آخرین خبر :

اخبار علمی

اختیار کاربران قرار دهد.

عوارض کفش پاشنه بلند چیست؟

پزشکان معتقد هستند که کفش‌های مسطح وزن بدن را به طور مناسبی روی استخوان‌های پا تقسیم می‌کنند، کفش پاشنه بلند ۷۶% وزن بدن را روی قسمت جلوی پا می‌اندازی و در این حالت بارها روی استخوان پا به طور نامناسب پخش می‌شوند که این وضعیت تهدیدی برای بروز التهاب مفصل است.

زمانی که فرد کفش پاشنه بلند می‌پوشد استخوان قسمت پا دچار پیچش و به داخل خم می‌شود، ستون فقرات کج و استخوان‌های لگن بد فرم می‌شوند، این نوع کفش‌ها  منجر به بد فرم شدن انگشتان و رشد بیش از حد استخوان پا می‌شود.

////چرا کفش‌های پاشنه بلند خطرناک هستند؟/آقا دامادها عروسی گرفتن را فراموش نکنند/ غمگین هستید بستنی بخورید/ راهکاری سنتی برای درمان کبد چرب

برای درمان کبد چرب چه کنیم؟

برخی افراد برای درمان کبد چرب خود نگران هستند و می‌ترسند که کبد آنها به مرور چرب تر شود، اگر به دنبال راهی برای پیشگیری از چرب شدن کبدتان هستید می‌توانید برای درمان به جای عدس از نخود و غذاهای حاوی آن استفاده کنید، پسته و بادام  را در حد معمول مصرف کنید (در حد متعادل) و گردو زیاد از حد نخورید چرا که گردو به دلیل چربی که دارد این عارضه را تشدید می‌کند، از زرد چوبه به عنوان چاشنی استفاده کنید چرا که  احتمال ذخیره شدن ذرات چربی در کبد را کاهش می‌دهد.

////چرا کفش‌های پاشنه بلند خطرناک هستند؟/آقا دامادها عروسی گرفتن را فراموش نکنند/ غمگین هستید بستنی بخورید/ راهکاری سنتی برای درمان کبد چرب

چرا باید مراسم عروسی بگیریم؟

روانشناسان اعتقاد دارند نگرفتن عروسی می‌تواند احتمال طلاق یا با مشکل مواجه شدن زوج‌ها در زندگی را بیشتر کند و زوج‌ها به هیچ وجه نباید رفتن به سفر یا بدون ازدواج سر زندگی رفتن را جایگزین عروسی کنند؛ حتما عروسی بگیرید حتی در حد سبک و خودمانی؛ شاید خانم‌ها  در اویل دوران نامزدی با نگرفتن عروسی موافقت کنند اما بعدها این موضوع را به عنوان یک خلاء در درون خود حس می‌کنند و به دنبال پر کردن آن هستند و احتمال اینکه سر این موضوع مدام با همسر خود بحث کنند، وجود دارد.

////چرا کفش‌های پاشنه بلند خطرناک هستند؟/آقا دامادها عروسی گرفتن را فراموش نکنند/ غمگین هستید بستنی بخورید/ راهکاری سنتی برای درمان کبد چرب

چرا بستنی شادمان می‌کند؟

محققان طب سنتی طی پژوهش‌هایی دریافتند که مصرف بستنی در زمان غمگینی در روحیه فرد بسیار تاثیرگذار است؛ بستنی اثر نشاط بخش مستقیمی بر اعصاب مرکزی دارد و همان بخشی را در مغز فعال می‌کند که هنگام برنده شدن پول با گوش دادن به موزیک شاد فعال می‌شود.

////چرا کفش‌های پاشنه بلند خطرناک هستند؟/آقا دامادها عروسی گرفتن را فراموش نکنند/ غمگین هستید بستنی بخورید/ راهکاری سنتی برای درمان کبد چرب

 

 B9؛ مانعی برای پیرگوشی

فولات برای پیشگیری و بهبود افت شنوایی ناشی از کهولت سن

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، فولات که با نام ویتامین B9 نیز شناخته می‌شود، می‌تواند از ابتلا به افت شنوایی که با افزایش سن رخ می‌دهد جلوگیری کند و یا حتی سبب بهبود این عارضه گردد. همچنین این ویتامین به‌وسیله‌ی همکاری با ویتامین B12 می‌تواند هوموسیستئین را به متیونین تبدیل کرده و بدین‌وسیله آن را از بدن انسان حذف کند.
ارتباط اسیدفولیک با ناشنوایی

