اختلافات خانوادگی، کودک آزاری و اعتیاد در صدر آسیب های اجتماعی استان پدرخوانده ها در نوبت

اختلافات خانوادگی، کودک آزاری و اعتیاد در صدر آسیب های اجتماعی استان قرار دارند.
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این مطلب از توسعه فعالیت های پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی به عنوانی یکی از راهبردهای اساسی این سازمان در برنامه ششم توسعه یاد کرد و گفت : بیش از ۱۰۶ هزار مددجو از خدمات بهزیستی استفاده می کنند که ۲۱ هزار و ۵۱۳ مددجو در حوزه توانبخشی، ۸ هزار و ۳۹۸ مددجو درحوزه اجتماعی و بیش از ۱۰ هزار نفر در سایر حوزه ها تحت حمایت هستند.
۸ هزار نفر از بهزیستی استان مستمری می گیرند
عرب نژاد تعداد مستمری بگیران سازمان را در حوزه توانبخشی و اجتماعی ۸ هزار نفر عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۲۱۱ مددجو مشوق بیمه کارفرمایی دریافت کرده اند.
افتتاح ۱۶۱ واحد مسکن معلولان
وی از افتتاح ۱۶۱ واحد مسکن مددجویان دو معلولیتی و بالاتر با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور طی هفته بهزیستی خبر داد و بیان کرد: پیش بینی ما برای ارائه خدمات توانبخشی در سال گذشته ۲۲۱۰ نفر بوده که تا ۲۷۰۰ نفر تحقق یافته است.
حمایت از ۳۰۰ نفر در طرح خانواده چند قلو
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از تحقق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری برای ۶۸۴ نفر و زنان سرپرست روستایی برای ۱۱۷۹ نفر خبر داد و گفت: پیش بینی ما برای ارائه خدمت به خانواده های چند قلو در سال گذشته برای ۵۴۵ نفر بوده که از ۳۰۰ مراجعه کننده حمایت شده است. عرب نژاد از ارائه خدمات مشاوره ژنتیک برای ۳۵۳۵ نفر در استان در سال گذشته خبر داد و افزود : ۶۳۵۰ نفر در حوزه بازتوانی اعتیاد و ۲۱۰ نفر هم در حوزه مشاوره ازدواج در این مدت خدمات گرفته اند.
ریالی از اعتبارات بهزیستی برگشت نخورده است
وی در ادامه با اشاره به درج خبر برگشت اعتبارات دستگاه های اجرایی استان بغیر ۸ دستگاه در رسانه ها از زبان معاون استاندار با بیان اینکه ریالی از اعتبارات سال گذشته سازمان بهزیستی استان برگشت نخورده ، گفت : تا پایان سال مالی ۹۶ اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی سازمان بطور کامل جذب شده و آنچه در جلسه استانداری بصورت کلی گویی بیان و انتقاد شده مربوط به اعتبارات تملک دستگاه ها آن هم در بخش نقدی بوده که این اعتبار در بهزیستی خراسان جنوبی بیش از یک میلیارد تومان نبوده است. وی ادامه داد: مشکلی که در جذب این اعتبارات بوجود آمده بود تکلیف دستگاه ها در استفاده از سامانه تدارکی دولت بود که بعد از بارگذاری خدمات قابل ارائه در سامانه هیچ پیمانکاری بخاطر ترس از مباحث مالیاتی و عدم اطلاع کافی از سامانه اعلام آمادگی نمی کرد.وی بیان کرد: مردم حق دارند نگران باشند چرا که اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفت و دوستان استانداری خودشان اینگونه دست اندازها را ایجاد کرده بودند و این درحالی بود که برخی از استان ها براحتی از این سامانه بخاطر نبود وقت کافی در جذب اعتبار عبور کرده بودند.
آیین نامه چگونگی تخصیص اعتبارات تا پایان سال هم ابلاغ نشد
معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی استان در این زمینه توضیح داد که سازوکار تخصیص اعتبارات بند ه و ز قانون بودجه تا پایان سال مشخص نشد حتی آیین نامه اعتبارات هم به روزهای پایانی سال موکول شد. رجبی افزود : تمامی این اعتبارات چه نقدی و چه در قالب اسناد خزانه در اداره کل بهزیستی جذب شده است.
۱۷۸ نفر در نوبت فرزند خواندگی
معاون توانبخشی بهزیستی هم در این نشست با بیان اینکه ۱۷۸ نفر در نوبت فرزند خواندگی قرار دارند ، گفت : این درحالی است که در طول سال ۳۰ الی ۴۰ نفر از بچه ها شرایط فرزند خواندگی را دارند. شیخانی افزود: اگر خانواده ای متقاضی فرزند دو ساله به بالاتر باشد خارج از نوبت به او فرزند داده می شود. وی از توسعه فرهنگی اجتماعی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در صدد هستیم یک مهد کودک بصورت پایلوت در مرکز استان راه اندازی کنیم که برای رفاه حال مردم تا ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بچه های از ۶ ماه تا ۱۲ سال را نگهداری کند.
برگزاری نمایشگاه هلدینگ و جشنواره هنرهای تجسمی
معاون دفتر پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی استان هم از برگزاری نمایشگاه هلدینگ و جشنواره هنرهای تجسمی در دوم و سوم مردادماه خبر داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*