اخبار علمی

جادوی روغن زیتون چیست؟

می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌ها قبل از به وجودآمدن جلوگیری کرد، محققان طب سنتی دریافتند که اگر  یک ماه هر شب کف پا را با روغن زیتون چرب کنید و آن را در پلاستیکی تا صبح بپوشانید بسیاری از بیماری‌ها را درمان خواهد کرد از جمله رفع سفیدی مو، پوکی استخوان، کاهش چربی خون، زانو درد و کمر درد و غیره می‌شود.

همچنین روغن زیتون در دستگاه گوارش تاثیرات مثبتی دارد و علاوه بر درمان یبوست باعث رفع خشکی روده می‌شود.

مردان عاشق را با این ویژگی بشناسید/ راهکاری خانگی برای پاکسازی بدن/ جادوی روغن زیتون برای درمان سفیدی مو/ شربتی فوق العاده برای جلوگیری از پرخوری

برای  پاکسازی بدن چه کار کنیم؟

بومیان آمریکا برای درمان تب‌های شدید از بستن پیاز به کف پای بیمار استفاده می‌کردند و جالب است بدانید که امروزه به صورت علمی اثبات شده است این کار واقعا باعث استخراج سموم بدن می‌شود، پیاز را در جورابتان بگذارید و بخوابید؛ اسید فسفریک پیاز با خواص ضد عفونی کننده وارد خون شده، باکتری‌ها و میکروب‌ها را می‌کشد، به علاوه ترکیبات پیاز موجب خروج سریع عفونت بدن نیز می‌شود؛ اگر به مدت یک ماه این کار انجام شود بیماری‌ها از بدنتان خارج شده و سلامت خواهید ماند.

درمان پر اشتهایی چیست؟

افراد برای لاغری به سراغ بسیاری راه‌ها می‌روند اما باید بدانند در مرحله اول باید پر اشتهایی را کم کنند تا بتوانند با رژیم غذایی مناسب و فعالیت خود به اندامی مناسب دست پیدا کنند؛ یکی از راه‌های کاهش اشتها مصرف عسل در زمان ناشتا است همچنین هنگام شب زیره یا پودر زیره و خرما را دود کنید و از عوامل ایجاد کننده سردی بدن اجتناب شود.

یک قاشق مربا خوری بارهنگ در یک لیوان عرق نعنا ۱۵ دقیقه جوشانده شود و عسل به آن اضافه شود تا ۴۰ شب هر شب یک لیوان آن را استفاده کنید، علاوه بر این فراموش نکنید بین غذا به خصوص آب سرد و نوشابه ها اصلا مصرف نشود، مصرف سیب نیم ساعت قبل از ناهار و شام هم در کاهش اشتها موثر است.

مردان عاشق را با این ویژگی بشناسید/ راهکاری خانگی برای پاکسازی بدن/ جادوی روغن زیتون برای درمان سفیدی مو/ شربتی فوق العاده برای جلوگیری از پرخوری

با خوردن ژلوفن چه بلایی سر خود می‌آوریم؟

برخی افراد به محض اینکه نقطه‌ای از بدنشان درد می‌گیرد به سراغ یخچال و داروها می‌روند غافل از اینکه مصرف خودسرانه بسیاری از داروها برایشان بسیار مضر است و سلامتی‌شان را به خطر می‌اندازد یکی از این داروها ژلوفن است.

خوب است بدانیم با مصرف این داروی آرام بخش کوچک و با وجود کم کردن درد لحظه‌ای به مرور زمان کلیه‌ها و کبد از کار می‌افتد و دارو در کبد متابولیزه می‌شود تا قابلیت جذب داشته باشد، بنابراین مصرف آن به کبد به شدت فشار می آورد، همچنین مصرف ژلوفن باعث بیماری های دیگر چون پوکی استخوان می‌شود لذا از مصرف خودسرانه آن پرهیز کنید و حتما با تجویز پزشک آن را استفاده کنید.

مردان عاشق را با این ویژگی بشناسید/ راهکاری خانگی برای پاکسازی بدن/ جادوی روغن زیتون برای درمان سفیدی مو/ شربتی فوق العاده برای جلوگیری از پرخوری

تاثیرات مثبت حمام آب گرم بر سلامت قلب و عروق

قلب

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حداقل پنج بار استحمام در وان آب گرم در هر هفته می‌تواند وضعیت سلامت قلبی – عروقی را در سالمندان بهبود بخشد.

به گزارش ایسنا، چندین مطالعه جدید به مزایای سونا برای سلامتی اشاره کرده‌اند و نشان می‌دهند تمدد اعصاب در اتاق‌های گرم پر از بخار مزایای شگفت انگیزی برای قلب و عروق از جمله کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا در مردان و کاهش شدید خطر ابتلا به سکته مغزی در مردان و زنان به همراه دارد.

یک مطالعه به طور خاص نشان داد افرادی که بین چهار تا هفت مرتبه در هفته از سونا استفاده می‌کنند ۶۰ درصد از افرادی که تنها یک مرتبه در هفته به سونا می‌روند کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند. همچنین این افراد ۴۶ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند.

