اخبار کوتاه استان/اجرای طرح ترسیب کربن در ۱۵۰ هزار هکتار اراضی نهبندان

بهره برداری از تماشاخانه پروفسور کامیابی تا یک ماه دیگر
معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تماشاخانه پروفسور کامیابی مسک در بیرجند تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. سید علی زمزم در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در راستای بهره‌مندی بیشتر هنرمندان از فضاهای فرهنگی سالن گلبانگ شهرستان بیرجند در حال بهسازی و مرمت است که پس از پایان پروژه سِن آن بزرگ‌تر شده و دکوراسیون داخلی و نمای آن تغییر می‌کند.معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین برای سالن گلبانگ یک اتاق گریم مستقل ساخته می‌شود که در برگزاری تئاترها و نمایش‌ها مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
اجرای طرح ترسیب کربن در ۱۵۰ هزار هکتار اراضی نهبندان
مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی گفت: این طرح در سطح ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی روستایی شهرستان نهبندان در دست اجراست. علیرضا یاری افزود: ۱۶ روستای نهبندان زیرپوشش اجرای این طرح بین المللی برای مقابله با بیابان زایی قرار دارد.
۱۱.۵ میلیارد ریال صدقه در خراسان جنوبی جمع آوری شد
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی از جمع آوری ۱۱ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال صدقه در سه ماهه نخست امسال در استان خبر داد. احمد رفیعی اظهار کرد: صدقات جمع آوری شده براساس موازین شرعی در سرفصل های خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن و معیشت مددجویان زیرپوشش و اقشار نیازمند هزینه می شود. معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: مردم استان امسال به طور میانگین ماهانه ۳ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال برای کمک به محرومان صدقه پرداخت کردند.
۷۰۰ زن روستایی در صندوق های خرد فردوس عضو هستند
مدیر جهاد کشاورزی فردوس از عضویت ۷۰۰ زن روستایی در صندوق های اعتبارات خرد این شهرستان خبر داد. علیرضا مهمیز اظهار داشت: آموزش زنان روستایی با هدف توسعه و ایجاد اشتغال خانگی از جمله فعالیت های جهاد کشاورزی است که از سال گذشته تاکنون ۵۲ دوره آموزشی یک روزه ویژه زنان روستایی برگزار و همچنین یکهزار و ۱۴۰ نفر روز آموزش ارائه شده است.
۳۵‌ طرح اشتغال پایدار روستایی در نهبندان تصویب شد
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار نهبندان گفت: ۳۵ طرح با پرداخت ۶۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در این شهرستان تصویب شد. علیرضا صادقی در کمیته فنی بررسی طرح های متقاضی تسهیلات اشتغال روستایی شهرستان نهبندان افزود: در مجموع در این جلسه تعداد ۴۹ طرح مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد ۳۵ طرح برای تصویب نهایی به کارگروه اشتغال استان ارجاع شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*