آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/برگزاری اولین کارگاه سوزن دوزی بلوچی در استان

اهدای جهیزیه به نوعروسان زیرکوه و اسفدن
۴۰ سری جهیزیه از سوی مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها به نوعرسان زیرپوشش این مؤسسه در شهرهای زیرکوه و اسفدن اهدا شد. مسئول مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها گفت: این جهیزیه ها به مناسبت دهه کرامت از محل کمک های مردمی تهیه و به نوعروسان زیر پوشش این مؤسسه اهدا شد. وحیده برزگر افزود: برخی از اقلام این جهیزیه ها شامل بخاری، گاز، پتو، سرویس ظروف تفلون، سرویس چینی و فرش می باشد. وی ارزش هر سری جهیزیه را حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس کارگروه روابط عمومی استانداری های منطقه ۵ کشور منصوب شد
طی حکمی از سوی رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، عباسعلی بهاری مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی به عنوان رئیس کارگروه منطقه ۵ کشوری متشکل از مدیران کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به مدت یک سال منصوب شد.

ساخت آب شیرین کن های خورشیدی پلکانی
ابتکار دانشجویان دانشگاه های بیرجند و قاین
دانشجویان گروه مکانیک دانشگاه های بیرجند و قاین موفق به ساخت آب شیرین کن های خورشیدی پلکانی شدند.
برگزاری اولین کارگاه سوزن دوزی بلوچی در استان
اولین کارگاه آموزشی سوزن دوزی بلوچی ( پلیوار دوزی ) در خراسان جنوبی برگزار شد. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۤبیرجند گفت: این کارگاه آموزشی با دعوت از هنرمند برتر سیستان و بلوچستان از ۲۷ تا ۲۹ تیر در محل خانه صنایع دستی استان واقع در باغ عمارت تاریخی رحیم آباد برگزار شد. حسنعلی فولادی افزود: در این دوره آموزشی ۳۰ هنرآموز این رشته صنایع دستی را فراگرفتند. وی گفت: در پایان از سوی سازمان میراث فرهنگی برای هنر آموختگانی که با موفقیت این دوره را گذراندند گواهی مهارت صادر می شود. سوزن دوزی بلوچ یا بلوچ‌دوزی از هنرهای سنتی است که شهرت جهانی دارد. سوزن دوزی بلوچستان از تنوع گسترده‌ای برخوردار و معروف‌ترین آن بلوچ دوزی یا پلیوار دوزی است.
احیای ۲۲۰ رشته قنات در خراسان جنوبی
۲۲۰ رشته قنات در خراسان جنوبی احیا و مرمت شد. مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان گفت: این تعداد قنات از محل اعتبارات ۹۶ اجرا شده و یا در حال اجرا است. محمدحسن غلامی اعتبار تخصیص یافته برای احیا و مرمت قنوات از محل اعتبارات ملی، استانی و مدیریت بحران را ۱۲ میلیارد و ۳۹ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مرمت این قنوات به صورت مرحله ای در حال اجرا است. وی گفت: از محل تخصیص اعتبارات ملی ۳۱ کیلومتر، استانی ۱۰٫۵ کیلومتر و مدیریت بحران ۱۱ کیلومتر بازسازی و مرمت قنوات اجرا شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*