اخبار کوتاه استان/۵۸۵۸ داوطلب استان در کنکور ۹۷ شرکت می کنند

افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردم به نیازمندان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: کمک‌های مردم خراسان جنوبی به نیازمندان،امسال ۲۶درصد افزایش یافت. رفیعی افزود: در ۳ ماه نخست امسال مردم استان ۸۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۵ میلیارد و ۳۸۴ میلیون ریال بود. وی افزود: از این رقم ۳۷ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال نقدی و ۲۷ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال غیرنقدی و خدمات است.
۱۳ ‌پایگاه اوقات فراغت در نهبندان ساماندهی شد
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری نهبندان گفت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان در تابستان امسال ۱۳پایگاه در سطح این شهرستان در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، محمد محمدی در ستاد ساماندهی امور جوانان نهبندان افزود: توسط این پایگاه ها ۱۵۰ کلاس درس در زمینه های آموزش مهارت‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، قرآن، نهج البلاغه، مهارت های فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی، ورزش، هنری و علمی برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار نفر از دانش آموزان و نوجوانان شهرستان در گروه سنی ۶ تا ۱۴ سال از مزایای پایگاه های اوقات فراغت بهره‌مند خواهند شد، اضافه کرد: فعالیت پایگاه های اوقات فراغت نهبندان از تیرماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد. معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری نهبندان ادامه داد: برنامه های اوقات فراغت بر اساس علاقه و توانمندی دانش آموزان تدوین می شود.
۵۸۵۸ داوطلب استان در کنکور ۹۷ شرکت می کنند
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: امسال پنج هزار و ۸۵۸ نفر از خراسان جنوبی در چهار گروه آزمایشی در نوبت صبح و عصر در آزمون سراسری سال ۹۷ رقابت می کنند.
احمد خامسان افزود: آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی کشور، هفتم و هشتم تیر ماه جاری همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار می شود. وی اظهار داشت: بر این اساس آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ( هفتم تیر) برگزار می شود. وی ادامه داد: در این گروه های آزمایشی یکهزار و ۸۱۶ نفر ثبت نام کرده اند که با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
اعزام ۶۰۰ دانشجو به اردوهای جهادی
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از آغاز اعزام گروه های جهادی دانشجویی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان خبر داد و گفت: تابستان امسال بیش از ۶۰۰ دانشجو در قالب ۳۰گروه به اردوی جهادی می‌روند. ابوذر صلاحی با اشاره به اینکه اعزام گروه های جهادی دانشجویی به مناطق محروم استان از امروز آغاز شده و تا نیمه شهریور ادامه دارد، گفت: امسال در مجموع در تابستان بیش از ۶۰۰ دانشجو در قالب ۱۶ گروه خواهر و ۱۴ گروه جهادی برادر به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته سراسر استان به منظور انجام فعالیت های مختلف اعزام خواهند شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*