اخبار علمی

 

درمان رشد موی صورت زنان

بسیاری از خانم‌ها از رشد موهای صورت خود ناراحت هستند و برای از بین بردن آن راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند؛ خوب است بدانیم راهی ساده برای درمان این موها وجود دارد؛ برای کاهش موهای صورت خود هر شب یک قرص ویتامین  E میل کنید، پوست مرغ اصلا مصرف نکنید چرا که پوست آن هورمون زیادی دارد که باعث رشد بیش از حد موی صورت خواهد شد، اما عرق رازیانه و گزنه زیاد مصرف کنید که با این ترفندهای ساده و ابتدایی می‌توانید از پر پشتی موهای صورت خود خلاص شود.

///پوست میوه‌ای که معجزه می‌کند/راهکاری برای درمان کاهش موی صورت/ برای درمان افسررگی با این فرشته روی زمین صحبت کنید/چهره‌ای زیبا را بدون آرایش تجربه کنید

چگونه  ناراحتی معده را درمان کنیم؟

محققان طب سنتی راهکاری ساده برای درمان ناراحتی معده بیان کرده‌اند؛ زمانی که معده درد دارید مصرف نمک دریا قبل و بعد از غذا، مصرف زیره، شیرین بیان، آویشن و بابونه، ترکیب یک لیوان عرق نعنا و یک قاشق مربا خوری تخم بارهنگ به همراه یک قاشق عسل یک ساعت بعد از صرف شام و بادکش گرم شکم از جمله مهم ترین موارد مصرف محسوب می شوند همچنین قرص امپرازول برای معده درد تاثیر مهم دارد.

///پوست میوه‌ای که معجزه می‌کند/راهکاری برای درمان کاهش موی صورت/ برای درمان افسررگی با این فرشته روی زمین صحبت کنید/چهره‌ای زیبا را بدون آرایش تجربه کنید

 

 

 

افراد سیگاری به جهت استعمال هزاران ماده شیمیایی سمی بعد از ترک این ماده دودزا باید گام‌هایی را تا سلامت کامل بدن طی کنند.

خبر زارع/// اینفوگرافیک6 مرحله سلامتی بدن بعداز ترک سیگار+اینفوگرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سیگار کشیدن از جمله عادت هایی است که اثرات مخرب و جبران ناپذیری برای بدن افراد دارد، چه بسا افراد بیشماری اگرچه از زیان آن باخبر هستند ولی دست از استعمال آن  برنمی دارند.

براساس تحقیقات انجام شده نیکوتین موجود در سیگار عاملی اعتیاد آور است و ترک آن برای افراد سیگاری به سختی انجام می شود؛ چراکه براساس معیارهای روان‌پزشکی، مصرف عادتی نیکوتین نوع شدیدی از اعتیاد تلقی می شود.

اعتیاد به این ماده به مقدار آن مربوط است و هم به دفعات رسیدن این ماده به مغز، مثلا افرادی که بیست عدد سیگار می کشند (هر سیگار حدود ۱۰ پک دارد)، حدود دویست بار در روز نیکوتین را به مغز خود هدایت می کند.

از نیکوتین هم که بگذریم دود تنباکو حدود چهارهزار ترکیب شیمیایی دارد که از این تعداد ۲۵۰ ماده  آن برای سلامتی افراد مضر است؛ بدین ترتیب توصیه می شود این افراد سیگار را ترک کنند.

در اینجا قصد داریم شما را با ۶ مرحله سلامتی بدن بعد از ترک سیگار آشنا کنیم.

خبر زارع/// اینفوگرافیک6 مرحله سلامتی بدن بعداز ترک سیگار+اینفوگرافیک

انتهای پیام/

 

 

 

افراد هرگز نباید پنج گروه از برآمدگی و جوش‌های پوستی را دستکاری کنند زیرا هر یک از آنها به روش منحصر به فرد درمانی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ فرقی نمی‌کند شما ۱۳ ساله هستید یا ۳۱ ساله، ممکن است با انواع جوش سرسیاه و سفید روی پوست خود مواجه شده باشید، این عادت همه افراد است که با انگشتان خود جوش‌های پوستی را فشار دهند و ازشر آنها خلاص شوند اما باید مراقب باشیم چگونه و کدام جوش‌های پوستی را فشار می‌دهیم، همچنین باید مراقب باشیم با این کار خطر ابتلا به عفونت و زخم‌های پوستی را ایجاد نکنیم.
در اینجا پنج نوع جوش پوستی که هرگز نباید آنها فشار دهید یا با آنها بازی کنید، شرح داده شده است.

