اخبار کوتاه استان/کمک ۱۵۰ میلیونی برای ساخت مرکز MRI قاین

اخطار برای تند باد
هواشناسی خراسان جنوبی با پیش بینی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید افقی و احتمال بروز خسارت در استان اخطاریه صادر کرد.کارشناس هواشناسی استان گفت: براساس الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی، از دیروز بر سرعت وزش باد در استان افزوده شده  که با تقویت اختلاف فشاری سطح زمین، امروز تا چهارشنبه این هفته وزش بادهای شدید را خواهیم داشت که سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان خواهد شد.
مشکلات آبی درمیان و ۸ روستا مرتفع می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: مشکل آبی درمیان و هشت روستای اطراف این شهرستان تا سال آینده رفع می شود.، مهدی صفوی نژاد گفت: در حال حاضر ۴۶۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می شوند که این تعداد در تیرماه سال جاری به ۴۸۰ روستا می رسد، به علاوه در ۳۰۰ روستا تانکر ثابت مستقر بوده که در شرایط خوبی قرار ندارند.او با اشاره به اعتبارات آبرسانی بیان کرد: طی سال گذشته یک میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای آبرسانی سیار تخصیص و از محل تبصره ج، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارات آبرسانی داشته ایم.
کمک ۱۵۰ میلیونی برای ساخت مرکز MRI قاین
خیر تهرانی ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت مرکز MRI در بیمارستان شهدای قاین کمک کرد. رئیس شبکه بهداشت و درمان قاین گفت:  مرکز MRI با زیربنای حدود ۲۲۰ متر مربع در محل بیمارستان شهدای قاین ساخته می شود. حمیدی راد با بیان اینکه مجمع خیران سلامت قاین ساخت این مرکز را به زودی آغاز می کند ، افزود: بقیه هزینه ساخت این مرکز و تجهیز آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.
۱۶ هزار و ۵۰۰ کلاس اولی
دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه اول در مدارس استان ثبت نام کنند. حامد اذانی افزود ثبت نام دانش آموزان پایه اول در استان از ۲۳ خرداد ماه آغاز و تا پایان مرداد ماه نیز ادامه دارد. وی بیان کرد: طبق برآوردهای انجام شده از سوی سازمان ثبت احوال امسال بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط ورود به پایه اول دبستان هستند. دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از وجود دو هزار و ۷۱۵ مدرسه در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۸۰ مدرسه در مقطع ابتدایی است.
هم اندیشی نخبگان جوان بشرویه برای اشتغال
جلسه نخبگان شهرستان بشرویه با حضور فرماندار در خصوص رفع موانع تولید و تسهیل در امر اشتغال و بررسی مشکلات در شهرستان بشرویه برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، براساس مصوبه استاندار که در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مطرح شد جلسه ای با حضور معاون فرماندار، دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان و ۲۵ نفراز نخبگان جوان شهرستان با موضوع رفع موانع تولید و تسهیل در امر اشتغال و بررسی مشکلات حوزه جوانان در محل فرمانداری برگزار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*