محصولاتی که باعث سرطان در انسان می شوند

ظروف تفلون

محققان آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا هشدار دادند، مواد شیمیایی موجود در ظروف نچسب تفلون، لباس‌های ضد آب و محصولات مقاوم در برابر نفوذ آب به راحتی وارد زنجیره غذایی می‌شوند و سرطان‌زا هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل ،تحقیقات جدید نشان می دهد «پرفلورواوکتانیک اسید» ماده‌ای بسیار خطرناک است که در ساخت ظروف تفلون و محصولات برای مقاوم‌سازی در برابر نفوذ آب به کار می رود.

به گفته دانشمندان امریکایی، این ماده اسیدی خطرناک در یک سوم بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شو. تولیدکنندگان استدلال می‌کنند که مواد شیمیایی باعث افزایش طول عمر محصول و کیفیت آن می‌شود اما واقعیت آن است که این مواد باعث ایجاد سرطان، کلسترول بالا و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

مواد شیمیایی مورد استفاده در تابه‌های تفلون باعث افزایش تومور در کبد، پانکراس و بیضه‌ها می‌شوند همچنین کاهش باروری را به همراه دارند. سایر خطرات ثبت شده بر اثر استفاده محصولات آغشته به این اسید خطرناک شامل افزایش وزن، تغییرات هورمونی، اختلالات تیروئید، وزن کم هنگام تولد و ابتلا به بیماری‌های التهابی روده است که در بیماران فراوانی گزارش شده است.

خمیردندان

محققان دریافتند ماده موجود در خمیردندان و مایع دستشویی می تواند در مقاومت آنتی بیوتیکی بدن نقش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ترکیب موسوم به تریکلوزان که در بیش از ۲۰۰۰ محصول بهداشتی وجود داشته و عمدتا ما از آنها به طور روزانه استفاده می کنیم ممکن است موجب افزایش گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی شود.

«جیان هوآ گیو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کوئینزلند استرالیا، در این باره می گوید: «این مواد شیمیایی هر روز با مقادیر بیشتر مصرف می شوند، از اینرو با باقی ماندن میزان بالا آن در محیط زیست، می توانند موجب ایجاد مقاومت دارویی شوند.»

در این مطالعه، تیم تحقیق به بررسی این موضوع پرداخت که آیا قرارگیری در معرض مواد شیمیایی غیرآنتی بیوتیکی و ضدمیکروبی نظیر تریکلوزان بر ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی بر باکتری Escherichia coli تاثیر دارد.

به گفته محققان، این کشف اسناد و شواهد قوی ای را ارائه می کند که نشان می دهد تریکلوزان موجود در محصولات بهداشتی که روزانه مصرف می شوند روند گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی را تسریع می کند.

متخصص تغذیه:

راهکارهایی برای افزایش قد کودکان/ پسرها و دخترها تا چه سنی قد می‌کشند؟

خبرگزاری فارس: راهکارهایی برای افزایش قد کودکان/ پسرها و دخترها تا چه سنی قد می‌کشند؟

متخصص تغذیه راهکار‌های افزایش قد کودکان و نوجوانان را با مصرف برخی مواد غذایی تشریح کرد

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با راهکارهای افزایش قد اظهار داشت: استفاده از مواد غذایی حاوی کلسیم و روی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، چرا که مصرف این غذاهای حاوی کلسیم در رشد طولی استخوان‌هایی در بدن همچون استخوان ساق و ران تأثیر داشته و باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: لبنیات، کلم، کلم بروکلی، اسفناج، گل کلم و کرفس حاوی کلسیم بوده و انواع گوشت قرمز و مغزها همچون مغز پسته، گردو و بادام حاوی زینک است، از طرفی سبزیجات نیز حاوی آهن بوده و ویتامین C دارند که مصرف آنها توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد:‌ افرادی که کمبود ویتامین دارند ،‌مکمل‌ها را برای آنها به صورت قرص کلسیم و شربت کلسیم بسته به سن آنها توصیه می‌کنیم،؛ همچنین کمبود زینک با قطره، شربت، کپسول و قرص زینک امکان‌پذیر است.

صفوی با بیان اینکه مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین در افزایش قد تأثیر دارد، عنوان کرد:‌ تخم‌مرغ ماده پروتئینی بوده که ارزش بیولوژیکی آن ۱۰۰، لبنیات ۹۲، گوشت ۸۵ و حبوبات ۴۰ تا ۶۵ است.

وی خاطرنشان کرد: ورزش‌های کششی در کنار تغذیه مناسب در افزایش قد بسیار مؤثر بوده و انجام ورزش‌هایی همچون والیبال، بسکتبال، شنا، دراز و نشست و پرش از ارتفاع در این زمینه توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت:‌ دخترها تا ۱۷٫۵ و پسرها تا ۲۱٫۵ سالگی قد می‌کشند و بهترین پیک قدی برای پسرها ۱۳ و برای دخترها ۱۱ سالگی است، بنابراین در این زمان باید به قد آنها بسیار توجه کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*