موهای زیرپوستی

یکی از مشکلات دردسرساز پوستی موهای زیرپوستی یا موهای رشد نکرده هستند، کندن و فشار دادن موهای زیرپوست بسیار وسوسه انگیز است اما شما فقط باید آنها را به حال خود رها کنید.
دکتر ناتاشا کوک، متخصص پوست به Body + Soul می‌گوید: «دستکاری موهای زیرپوستی به سادگی می‌تواند تروما ایجاد کند و باعث بروز التهاب و زخم شود.»
5 ضایعه پوستی که هرگز نباید آن را دستکاری کنید
اگر مو عمیق باشد، ممکن است به مراجعه به متخصص پوست و خارج کردن مو با سوزن استریل نیاز باشد؛ شما فقط باید از دستکاری موهای زیرپوستی اجتناب کنید.

تبخال

این نوع ضایعه پوستی چندان فروتن به نظر نمی‌رسد، تبخال در نتیجه فعالیت ویروس هرپس سیمپلکس ۱ ایجاد می‌شود و به همین دلیل دارای سطح آلودگی بسیار بالایی است.
حتی اگر شما از یک دستمال ساده هم استفاده کنید، تبخال می‌تواند گسترش پیدا کند.
دکتر کوک می‌گوید: «تبخال می‌تواند مانند یک جوش معمولی به نظر برسد یا ممکن است همراه با احساس سوزن شدن باشد که معمولا با خود سردرد نیز به همراه دارد، تبخال قبل از اینکه به سطح پوست برسند، شبیه به گروهی از لکه‌های پر از مایع به نظر می‌رسد. دانه‌های تبخال قرمز یا زرد هستند».

جوش سرسفید یا میلیا

میلیا یا جوش سرسفید گاهی روی پوست شما ظاهر می‌شود، شما باید از فشردن یا تخلیه آنها با دست خودداری کنید و آنها را دستکاری نکنید.
دکتر کوک می‌گوید: «جوش‌های سرسفید هیچ راه عبوری به سمت پوست ندارند، چرا که آنها مانند یک کیست در زیر پوست قرار دارند.»
5 ضایعه پوستی که هرگز نباید آن را دستکاری کنید
برای درمان این نوع جوش‌ها باید از پزشک ماهر کمک گرفت، پزشک با یک سوزن استریل سطح آن را می‌شکافد و کیست را تخلیه می‌کند.»

ضایعه پوست مرغی

این ضایعه که با نام کراتوز پیلاریس نیز شناخته می‌شود، وضعیتی رایج و بی ضرر است و بر روی پوست شما قابل مشاده است.
بهترین درمان این ضایعه استفاده از کرم است که دارای مواد تشکیل دهنده حلال کراتین مانند اسید سالیسیلیک و اسید لاکتیک است.
دکتر کوک می‌گوید: «استفاده از ویتامین A در شب و همچنین مرطوب کننده نیز می‌تواند در درمان این ضایعه پوستی کمک کننده باشد.»

آکنه کیستیک

این نوع آکنه‌ها عمیقا روی پوست جا می‌اندازند و جای آنها روی پوست باقی می‌ماند، شما با فشار دادن و دستکاری این نوع ضایعه پوستی، پوست خود را در معرض ریسک و خطر قرار می‌دهید؛ برای درمان این ضایعه بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید.

