آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/آغاز توزیع لاستیک بین مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی

آغاز توزیع لاستیک بین مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از عرضه مستقیم لاستیک در نمایندگی‌های فروش لاستیک استان، خبر داد. حعفر شهامت افزود: مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی متقاضی لاستیک در سطح استان می‌توانند به انجمن های صنفی جهت تکمیل فرم درخواست لاستیک مراجعه کنند. وی تصریح کرد: در این طرح سازمان صنعت، معدن و تجارت بر تهیه و قیمت‌گذاری نظارت خواهد داشت و توزیع آن با مشارکت تشکل های صنفی و نظارت مشترک سازمان صمت و این اداره کل تداوم خواهد یافت. به گفته وی در مرحله نخست این طرح ۱۰۰ حلقه لاستیک برای توزیع در بین رانندگان حمل و نقل کالای استان و ۵۹۲ حلقه لاستیک برای رانندگان سواری اعم از پژو و سمند، اختصاص و به نمایندگی‌های فروش لاستیک استان طی روز‌های گذشته ارسال شده است. او تأکید کرد: رانندگان موظند پس از صدور معرفی نامه حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به دریافت لاستیک خود از طریق نمایندگی‌های فروش اقدام کنند و اگر چه سهمیه توزیع شده در حال حاضر تکافوی نیاز رانندگان استان را نخواهد کرد، لیکن با پیگیری ویژه استاندار، خراسان جنوبی نیز به جمع اولویت های توزیع لاستیک که با هدف تنظیم بازار انجام می‌گیرد اضافه شد که متعاقباً طی روزهای آتی سهمیه متناسب با نیاز استان در سایزها و برندهای داخلی و خارجی به رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر ارائه خواهد شد.
قطع برق در بیرجند و افزایش محبوسین در آسانسور
آمار حبس در آسانسور هفته گذشته به دلیل قطع شدن برق در بیرجند افزایش داشته است. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند گفت: در هفته گذشته روزانه به طور میانگین ۵ مورد حبس در آسانسور رخ داده که آمار بالایی را به خود اختصاص داده است. علی حسینی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل قطع ناگهانی برق و عدم هماهنگی با سازمان آتش نشانی این سازمان با مشکلات متعددی برای امداد رسانی مواجه بوده افزود: در برخی قطعی های برق به طور همزمان و به صورت میانگین ۱۵ تا ۲۰ مورد حبس در آسانسور گزارش شده که چنانچه حادثه ای همزمان می شد با مشکلات فراوانی برای امداد رسانی به حادثه دیدگان مواجه بودیم. وی از مردم خواست در صورت حبس در آسانسور صبر و شکیبایی نموده و حتی الامکان ابتدا با شرکت طرف قرارداد تماس بگیرند همچنین اداره برق برای قطعی با این سازمان هماهنگ باشد.
قطع ۵ ساعته آب؛ امشب در بیرجند
آب منازل تعدادی از مشترکان بیرجندی امشب به مدت ۵ ساعت قطع خواهد بود. شرکت آب و فاضلاب شهری استان در اطلاعیه ای اعلام کرد برای توسعه شبکه توزیع آب، امروز از ساعت ۲۳:۳۰ تا ساعت ۴ بامداد آب خیابان های هفت تیر از ابتدا تا انتها با کلیه کوچه های فرعی زوج و فرد، حاشیه شمالی و جنوبی خیابان ۱۵ خرداد حدفاصل پاسداران تا غفاری و کوچه های آزادگان او ۲ قطع خواهد بود. شرکت آب و فاضلاب از مشترکان این مناطق خواست ضمن پیش بینی تمهیدات لازم، از برداشت و ذخیره بی رویه آب خودداری کنند.
گشایش نمایشگاه آثار هنری رضوی در سرایان
نمایشگاه آثار هنری رضوی به مناسبت دهه کرامت در سرایان گشایش یافت. سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان گفت: این نمایشگاه شامل ۳۰ پوستر و عکس با موضوع روایات و بیانات امام رضا(ع) و ۱۲ اثر خوشنویسی با موضوع امام رضا(ع) است. رمضانی هدف از برپایی نمایشگاه آثار هنری رضوی را ترویج و گسترش فرهنگی رضوی در قالب هنر اعلام کرد. این نمایشگاه تا پایان دهه کرامت از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازدید علاقه مندان دایر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*