آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/آبیاری فضای سبز بیرجند شبانه شد

طوفان در نیمه شرقی استان
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت طوفان برای نیمه شرقی استان تا فردا ادامه دارد و هواشناسی برای وقوع تندباد هشدار داده است. نخعی افزود: وزش باد شدید همراه با گردوخاک ، کاهش دید افقی و کیفیت هوا تا امروز برای تمام نقاط استان و تا فردا در نیمه شرقی استان ادامه خواهد داشت و ممکن است سبب بروز خسارت و اختلال در ترددهای جاده ای شود. به گفته او  دیروز سرعت وزش باد در بیرجند ۸۰ کیلومتر بر ساعت و در سربیشه و نهبندان ۷۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد. بنا به گفته کارشناس هواشناسی استان، دمای هوای امروز بدون تغییر است.
تولید ۴۲ تن عسل بهاره در استان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گفت: ۴۲ تن عسل بهاره از کلنی های خراسان جنوبی برداشت شد، این مقدار عسل از ۲۷ هزار کلنی زنبور عسل استان برداشت شد. مدرسی افزود: خراسان جنوبی تنها استانی است که به دلیل وجود شکوفه های زرشک برداشت بهاره عسل دارد. وی پیش بینی کرد: تا پایان سال ۱۷۵ تن عسل از کندوهای زنبور عسل برداشت شود. معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان تعداد زنبورداران استان را ۶۱۰ زنبوردار اعلام کرد و افزود: بیشترین تعداد کلنی زنبور عسل به شهرستان های بیرجند و قاین اختصاص دارد. مرحله بعدی برداشت عسل اواخر شهریور است.
آبیاری فضای سبز بیرجند شبانه شد
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: آبیاری فضای سبز شهری این شهر از روزانه به شبانه تغییر کرد.
همایون شاکری در تشریح طرح تغییر شیوه آبیاری فضای سبز از روزانه به شبانه گفت: افت فشار آب، تبخیر بیش از حد آب، کمبود منابع آبی، گرم شدن شدید هوا، تبخیر آب در گیاهان و افزایش نوبت دهی در طول روز از جمله دلایل تغییر زمان شیوه آبیاری فضای سبز از روزانه به شبانه است.
دیهوک امسال گازرسانی می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: گازرسانی به شهر دیهوک از طریق CNG با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران امسال به بهره‌برداری می‌رسد. سیدمحمود هاشمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای گازرسانی به شهرهای مختلف گفت: با بهره‌برداری از عملیات گازرسانی به شهر دیهوک حدود یک هزار خانوار ساکن در این شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند. وی افزود: به موازات گازرسانی به شهر دیهوک از طریق CNG، شرکت گاز خراسان جنوبی به صورت جدی پیگیر دریافت موافقت شرکت ملی گاز ایران برای احداث خط انتقال بشرویه به دیهوک به طول حدود ۷۵کیلومتر نیز بوده و تاکنون اقدامات مؤثری از سوی شرکت ملی گاز ایران صورت پذیرفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*