بازار فراموش شده ۳ دستگاه اجرایی موظف به رصد روزانه بازار بیرجند شدند

سه دستگاه اجرایی استان با دستور فرماندار بیرجند موظف به رصد روزانه بازار شدند چون از نظر او نظارت بر بازار این روزها مغفول مانده است.
فرماندار بیرجند در شورای اداری شهرستان بیرجند از سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار، سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دستگاه ناظر و هم چنین سازمان تعزیرات خواست با گشت های مشترک و انفرادی روزانه بازار را رصد کنند چرا که این روزها نظارت بر بازار مغفول مانده است.
ناصری با تأکید بر اینکه انتظار می رود تمامی مدیران دستگاه های اجرایی به عنوان یک ناظر با دقت بیشتری بر روند افزایش قیمت ها تمرکز کرده و دستگاه های متولی و نظارتی را همراهی کنند، گفت: نباید اجازه داد عده ای معدود از اقتصاد متلاطم کشور سوء استنفاده کرده و به افزایش قیمت ها دامن بزنند و از طرف دیگر دستگاه های نظارتی باید با هرگونه گران فروشی مقابله کنند. وی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مورد راهکارهای پیش روی ملت در شرایط اقتصادی کنونی با بیان اینکه مقابله همه جانبه با قدرت های استکباری با کمترین هزینه و بیشترین هم بستگی بهترین راهکار و انتخاب نظام است، ادامه داد: باید خودمان را به ابزار مدیریتی مجهز کنیم تا کمترین فشار در شرایط فعلی بر مردم وارد شود .
تسهیلات پرداختی کم است
وی با بیان اینکه دولت در صف اول مقابله با تهدیدات اقتصادی قرار دارد، گفت: رشد و حفظ اشتغال موجود باید سرلوحه فعالیت های دستگاه های اجرایی و بانک ها قرار داشته باشد چرا که بیشترین خواسته مردم در حال حاضر ایجاد اشتغال است و از طرف دیگر عملکرد دستگاه ها را در حوزه ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری رصد می کنیم و انتظار می رود با توجه به رقم پایین پرداختی تسهیلات بانکی در شهرستان بیرجند همکاری بیشتری صورت گیرد.
فرماندار بیرجند با اشاره به اتمام ذخیره نیروگاهی در کل کشور و با توجه به اینکه از فصل گرما زمان زیادی باقیمانده از مدیران خواست در مصرف آب، برق، گاز و سایر هزینه ها حداقل تا ۱۰ درصد صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی برق کارخانجات و واحدهای صنعتی نباشیم. ناصری از مدیران خواست توقعات مردم را از دولت واقعی کنند و تمامی شبهات را در جامعه پاسخ دهند و اگر مشکل اعتباری برای تحقق یک خواسته مردم را دارند این شرایط را به مردم شرح دهند چرا که منافقان کوردل در حال حاضر مدیریت اعتراضات بحق مردمی را در کشور بدست گرفته اند و می خواهند از این شرایط سوءاستفاده کنند.
آخرین مهلت استقرار میز خدمت الکترونیکی
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور و با تأکید بر اینکه قیمت خدمات نباید از حد تورم بالاتر برود تا دولت خودش مسبب گرانی ها باشد، افزود: دستگاه های اجرایی بر عملکرد پیمانکاران خودشان نظارت کنند چرا که اعتراضاتی در این زمینه وجود دارد.وی استقرار میز خدمت الکترونیکی و فیزیکی را در ادارات تا پایان تیر ماه اعلام کرد و گفت: در صورت عدم اجرایی شدن این مصوبه مدیر دستگاه اجرایی برکنار می شود.
وی خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در برپایی کنگره شهدا شد و ادامه داد: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان بیرجند باید تا پایان سال راه اندازی شود چرا که فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در شهرستان ایجاد خواهد کرد.
خوابی که تعبیر نمی شود
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان هم در این جلسه  با بیان اینکه کسی که خدا کفیلش است حقی از او ضایع نمی شود، گفت: چون خدا کفیل شهدا ست به هیچ وجه حقی از آنها ضایع نمی شود و کسانی که این خون ها را حفظ کنند پیرو خط شهدا خواهند بود و خود را با قرار دادن در این مسیر بیمه می کنند.حجت الاسلام والمسلمین عارفی افزود: امروز آنچه دشمنان و بیگانگان برای کشور مطرح می کنند چیزی جز خواب و خیال نیست و این خواب هرگز تعبیر نخواهد شد چرا که ما کم نیروی ارزشی در کشور نداریم. وی ادامه داد: دشمن با جنگ اقتصادی می خواهد کشور را از پا درآورد که باید با فرامین الهی به جنگ آنها رفت و روی خوش به دشمن نشان نداد و همواره با آنها عبوس بود تا نتوانند پا جلو بگذارند. وی گفت: سران کنسرسیون های نفتی می خواهند ما را سرگرم کنند تا بتوانند کارشان را جلو ببرند و انواع بلاها را بر سر کشورهای اسلامی بیاورند.
پیشرفت ۹۰ درصدی نمایشگاه کنگره شهدا
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت  بسیج شهرستان بیرجند هم از پیشرفت ۹۰ درصدی نمایشگاه کنگره ۲۰۰۰ شهید خبر داد و گفت : ۱۰۰ میلیون تومان برای برپایی این نمایشگاه هز ینه شده که ۸۰ درصد این رقم از محل کمک های خیرین و مردم بوده است. سرهنگ حیدری خواستار همکاری دستگاه های اجرایی برای ۱۰ درصد باقیمانده از کارهای عمرانی نمایشگاه شد و افزود: تلاش می شود تا پایان شهریور نمایشگاه در تمامی ابعاد به بهره برداری برسد. وی خواستار تشکیل کمیته های زیر مجموعه  ستاد شهرستانی شد و بیان کرد: نباید این کمیته ها جنبه اسمی داشته باشد. معاون عمرانی فرمانداری شهرستان بیرجند هم خواستار جذب اعتبارات، تعیین تکلیف اسناد خزانه و پروژه های عمرانی در مهلت باقیمانده تا پایان سال عمرانی که ۳۱ تیر ماه است، شد و گفت: اگر مشکلی وجود دارد در مرحله اول مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری شفاهی را در کنار پیگیری کتبی با مدیران بالادستی داشته باشند.
مهندس رونقی با تأکید بر اینکه اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری برای اجرای پروژه ها جزو الزامات است، افزود: گرفتن انشعابات آب، برق و گاز هم برای پروژه ها الزامی است تا جلوی پروژه ای به این دلایل گرفته نشود.وی خواستار مساعدت بیشتر شهرداری در این زمینه شد و ادامه داد : با توجه به زمان بر بودن تخصیص اعتبارات دولتی ادارات با شهرداری تفاهم نامه هایی انعقاد کنند تا پروژه ای از این قبل  متضرر نشود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند هم در ادامه به تشریح وضعیت راه اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان پرداخت و گفت: راه اندازی این شرکت تعاونی تکلیف و قانون است که می تواند زمینه اشتغال خوبی را فراهم کند. سجادی با بیان اینکه عامه مردم از یک سهم تا ماکسیمم آن یعنی ۱۰۰ سهم می توانند در این شرکت سرمایه گذاری کنند، افزود: این شرکت می تواند طرح های اشتغالزایی خوبی را اجرایی کند و تسهیلات قابل توجهی را بپردازد که در این راستا جلساتی برگزار و پیگیری هایی هم انجام شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*