یک میوه سبز رنگ در کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های سینه و پروستات تاثیر شگرفی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شصت درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که آووکادو در فهرست خوراکی‌های مورد علاقه آنهاست، ممکن است برای شما هم همینطور باشد! اما آیا می‌دانستید که آووکادو می‌تواند از بدن در برابر سرطان‌هایی مانند سرطان سینه محافظت کند؟
آووکادو دارای خواص زیادی برای سلامتی است، کمترین خواص آووکادو داشتن مواد مغذی است که می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.
یکی از این مواد، اووکاتین ب است، اووکاتین ب یک نوع چربی است و منحصرا در این میوه یافت می‌شود (لازم به ذکر است که آووکادو در دسته سبزیجات قرار نمی‌گیرد). براساس یک گزارش ۲۰۱۵ که در مجله Cancer Research منتشر شده است، اووکاتین ب برای مبارزه با لوسمی حاد میلوئید (AML) که یک نوع سرطان نادر است، بسیار مفید است.
محققان این مطالعه که از چندین موسسه در ایتالیا و کانادا به طور مشترک در این تحقیق حضور داشتند، متوجه شدند که این ماده نه تنها قادر به از بین بردن سلول‌های معمول سرطانی است، بلکه می‌تواند سلول‌های بنیادی سرطانی را نیز نابود کند؛ آن هم بدون آنکه سلول‌های سالم از بین بروند.
میوه ای مقوی و خاص که در برابر سرطان شما را واکسینه می کند
اهمیت آووکادو در پیشگیری از ابتلا به سرطان به علت وجود کاروتنوئیدهای آنتی اکسیدانی موجود در آن است، حتما به یاد دارید که کاروتنوئیدها در هویج و دیگر میوه‌ها و سبزی‌ها نیز یافت می‌شوند اما کاروتنوئیدهای موجود در این محصولات مسئول ایجاد رنگدانه‌های گیاهی هستند.
به گفته انجمن آووکادو کالیفرنیا، آووکادو شامل ۱۱ نوع مختلف کاروتنوئید است، تحقیقات نشان داده است که لوتئین یکی از انواع این کاروتنوئیدها است که می‌تواند به طور مستقیم سلول‌های سرطانی را تحت تاثیر قرار دهد این در حالیست که طبق نتایج تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس، لوتئین در کنار سایر مواد و ترکیبات تشکیل دهنده آووکادو در مبارزه با سلول‌های سرطان پروستات موفق‌تر عمل کرده است.
این تحقیقات نشان داد که تمام ترکیبات آووکادو نسبت به لوتئین در مبارزه با سرطان پروستات، ۶۰درصد عملکرد و تاثیرگذاری بهتری را داشته‌اند.
میوه ای مقوی و خاص که در برابر سرطان شما را واکسینه می کند
نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در مجله Cancer Causes and Control منتشر شد، شواهد بیشتری را در مورد اثرات پیشگیرانه آووکادو در ابتلا به سرطان پروستات ارائه کرده است.
این مطالعه در جامائیکا بر روی ۲۰۹ نفر از مردانی که به تازگی به این سرطان مبتلا شده‌ بودند و ۲۲۶ نفر از مردانی که از سرطان رهایی یافته بودند، انجام شد؛ نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف زیاد اسید‌های چرب غیر اشباع (به شکل آووکادو) خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با مصرف  آووکادو

هیچ تحقیقی در مورد تاثیر آووکادو بر سرطان سینه به طور مستقیم انجام نشده است با این حال، نتایج مطالعات پروستات را که در بالا ذکر شد می‌توان به تمام افرادی که در مسیر بهبودی سرطان سینه قرار دارند، تعمیم داد؛ بعضی از سرطان‌ها مانند بسیاری از سرطان‌های مربوط به اندام‌های تناسلی در مردان و زنان مکانیزم‌هایی مشابه یکدیگر دارند.
میوه ای مقوی و خاص که در برابر سرطان شما را واکسینه می کند
برخی از مطالعات نیز ارتباط مستقیم مصرف لوتئین و جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه را بررسی کرده‌اند، طبق نتایج این مطالعات مصرف غذاهای حاوی لوتئین، مانند کلم، اسفناج و آوکادو می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد؛ محققان چینی نیز در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان دادند سطح سرمی بالای لوتئین ریسک ابتلا به سرطان سینه را به میزان ۵۱ درصد کاهش می‌دهد.
جدای از همه این موارد، آوکادو یک غذای مملو از فیبر و حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B و پتاسیم است؛ ترکیبات آووکادو در داشتن مو و پوست روشن به شما کمک می‌کند و برای حفظ و ارتقای سلامت مغز عالی است.
نتیجه آخر اینکه مصرف آووکادو یک پیروزی همه جانبه در پیشگیری از سرطان سینه، پروستات و حفظ سلامت کلی بدن شماست!

