اخبار کوتاه استان/کمپ کویرنوردی همت آباد روشن شد

دید افقی در مناطق شرقی کمتر می شود
وزش باد شدید امروز هم در استان ادامه دارد و به گفته کارشناس هواشناسی استان دید افقی کمتر می شود. زارعی گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا امروز هم در تمام مناطق استان ادامه دارد اما شدت وزش باد کمتر می شود. در شهرهای سربیشه، نهبندان، خوسف و درمیان و حاجی آباد وزش باد گاهی همراه با گرد و خاک تا امشب ادامه می یابد و ممکن است سبب اختلال در ترددهای جاده ای و کاهش دید افقی در این مناطق شود. او افزود: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده دمای هوا به طور میانگین ۳ تا ۵ درجه افزایش می یابد.
افزایش ۱۰۰درصدی اعتبار اشتغال امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی گفت: اعتبارات امسال اشتغالزایی برای مددجویان این نهاد با ۱۰۰ درصد افزایش به ۱۰۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید. سیدرضا حسینی افزود: از این رقم ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از منابع صندوق امداد ولایت و ۶۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی تأمین می شود. به گفته او سال گذشته ۵۱ میلیارد تومان برای اشتغالزایی مددجویان استان در نظر گرفته شد که ۹۶ درصد منابع بانکی و ۱۰۰ درصد منابع امداد جذب شد. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۶۵ فرصت شغلی نیز از طریق کاریابی ایجاد شد، افزود: کمیته امداد حق بیمه این افراد در سال اول را به صورت ۱۰۰ درصد و سال دوم ۵۰ درصد پرداخت کرده است و امسال هم برای فرصت های شغلی ایجاد شده از طریق کاریابی حق بیمه دو سال به صورت کامل پرداخت می شود.
بخشودگی جرائم بیمه ای
مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت : اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان بخش های تولیدی، خدماتی و صنعتی در دستور کار این سازمان قرار گرفت درویشی از بدهی ۱۱۵ میلیارد تومانی کارفرمایان استان به این سازمان خبر داد و افزود: به همین منظور و پس از اطلاع رسانی گسترده این موضوع به کارفرمایان، مهلت داده شد تا کارفرمایان بدهکار با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی در سطح استان با نام نویسی در این طرح از مزایای آن بهره مند شوند.
قنات آویشک آب گرفت
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان درمیان گفت: قنات روستای آویشک درمیان با تلاش بسیجیان قرارگاه پیشرفت و آبادانی، احیا و مردم آن بار دیگر شاهد جاری شدن آب در این قنات و روستایشان بودند. زارع با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی تاکنون ۱۸ قنات و ۸ استخر را با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان در شهرستان درمیان اجرا کرده است، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان درمیان ۲۰ طرح دیگر که بیشتر آنها قنات و استخر است در فاز بعدی اجرا می کند.
کمپ کویرنوردی همت آباد روشن شد
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات تملک دارایی‌ های سرمایه ای ملی پارسال،‌ عملیات اجرایی برق رسانی کمپ کویرنوردی همت آباد (فاز اول) منطقه تفریحی تجنود ( فاز اول) از توابع شهرستان زیرکوه با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان آغاز شد. مرتضی عربی افزود: هدف از اجرای این طرح تامین زیر ساخت مورد نیاز جهت کمپ کویرنورردی همت آباد و اقامتگاه های بوم گردی روستای تجنود است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*