آخرین خبر :

افزایش تکان دهنده کشف انواع قاچاق در استان قاچاق سوخت با فاکتورسازی

برخی سودجویان در استان با فاکتورسازی‌ سوخت را قاچاق می کنند. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان با اشاره به مشکل فاکتور سازی گفت: متأسفانه برخی از سودجویان با فاکتورسازی‌ در حوزه سوخت دستگاه‌های نظارتی را با مشکل روبه‌رو می‌کنند. مردانی در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی افزود: برخی از روزها در بخش حمل‌ونقل شهرستان نهبندان با افزایش ۶۰ درصدی برداشت روبه‌رو بوده‌ایم. رئیس پلیس آگاهی استان در پاسخ به او گفت: با مشکل فاکور سازی مواجه هستیم و باید نهادهای مربوط به این مسئله رسیدگی کنند حسینی از قاچاق سوخت توسط شهروندان طی سه ماه نخست امسال خبر داد ودرباره روند قاچاق سوخت گفت: متأسفانه در مسیر خراسان‌جنوبی از تربت‌حیدریه و خواف و غیره سیلی از خانواده‌ها با توجه به سودآوری سوخت ، مسیر را طی می کنند.
او مهم‌ترین معضلات پیش روی نیروی انتظامی را نگهداری فرآورده‌های سوختی قاچاق اعلام کرد وافزد : اگر قرار است یک عزم جدی در زمینه برخورد با قاچاق سوخت داشته باشیم، دستگاه‌های دیگر نیز به مدد نیروی انتظامی بیایند. وی تاکید کرد: باید دانه‌درشت‌ها یی که که با مجوزهای صوری اقدام به قاچاق سوخت می‌کنند شناسایی و جلوی آن ها گرفته شود. وی از کشف و ضبط ۱۳۲ نفر شتر، ۱۹ رأس گاو و ۴۴۴ رأس گوسفند قاچاق طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: نیروی انتظامی وظیفه نگهداری از دام‌ها را عهده‌دار نیست.
افزایش ۵۵ درصدی قاچاق سوخت
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان عنوان کرد: سال گذشته کشفیات قاچاق سوخت ۵۵ درصد افزایش داشته است. حسنی مقدم افزود: همچنین در سال گذشته کشف قاچاق پارچه ۹درصد، کیف و کفش ۱۸۲ درصد و قاچاق پوشاک ۵۰ درصد افزایش داشته است. به گفتۀ وی طی سال گذشته کشف قاچاق چای نیز ۱۴۰ درصد، قاچاق لوازم‌آرایشی دو درصد، قاچاق لوازم‌خانگی ۲۴۹ درصد و قاچاق دارو ۲۱۰ درصد افزایش داشته است. وی با اشاره به اینکه دستگیرشدگان در این رابطه در سال گذشته ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است، گفت: ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق در دو ماهه امسال ۲۸ میلیارد ریال بوده است. دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه کالای دخانی قاچاق عمده‌ای در خراسان جنوبی نداریم، بیان کرد: کشف قاچاق سیگار در سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است. حسنی مقدم خاطر نشان کرد: با وجود اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عرضه بسیار خوبی داشته است اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که هنوز در خراسان جنوبی با مشکل قاچاق سوخت روبه‌رو هستیم.
کمتر از ۱۰ درصد قاچاق در حوزه صنوف
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گفت: هزار و ۴۰۲ مورد بازرسی از صنوف استان در سال جاری صورت گرفت که منجر به تشکیل ۲۶ فقره پرونده شد. شهرکی تصریح کرد: کمتر از ۱۰ درصد قاچاق در حوزه عرضه کالا و در صنوف می باشد و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد. وی به طرح نظارت به انبارها هم اشاره کرد و افزود: در حوزه اقدامات اجرایی طرح ویژه شناسایی انبارهای سطح استان خراسان جنوبی را انجام دادیم که منجر به شناسایی ۱۷۰ انبار کالا در خراسان جنوبی شد. به گفتۀ وی همچنین در مهرماه سال گذشته اجرای عملیاتی طرح نظارتی جمع‌آوری کالاهای سلامت‌محور را داشتیم که در این طرح کالاهای آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شدند.
ضربه قاچاق به اقتصاد استان
استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت همیاری مردم در مبارزه با قاچاق کالا گفت: موفقیت در مبارزه با قاچاق کالا بستگی به همیاری مردم دارد و گام اول حمایت از تولید ایرانی مبارزه با قاچاق کالا است. محمدمهدی مروج الشریعه افزود: هرچند در خراسان جنوبی غیر از دام و سوخت، کالای قاچاقی که تهدید جدی برای اقتصاد شرق کشور باشد، وجود ندارد اما در زمینه قاچاق کالاهایی چون لوازم‌آرایشی و بهداشتی به‌واسطه تأثیر بر سلامت مردم باید مواظبت صورت گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*