داروی گیاهی ایرانی صرع در راه بازار

تهران- ایرنا- مخترع داروی گیاهی ایرانی صرع گفت: این دارو در حال گذراندن مرحله بالینی است و پیش بینی می شود بعد از کارآزمایی های بالینی تا اوایل سال آینده به تولید انبوه برسد.

صرع یک بیماری شایع در قلمرو بیماری های عصبی است و پیش بینی می شود که حدود یک درصد جمعیت به این عارضه مبتلا هستند. صرع با تشنجات مکرر در یک دوره زمانی خود را نشان می دهد. تشنج به یک حمله ناگهانی در فعالیت الکتریکی مغز اطلاق می شود که می تواند باعث کاهش هوشیاری، حرکات مکرر و انقباضات عضلانی و گاهی اختلالات حس شود.
با وجود آن که پزشکان و متخصصان زیادی در سراسر جهان برای درمان این بیماری تحقیقات و آزمایش های متعددی را به سرانجام رسانده اند اما هنوز درمان قطعی برای این بیماری مشخص نشده و داروهای موجود تسکین دهنده و کنترل کننده این بیماری هستند.
رضا مظلوم فارسی باف، مخترع داروی گیاهی ایرانی صرع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این دارو مرحله حیوانی خود را با موفقیت کامل سپری کرده و روزهای پایانی تست بالینی خود را پشت سر می گذارد.
وی با اشاره به اینکه آزمایش بالینی این دارو در یکی از بیمارستان های تهران تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال انجام است، گفت: داروی گیاهی ایرانی صرع در صورت همکاری مسئولان و پس از گذراندن تست بالینی تا اوایل سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید.
فارسی باف ادامه داد که این داروی بر روی ۲۰۰ موش سوری نر آزمایش شده که همه آنها پاسخ کامل به درمان داده اند و پس از دریافت کد اخلاق از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تست بالینی آغاز شده که در حال حاضر مراحل پایانی خود را می گذارند.
وی با اشاره به اینکه این دارو هیچ مشابه داخلی و خارجی ندارد، گفت: پژوهشگران ایرانی با تمام توان در تلاش هستند تا خدمات مطلوبی به بیماران صرع ارائه دهند.
وی، مهمترین ویژگی این دارو را غیرسمی بودن آن اعلام کرد و گفت: مصرف داروی شیمیایی برای کنترل این بیماری دارای عوارضی برروی قسمت های بدن مانند کلیه و کبد است، اما پیش بینی می شود این دارو، عوارض خاصی نداشته باشد.
فارسی باف با اشاره به اینکه مصرف این دارو مدت زمان دوران نقاهت این بیماری کاهش خواهد داد، اظهار داشت: در شرایط فعلی بیماران باید تا پایان عمر از داروهای شیمیایی استفاده کنند، اما این داروی جدید، زمان مصرف دارو را محدود می کند و پس از سپری شدن مرحله بالینی می توان مدت زمان دقیق مصرف دارو را اعلام کرد.

 

 

 

 

 

 

تخمین باقیمانده عمر با آزمایش خون !

گروهی از محققان ادعا می کنند با کمک یک آزمایش خون می توان باقیمانده عمر فرد را اندازه گیری کرد. در این آزمایش با بررسی عواملی مانند سطح قند خون عمر فیزیولوژیکی فرد تخمین زده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان آزمایش خونی ابداع کرده اند که می تواند عمرباقیمانده فرد را اندازه گیری کند. این پژوهش یکی از برنامه های تحقیقاتی بی شماری است که در سراسر جهان ابداع شده اند تا ماشین حسابی برای طول عمر فرد باشند.

