آخرین خبر :

اخبار علمی

ترخون را جایگزین نمک کنیم

پزشکان مصرف زیاد نمک را برای افراد ممنوع کرده‌اند چرا که فشار خون، ریسک حملات قلبی و سکته مغزی را در فرد افزایش می‎دهد؛ لذا محققان طب سنتی  پیشنهاد می‌کنند برای طعم دار کردن غذا از برخی گیاهان استفاده کرد، یکی از این گیاهان ترخون است، به جای استفاده از نمک ترخون خشک را بسایید و در غذا بریزید چرا که هم طعم نمک را احساس می‌کنید و هم فشار خون را تنظیم می‌کند و هم چاقی ایجاد شده در اثر تجمع آب در بافت‌های بدن را برطرف می‌کند.

گیاهی که جایگزین نمک می‌شود/ با شلیل به اندامی مناسب برسید/ اعجوبه‌ای به نام بامیه را بیشتر بشناسیم/ میوه‌ای خوشمزه جایگزین صبحانه/

 این مواد را با شکم خالی مصرف نکنید

برخی مردم  با شکم خالی میوه‌ها و گیاهان را مصرف می‌کنند اما به مضرات این کار توجه نمی‌کنند، لذا محققان طب سنتی دریافتند که مصرف خرمالو، موز، گوجه فرنگی، نوشیدنی‌های سرد، زازالک، پرتقال، شیر، پنیر، شکر، ماست، سیب زمینی، چای، قهوه و انواع داروهای طبی و گیاهی با معده خالی مضرات فراوانی به همراه دارد و افراد باید از مصرف آن‌ها با شکم خالی پرهیز کنند.

گیاهی که جایگزین نمک می‌شود/ با شلیل به اندامی مناسب برسید/ اعجوبه‌ای به نام بامیه را بیشتر بشناسیم/ میوه‌ای خوشمزه جایگزین صبحانه/

فواید شلیل چیست؟

با شروع تابستان میوه‌های رنگارنگ و لذیذی به بازار می‌آید که می‌توان از خاصیت این میوه‌های دلچسب استفاده کرد، یکی از این میوه‌های پرخاصیت شلیل است، شلیل منبع غنی ویتامین A, C  بتاکاروتن و پتاسیم است، این میوه در پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن نظیر سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی موثر است، هر شلیل تقریبا ۵۰ کالری دارد و به دلیل وجود فیبر بالا و نداشتن چربی، میوه بسیار خوبی برای کاهش وزن است.

گیاهی که جایگزین نمک می‌شود/ با شلیل به اندامی مناسب برسید/ اعجوبه‌ای به نام بامیه را بیشتر بشناسیم/ میوه‌ای خوشمزه جایگزین صبحانه/

بهترین جایگزین صبحانه چیست؟

برخی افراد زمانی که از خواب بیدار می‌شوند میل به مصرف صبحانه ندارند، لذا گرسنه از خانه بیرون می‌زنند و دچار افت قند می‌شوند غافل از اینکه این رویه در ایجاد بیماری نقش موثری دارد، اگر وقت برای صبحانه خوردن ندارید حداقل یک عدد سیب در محل کار، دانشگاه یا مدرسه مصرف کنید چرا که سیب فواید زیادی برای بدن دارد به کاهش استرس و خواب آلودگی کمک شایانی می‌کند همچنین قند خون را تنظیم می‌کند.

گیاهی که جایگزین نمک می‌شود/ با شلیل به اندامی مناسب برسید/ اعجوبه‌ای به نام بامیه را بیشتر بشناسیم/ میوه‌ای خوشمزه جایگزین صبحانه/

از فواید بامیه غافل نشویم

بامیه گیاهی است که بسیاری افراد از آن غافل هستند و از خوردن آن صرف نظر می‌کنند، این گیاه خوشمزه در درمان بسیاری بیماری‌ها موثر است، رفع کم خونی، درمان یبوست، تقویت استخوان، کاهش چربی خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان ناراحتی‌های گوارش از مزایای بامیه است؛ جالب است که این گیاه هیچ ضرری برای سلامتی ندارد و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌های A, B , C و عناصری از قبیل منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر، فیبر و ماده لزج دار است.

گیاهی که جایگزین نمک می‌شود/ با شلیل به اندامی مناسب برسید/ اعجوبه‌ای به نام بامیه را بیشتر بشناسیم/ میوه‌ای خوشمزه جایگزین صبحانه/

روش جدید کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت

دیابت

محققان آمریکایی به روش جدید دست پیدا کردند که با کمک آن مبتلایان به دیابت به جای تزریق انسولین با مصرف قرص آن، قند خون را کنترل می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در روش جدید بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند از طریق بلعیدن قرص انسولین سطح قند خون خود را تحت کنترل داشته باشند و نیازی نیست یک یا دو بار در روز انسولین تزریق کنند.

