، خراسان جنوبی پایین ترین سرانه در آمد را در بین استان های کشور دارد و ما هم اعلام کرده ایم که چنانچه مسئولین استان در راستای تکمیل پروژه حمایت لازم را به عمل آورند ما نیز در بخش معادن استان با توجه به پتانسیل خوب استان در این حوزه نیز در استان سرمایه گذاری خواهیم کرد اما متأسفانه بعضا با عدم حمایت ها و برخی مانع تراشی ها در تکمیل پروژه مجتمع تجاری، اداری و درمانی هلال، انگیزه ای برای شرکت سرمایه گذاری هلال احمر باقی نمی ماند.
مهندس احمدی با اشاره به اینکه ناتمام ماندن پروژه مجتمع هلال در بیرجند بازتاب خوبی برای استان خراسان جنوبی نخواهد داشت، گفت: مانمی گوییم حقوق عمومی نادیده گرفته شود اما ما انتظار داریم وضعیت به گونه ای پیش برود که این پروژه هر چه سریع تر به نفع مردم و سرمایه گذاران به بهره داری برسد.وی به ضعف پیمانکار پروژه اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون ۴جلسه با پیمانکار پروژه برگزار کرده ایم گفت: چنانچه با پیمانکار فعلی نتوانیم به اهداف مدنظر خود که مهمترین آنها تسریع در بهره برداری پروژه است برسیم، احتمال دارد با وی قطع همکاری کنیم که البته خلع پیمانکار و فسخ قرار داد با وی نیز زمان می برد.
مهندس احمدی با ذکر اینکه پروژه هلال یک پروژه عام المنفعه است و کل استان از این پروژه منتفع خواهد شد، اظهار کرد: هلال احمر استان هم مشکلاتی دارد که با بهره برداری این پروژه مرتفع خواهد شد.به گفته وی در صورت مساعدت مسئولین استان و شهرستان، برنامه ای ۱۵ ماهه را با اولویت تکمیل و تحویل واحدهای تجاری برای پروژه هلال بیرجند در دستورکار داریم که امیدواریم با همکاری مسئولین امر محقق شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*