آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/پایش آنفلوآنزا در واحدهای صنعتی مرغ قاین

تندباد در راه خراسان جنوبی
کارشناس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با تقویت اختلاف فشاری سطح زمین تا پایان هفته جاری وزش بادهای شدید به ویژه در نیمه شرقی استان سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود.
فاطمه زارعی افزود: براساس الگوی نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی وزش باد از امروز تا پنجشنبه هفته جاری از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و اختلال در ترددهای جاده ای و احتمال بروز خسارت دور از انتظار نیست.
الگو برداری هشت استان از تحقیقات گیاهی استان
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: هشت استان در کشور برای ساخت مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی از خراسان جنوبی الگوگیری کرده‌اند. جلال الدین صادقی گفت: مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی یکی از مهم ترین پروژه‎های استان است که ظرفیت برندشدن در استان را دارد.
وی افزود: ساماندهی، تولید، استانداردسازی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی از اهداف تأسیس دهکده گیاهان دارویی است. به گزارش ایسنا، صادقی با اشاره به طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: در این طرح ۴۳ شغل مزیت دار به تفکیک شهرستان‎ها شناسایی شده است.
توزیع چهار هزار غذای نذری در خضری دشت بیاض
چهار هزار غذای نذری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) در خضری دشت بیاض شهرستان قاین توزیع شد. این غذاهای نذری بین عزاداران امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه محمد باقر(ع) خضری دشت بیاض و مسجد امام حسین(ع) این شهر توزیع شد. این غذاهای نذری با کمک خیران و اداره اوقاف خضری دشت بیاض پخت و توزیع شد. این سنت ۶ سال است که در شب و روز شهادت امام صادق (ع) انجام می شود.
پایش آنفلوآنزا در واحدهای صنعتی مرغ قاین
سرپرست شبکه دامپزشکی قاین گفت: در راستای طرح پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، کارشناسان شبکه دامپزشکی قاین از واحدهای پرورش مرغ گوشتی بازدید و نمونه برداری کردند. رضا محمودی زاوه با بیان اینکه واحدها برای پایش به صورت تصادفی انتخاب می شوند، افزود: در این طرح نمونه های لازم از قبیل لاشه و خون از طیور اخذ شده و مورد آزمایشات لازم قرار می گیرد و در پایان اطلاعات مربوط به نمونه برداری ثبت سیستم جی آی اس می شود. وی گفت: در این ارتباط از آغاز امسال تاکنون ۲۰ واحد مورد پایش به صورت تصادفی قرار گرفته است.
«نغمه ریز» در یزد درخشید
گروه موسیقی نغمه ریز به سرپرستی محمد فلکی از استان خراسان جنوبی، مقام دوم گروه نوازی در شاخه موسیقی ایرانی در دومین جشنواره منطقه ای کویرنشینان یزد را کسب کرد. در این جشنواره که به مدت سه روز ادامه داشت، ١٢ گروه سنتی و ٨ گروه پاپ در بخش استانی و پنج گروه در بخش منطقه ای رقابت کردند و ٢ روز نخست جشنواره به صورت استانی و روز پایانی آن به صورت منطقه ای و با حضور گروه های موسیقی از استان های اصفهان، کرمان، کرمان جنوب، خراسان جنوبی و یزد برگزار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*