انفجارهولناک در« ماهیرود » برخورد دو تانکر سوخت، حادثه مرگ را رقم زد

امروز خراسان جنوبی- حسین زاده
برخورد دو تانکر حامل سوخت در مرز ماهیرود منجر به آتش گرفتن هر دو تانکر و کشته شدن راننده یکی از تانکرها شد.
فخر سرپرست سازمان بازارچه های مرزی استان درباره دلیل وقوع این حادثه اطلاعاتی ارائه نداد و گفت: این حادثه در محدوده مربوطه به حوزه کاری راهداری و حمل و نقل جاده ای رخ داده و من صحبتی در این باره ندارم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این باره به امروز خراسان جنوبی گفت: سایت پایانه مرزی ماهیرود در مجموع ۲۰ هکتار است که ۱۰ هکتار مربوط به سایت اصلی و ۱۰ هکتار مربوط به طرح توسعه می باشد.
مهندس شهامت افزود: یک تانکر که به داخل سایت توسعه پایانه مرزی وارد شده بود و گفته می شود نقص فنی در سیستم ترمز داشته با تانکری دیگر برخورد کرد و این برخورد باعث ایجاد حریق گردید که براثر این حادثه راننده یکی از تانکرها جان خود را از دست داد. به گفته وی در سایت پایانه مرزی ماهیرود آشیانه خودروی آتش نشانی با ۱۳ شیر هیدرات مخصوص اطفای حریق و مخزن ۴۰۰ متر مکعبی مستقر می باشد تا پس از استفاده از کف برای اطفای حریق از آب برای خنک کردن استفاده شود.
وی با بیان این که حادثه به موقع اطلاع رسانی شد، گفت: با وجود گردوخاک و فشار زیاد باد، خودروها و نیروهای آتش نشانی از درح، سربیشه و بیرجند برای کمک اعزام شدند و حدود ساعت ۵/۹ آتش را کاملا مهار کردند و اقدامات مراقبتی لازم را انجام دادند.
وی افزود: در ادامه نیز با جلسه ای با حضور مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری، فرماندار شهرستان سربیشه، مدیران گمرک و بازارچه و مرزبانی و اینجانب تشکیل شد و ضمن بررسی ابعاد حادثه در راستای تقویت سیستم اطفای حریق تصمیماتی اتخاذ شد.
مهندس شهامت ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه و آموزش رانندگان را به طور مستمر پیگیر هستیم، به علاوه در فضایی نرسیده به پایانه مرزی نیز با ایجاد گریز راه برای مانور خودروهایی که احتمالا دچار نقص فنی می شوند، پیش بینی های لازم صورت گرفته است. مدیرکل گمرکات استان هم گفت: حدود ساعت ۲۰/۶ دقیقه صبح روز گذشته، همکارانم در آسایشگاه با شنیدن صدای انفجار بیرون می آیند و متوجه می شوند که یکدستگاه تانکر پس از برخورد با تانکر جلویی بلافاصله منفجر شده و در ادامه آتش به تانکر جلویی سرایت کرده و هر دو طعمه حریق می شوند.
مهندس خاشی افزود: همکارانم بلافاصله موضوع را به من اطلاع دادند و من نیز حسب وظیفه مراتب را به اطلاع مسئولان امنیتی و استانی ذیربط رساندم و به اتفاق تعدادی از همکاران و مدیرکل دفتر  امور اقتصادی استانداری عازم پایانه مرزی ماهیرود شدیم.
وی اضافه کرد: وقتی به محل رسیدیم هنوز تانکرها شعله ور بود و با خبر شدیم که متأسفانه راننده یکی از خودروها جان خود را بر اثر شدت برخورد و گرفتار شدن در کابین، از دست داده است و ۲ خودروی آتش نشانی مستقر که یکی متعلق به گمرکات است. عملیات مهار آتش را ادامه می دهند و توفیق خوبی نیز در جلوگیری از پیشرفت محتویات ریخته شده به سمت بخش های اصلی بازارچه داشته اند و حدود ساعت ۵/۸ هم خودروهای آتش نشانی خاص اطفای حریق مشتقات نفتی از بیرجند و سربیشه رسیدند و در نهایت آتش حدود ساعت ۵/۹ مهار شد.
مهندس خاشی با بیان اینکه اگرچه خوشبختانه جلوی تبعات گسترده تر این حادثه گرفته شد اما جا دارد که مسئولین امر تدابیری بیندیشند تا با استقرار امکانات بیشتر، شرایط بهتری برای مقابله با حوادث مشابه احتمالی در آینده فراهم شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*