هوموسیستئین نوعی اسیدآمینه است که در بدن و به‌واسطه‌ی آمینواسید متیونین تولید می‌شود. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که میزان هوموسیستئین بدن نباید از ۱۲ میکرومول بر لیتر (umol/L) تجاوز کند و اذعان داشته‌اند که سطح مطلوب این آمینواسید ۸ میکرومول بر لیتر (umol/L) است. افزایش سطح هموسیستئین خون با کاهش میزان شنوایی که با افزایش سن انسان ظاهر می‌شود رابطه‌ی بالایی را نشان داده است.
تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از دلایل بالا بودن سطح هوموسیستئین، پایین بودن سطح ویتامین B در بدن است. همچنین مطالعات نشان داده است افرادی که از افت شنوایی مرتبط با سن رنج می‌برند، دارای سطح فولات پایینی در بدن خود هستند، در حالی که افراد بالای ۶۰ سال که از شنوایی مناسبی برخوردارند، میزان سطح فولات بدنشان نیز در سطح مناسب و نرمالی قرار دارد. بنابراین، مکمل‌های ویتامین B می‌تواند سبب کاهش سطح هموسیستئین شده و در مقابل افت شنوایی مرتبط با سن از خود مقاومت نشان خواهد داد.
سایر تحقیقات نیز بر اثربخشی مکمل‌های فولات بر حفظ و مراقبت از میزان شنوایی صحه گذاشته‌اند. یک گروه تحقیقاتی به مطالعه اثربخشی برخی مواد بر روی بیش از ۷۰۰ سالمند پرداخته‌اند.
در این بررسی، شرکت‌کنندگان برای مدت ۳۶ ماه روزانه میزان ۸۰۰ میکروگرم اسیدفولیک که نوعی از فولات است را دریافت نمودند. نتایج تحقیقات نشان داد که مکمل اسیدفولیک به نحو چشمگیری سبب بهبود وضعیت شنوایی و افزایش توانایی تشخیص فرکانس‌ها در افراد مسن خواهد شد.
باید توجه داشت که علاوه بر پایین بودن سطح ویتامین B در بدن، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند سبب افزایش میزان هموسیستئن خون شوند. از جمله‌ی این عوامل می‌توان به استعمال دخانیات، چاقی، کمی تحرک، پیری، مصرف الکل، استفاده از داروها و استفاده بیش از حد از محصولات غنی از متیونین نظیر گوشت قرمز و فراورده‌های لبنی اشاره کرد.

 

علاوه بر کاهش میزان شنوایی، میزان بیش از حد هموسیستئین در بدن می‌تواند با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و بروز مشکلات عصبی همانند آلزایمر مرتبط باشد. همچنین سطح هموسیستئین بالا می‌تواند به دیواره‌های شریانی آسیب رسانده و باعث ایجاد آترواسکلروزیس و نیز آسیب به سیستم عصبی شود.

ابداع برچسبی که درمان آلزایمر را متحول می کند

تهران- ایرنا- محققان از ساخت یک برچسب پوستی در اندازه تمبر پستی خبر دادند که تنها هفته ای یکبار نیاز به تعویض دارد و می تواند درمان آلزایمر را متحول سازد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه دیلی میل، این برچسب پوستی که توسط محققان یک شرکت داروسازی در آمریکا ابداع شده است، بر قسمت بالای بازوی بیمار چسبانده می شود و حاوی دارویی مشابه ‘آریسپت’ (Aricept) است، قرصی که باعث بهبود عملکرد سلول‌های عصبی در مغز و برای مبتلایان به زوال عقل تجویز می شود.
آریسپت آلزایمر را درمان نمی کند اما ضمن کاهش علائم آن، موجب کند شدن سرعت پیشرفت این بیماری می شود و تاثیر زیادی بر بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط دارد.
با این حال زمانی که این بیماران گیج یا مضطرب می شوند، وادار کردن آنها به مصرف قرص هایشان دشوار می شود به ویژه این که برخی از این بیماران مشکلاتی در رابطه با بلع پیدا می کنند.
اما این برچسب پوستی مربع شکل که اندازه آن حدود دو برابر یک تمبر پستی است، می تواند این مشکل را با انتشار ۲۴ ساعته جریان دارو از طریق پوست و وارد سازی آن به عروق خونی باریک زیر پوست حل کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*