در این نوع تحقیقات سن سلول های بدن در مقایسه با سن واقعی فرد سنجیده می شود. اما محققان دانشگاه ییل این پژوهش جدید را انجام داده اند و تاکید دارند روش اندازه گیری آنان دقیق، عملیاتی و آسان است. آنها برای اندازه گیری طول عمر فرد از فاکتورهایی استفاده می کنند که در چکاپ سالانه به کار می رود. به گفته آنان یافته های موجود را می توان در آینده نزدیک به یک تست ساده مانند آزمایش های ژنتیک ۲۳AndMe تبدیل کرد. اما برخلاف آزمایش های ژنتیک نتایج این تست کاملا قطعی نیست.

شرکت ۲۳AmdMe آزمایش های ژنتیک را به طور مستقیم در اختیار مشتریان قرار می دهد. مشتریان این خدمت نمونه ای از بزاق خود را برای شرکت می فرستند و نتیجه آزمایش ژنتیک آنها به طور آنلاین ارسال می شود.

مورگان لوین محقق ارشد این تحقیق می گوید:  هدف بعدی ما شناسایی عواملی است که به پیری سلول منجر می شوند. به این ترتیب پزشکان می توانند با تغییر رژیم غذایی یا عادات ورزشی به بیماران کمک کنند، طول عمر خود را افزایش دهند.

این آزمایش در حقیقت خطرهایی که سلامت افراد را تهدید می کند به آنها نشان می دهد تا افراد بتوانند عوامل خطرزا را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل کنترل کنند.

در تحقیقات مشابه پیشین محققان ساختار سلول را از طریق میکروسکوپ بررسی می کردند تا سن مولکول ها را انداه گیری کنند. اما در روش جدید لوین برای تخمین عمر باقیمانده فرد عواملی مانند سطح قند خون را اندازه گیری می کند.

به گفته او  این آزمایش بیشتر برای اندازه گیری سن فیزیولوژیکی است و تمام تغییرات بدن را نشان می دهد.

 

 

 

 

 

روسیه موفق به ساخت خون مصنوعی سازگار با تمامی گروههای خونی شد

گروهی پزشکی در روسیه موفق شد با اختراح خونی مصنوعی، معمایی را که از دهه پنجاه قرن گذشته، افکار اندیشمندان جهان را به خود مشغول کرده بود حل کنند، دانشمندان ده‌ها سال است در پی ساختن خونی هستند که ویژگی‌های خون انسان را دارا باشد، در نتیجه کشف گروه پزشکی روسی امیدها را برای کمک به بیمارانی که نیاز به تعویض خون دارند زنده کرده است.

خون مصنوعی که گروه پزشکی روسی موفق به ساخت آن شده است «کرونیدون» نام دارد و از نظر خصوصیات با دیگر خونهای مصنوعی که پیش از این ساخته شده اند متمایز است؛ زیرا از مهم‌ترین ویژگی آن این است که با همه گروه‌های خونی سازگار است و همچنین ناقل هیچ نوع یک از بیماری‌هایی که از طریق خون منتقل می شوند نیست. تعذیه بافت‌ها و سلول‌ها به اکسیژن و تحریک خون‌سازی در بدن در صورت کاهش حجم خون نیز از دیگر ویژگی‌های این خون مصنوعی به شمار می آید

بر اساس عادات و رسوم در روسیه هر اختراع جدیدی که در این کشور به ثبت برسد، در بخش های نظامی نیز به کار گرفته می‌شود در نتیجه خون مصنوعی جدیدی که این کشور ساخته است در زمینه پزشکی نظامی به کار گرفته خواهد شد

سرهنگ سرگئی استاریکوف، رئیس بخش پزشکی و علوم بیولوژیک وزارت دفاع روسیه، می‌گوید: «از نظر علمی برای تهیه خون جایگزین، از هموگلوبین موجود در خون گوساله استفاده می‌شود؛ زیرا گاوها حیوانات درشت اندامی هستند و سطح اکسیژن موجود در هموگلوبین خونشان به مراتب بالاتر از میزان اکسیژن موجود در خون انسان‌هاست، ویژگی دیگر این است که این خون با مواد خام ارزان قیمت درست شده است.

با توجه به نیاز شدید به خون در عمل‌های جراحی، به ویژه نیازمندی شدید به این مایع در میادین جنگ، تولید خون جایگزین سال‌هاست که مورد اهتمام محققان است

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*