اخبار کوتاه استان / شنا کردن در تأسیسات آبی، ممنوع

هوا گرم و غبارآلود می شود
کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: از فردا تا چهارشنبه وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه شرقی استان سبب خیزش گردو خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود. جواد نخعی افزود: دمای استان هم روند افزایشی دارد و بر شدت گرمای هوا افزوده خواهد شد، بر اساس الگوها و خروجی نقشه‌های هواشناسی از بعدازظهر امروز بر سرعت وزش باد در منطقه افزوده می‌شود. او گفت: با توجه به گرمای هوا از هم‌استانی‌ها در خواست می‌شود تا در مصرف آب و برق مدیریت داشته باشند.
آموزش آشنایی با بیماری های قابل انتقال دام
سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری های قابل انتقال در روستای چاهک بخش آرین شهر همزمان با روز ملی بیماری های زئونوز خبر داد. رضا محمودی زاوه تصریح کرد: همزمان با روز ملی بیماری های زئونوز (مشترک) دوره آموزشی-ترویجی آشنایی با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان بود. وی خاطر نشان کرد: ۱۳تیر ماه، روز ملی مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان‌ است که منظور از نام گذاری گروهی از بیماری ها تحت عنوان بیماری مشترک انسان و دام یا همان زئونوزها ایجاد یک مسئولیت حرفه‌ای مشترک بین دامپزشکان و پزشکان است که با همکاری در زمینه تحقیقات و کنترل این بیماری ها می‌توانند گام های مؤثری در تامین بهداشت عمومی جامعه انسانی بردارند.
۴۰ لیتر آب در هر ثانیه صرفه جویی شد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گفت: با هدف نهادینه کردن الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی در استان توسعه تأسیسات تله متری، نشت یابی و جلوگیری از نشت های پنهان در دستور کار قرار گرفت که با این روش در استان از هدررفت ۴۰ لیتر آب بر ثانیه در نشت های پنهان جلوگیری شد. هاشمی مقدم با بیان اینکه پارسال ۱۶۸/۷۷ کیلومتر از شبکه های آبرسانی استان نشت یابی شد، افزود: ۱۶ هزار و ۹۷۰ فقره انشعاب آب نیز در استان پیمایش و نشت یابی شد که از این تعداد هزار و ۹ انشعاب دارای نشت بوده است. وی اعتبار مورد نیاز هر کیلومتر اصلاح شبکه را حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
کمک ۲۰۰ میلیونی یک خیر به دانش آموزان نیمبلوک
بخشدار نیمبلوک گفت: عملیات ساخت مدرسه ۶ کلاسه نیمبلوک با کمک ۲۰۰ میلیون تومانی یک خیر دیروز آغاز شد. خسروی افزود: سالهاست دانش آموزان مدرسه نیمبلوک در یک ساختمان فرسوده تحصیل می کنند که با آغاز عملیات ساخت مدرسه جدید امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن این مدرسه به بهره برداری برسد.
شنا کردن در تأسیسات آبی، ممنوع
شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی برای خطر غرق شدگی در اثر شنا کردن در تأسیسات آبی استان، به ویژه شبکه های آبیاری و زهکشی هشدار داد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: همه ساله با شروع فصل گرما برخی از شهروندان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه های مکرر، مبادرت به شنا در سدها، کانال های آبیاری و زهکشی و همچنین بندهای انحرافی می کنند که این سهل انگاری ها موجب بروز خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری می شود. حسین امامی با بیان اینکه این تأسیسات صرفا برای آبرسانی طراحی و احداث شده و برای شنا کردن مناسب نیست، افزود: تأسیسات و محل های ذکر شده دارای حریم قانونی است و ورود به حریم آنها و شنا در آن ممنوع است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*