هفت گیاه تصفیه‌کننده خون را بشناسید

کشت سیر

مدیر گروه علوم زراعی و باغی واحد علمی‌کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: سیر، قاصدک، زردچوبه، ریحان، گشنیز، گزنه و آلوئه ورا گیاهانی هستند که به‌عنوان تصفیه کننده‌های خون شناخته شده‌اند.

محمود محبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سیر یکی از گیاهانی است که مصرف منظم آن به کاهش فشار خون، بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد منجر می‌شود. سیر علاوه بر این باعث محافظت از شریان ها و مغز می‌شود و از آنجایی که غنی از ترکیبات سولفوریک (آلیسین) است، منجر به خلاص شدن خون از سموم شده و ریزش مو را نیز متوقف می‌کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: گیاه قاصدک حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضروری است که دستگاه گوارش را از سموم پاک کرده و به درمان بیماری‌های کبد و حذف سموم خون نیز کمک می‌کند. ساده‌ترین راه برای مصرف این گیاه در قالب جوشاندن برگ آن و نوشیدن آن به‌صورت چای است. همچنین می‌توان چای قاصدک را جایگزین قهوه کرد و روزی ۳ بار آن را نوشید.

وی افزود: در حالی که برای عطر و طعم دادن به مواد غذایی از زردچوبه استفاده می‌شود، این ماده غذایی دارای خواص شگفت انگیز دارویی نیز هست. یکی از ویژگی‌های اصلی زردچوبه، مبارزه با سرطان، کمک به آسیب‌های DNA و دفع التهاب مزمن است. علاوه بر این، زردچوبه از ابتلا به بیماری‌های قلبی و لخته‌های خون نیز جلوگیری می‌کند.

محبی تصریح کرد: گیاه ریحان نیز به کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند تا سموم ساخته شده را از بین ببرند. در واقع مصرف ریحان برطرف کننده مشکلات و عفونت‌های گوارشی است. علاوه بر این، به عنوان یک دیورتیک برای از بین بردن هرگونه سم مخفی از خون شناخته می‌شود.

مدیرگروه علوم زراعی و باغی واحد علمی کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص گشنیز افزود: اگر در بدن مان جیوه یا فلزات دیگری وجود دارد، حتما باید گشنیز مصرف کنیم. این گیاه نه تنها فلزات را از بدن دفع می‌کند، بلکه برای پاک‌سازی خون بسیار مفید است. همچنین گشنیز می‌تواند مشکلات قلبی و عروقی و اضطراب را از بین ببرد.

وی یادآور شد: گیاه گزنه نیز حاوی آهن است و کم‌خونی را کاهش می‌دهد. گزنه برای تصفیه سریع خون و حذف توکسین های آن فوق‌العاده است. این گیاه ادرارآور بوده و برای تمیز کردن کلیه‌ها و کبد مؤثر عمل می‌کند.

محبی در رابطه با گیاه آلوئه ورا نیز خاطرنشان کرد: همه ما تصور می‌کنیم که از آلوئه ورا صرفا برای نرمی و لطافت پوست کاربرد دارد. اما باید این گیاه مفید برای درمان بسیاری از ناخوشی‌های روزمره و پاکسازی بدن از توکسین ها یا همان سموم، مفید است؛ در واقع آلوئه ورا باعث پاک‌سازی کبد و کلیه‌ها می‌شود و برای این منظور می‌توان چای آلوئه ورا را در برنامه غذایی روزانه قرار داد.
انتهای پیام

تشخیص سریع بیماری های کبدی با باکتری های روده

تهران – ایرنا – مطالعات جدید نشان می دهد با استفاده از ترکیبات شیمیایی باکتری های روده می توان در قالب یک آزمایش ساده، بیماری های کبدی را در مراحل اولیه تشخیص داد.

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، این مطالعه که با همکاری محققان اسپانیایی، ایتالیایی و انگلیسی صورت گرفته نشان می دهد بین بیماری کبد چرب غیر الکلی و تریلیون ها باکتری، ویروس و سایر میکروب های موجود در دستگاه گوارشی ارتباط وجود دارد.
مطالعات قبلی نشان داد تعدادی از ژن های فعال میکروبی با اختلالات متابولیکی از جمله چاقی مرتبطند و همین موضوع باعث شد مطالعات جدیدی در زمینه ارتباط باکتریوم سیستم گوارشی و بیماری های کبد آغاز شود. محققان بر این باورند که با استفاده از سیگنال های شیمیایی تولید شده توسط باکتری های روده می توان بیماری های مختلف را تشخیص داد و روند آن را پیش بینی کرد. در واقع میکروبیوم بر اثر بیماری ها تغییر می کند و با شناخت این تغییر می توان بیماری را در هر مرحله تشخیص داد.
این دستاورد روشی موثر در پیشگیری و درمان بیماری های کبد است. سیروز یا زخم شدن کبد، هپاتیت B و C ، عفونت ویروسی، التهاب مزمن کبد و هموکروماتوز (تجمع آهن در بدن) مهمترین دلایل ابتلا به سرطان کبد هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*