اخبار کوتاه استان/نصب ۵۷ پنل خورشیدی در خانه مددجویان امداد

باد امروز شدید تر می وزد
وزش باد در خراسان جنوبی امروز شدیدتر می شود. کارشناس هواشناسی استان گفت: وزش باد شدید که از دیروز در استان آغاز شد امروز بر شدت آن افزوده می شود. زارعی با بیان اینکه سرعت وزش باد در بیرجند دیروز ۴۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده ادامه داد: دید افقی در برخی ساعات در بیرجند و حاجی آباد، ۶ هزار متر و در سربیشه به ۵ هزار متر رسید. وی از تداوم ناپایداری ها تا عصر چهارشنبه در استان خبرداد و گفت: در این مدت وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی مناطق مثل شهرهای نهبندان، خوسف و سربیشه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود که بروز خسارت و اختلال در ترددهای جاده ای دور از انتظار نیست.کارشناس هواشناسی استان از ادامه روند کاهش دمای هوا تا روز چهارشنبه در استان خبر داد و افزود: دمای هوا به طور میانگین تا روز چهارشنبه ۲ تا سه درجه کاهش می یابد.
تولید ۲۰۰ تن شیر شتر در استان
۲۰۰ تن شیر شتر در خراسان جنوبی تولید و جمع آوری شد. معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با اشاره به تولید روزانه ۲ تن شیر در استان، گفت: در سه ماه گذشته ۲۰۰ تن شیر قابل استحصال و جمع آوری در واحدهای تولیدات صنعتی استان تولید و جمع آوری شد. سیدجلال مدرسی افزود: مقدار تولید شیر تولیدی بیش از این مقدار است که به بچه شترها خورانده می شود و قابل استحصال نیست.
نصب وسایل پلی اتیلنی در ۴ پارک قاین
وسایل پلی اتیلن بازی کودکان در ۴ پارک قاین نصب و راه اندازی شد. شهردار قاین گفت: این وسایل در پارک های غدیر، فرهنگ، رهگذر و آزادی برای استفاده کودکان و نوجوانان نصب و راه اندازی شد. یحیی پور افزود: وسایل پلی اتیلن با هزینه ۷۶ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری قاین خریداری و نصب شد.
نصب ۵۷ پنل خورشیدی در خانه مددجویان امداد
۵۷ پنل خورشیدی در منازل مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نصب شد. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: این تعداد پنل از آغاز طرح در سه ماهه پایان پارسال تاکنون با هدف کمک به معیشت خانوارهای زیرپوشش این نهاد نصب شد. سیدرضا حسینی افزود: برای راه‌اندازی این پنل های خورشیدی برای هر خانوار واجد شرایط ، ۱۵ میلیون تومان از محل منابع قرض ‌الحسنه بانک‌ ها و ۱۰ میلیون تومان از محل تسهیلات و منابع داخلی کمیته امداد پرداخت ‌شد. وی گفت: برق تولیدی پنل خورشیدی مطابق تعرفه وزارت نیرو از مددجویان خریداری و به ‌حساب مجری طرح واریز می شود.
۱۴۰ نجات گر هلال احمرآماده امدادرسانی
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی با اشاره به وقوع گرد و غبار شدید در استان گفت: ۱۴۰ نیروی امدادی برای خدمات‌رسانی به حوادث احتمالی در مسیر جاده‌ها در حالت آماده‌باش کامل هستند. محمدرحیم شهریاری با بیان اینکه ۲۸پایگاه هلال‌احمر آماده خدمت رسانی است، افزود : از این میزان شش پایگاه موقت و ۲۲ پایگاه ثابت است.
اعزام گروه جهادی پزشکی به جلگه ماژان
آرشی سرپرست اردوی جهادی پزشکی نور الهدی گفت : در این  گروه پزشکی ۶ دانشجوی دندانپزشکی به همراه ۴ نفر کمکی و  ۲نفر منشی برای تسریع در امر خدمت‌رسانی پزشکی به این منطقه اعزام شده‌اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*