آخرین خبر :

اخبار علمی

گوش نوزاد را سوراخ نکنید

برخی از والدین  زمانی که نوزاد به دنیا می‌آید،  اقدام به سوراخ کردن گوش او می‌کنند، غافل از اینکه این کار برای او بسیار مضر است؛ سوراخ کردن گوش نوزاد می‌تواند عامل سرایت عفونت یا آلودگی به بدن او باشد و به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن او تا ۶ ماه به صورت کامل مجهز نشده است، احتمال اینکه نتواند با عفونت مبارزه کند وجود دارد.

سالادی خوشمزه برای کاهش ریزش مو/ با حمام داغ کالری بسوزانید/ به بهانه زیبایی کودکمان را بیمار نکنیم/ با این ترکیب شکمتان را لاغر کنید

دویدن به عقب چه مزایایی دارد؟

محققان معتقد هستند که دویدن به عقب باعث زیبا شدن اندام می‌شود، زمانی که به عقب می‌دوید خود به خود و غریزی پشتتان صاف می‌شود همچنین این ورزش کمردردی که در اثر خمیده راه رفتن ایجاد شده است را کاهش می‌دهد و باعث لاغر شدن ران‌ها و باسن می‌شود، سه روز در هفته به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه به عقب بدوید تا علاوه بر کاهش وزن، اندام‌هایتان فرم بگیرد، همچنین دویدن به عقب باعث افزایش تمرکز هواس و فعال شدن حس بینایی و شنوایی می‌شود.

سالادی خوشمزه برای کاهش ریزش مو/ با حمام داغ کالری بسوزانید/ به بهانه زیبایی کودکمان را بیمار نکنیم/ با این ترکیب شکمتان را لاغر کنید

چگونه شکم را لاغر کنیم؟

برای اینکه بتوانیم به اندامی مناسب برسیم باید کارهای متفاوت و مفیدی انجام دهیم که علاوه بر تغذیه مناسب انجام حرکات ورزشی در این خصوص بسیار موثر و مفید است؛ جوانه گندم ترکیبی فوق العاده دارد و به کاهش وزن کمک می‌کند این سبزی را با آبلیمو ترکیب و میل کنید؛ این ترکیب برای پاکسازی بدن از سموم عالی است و همچنین باعث از بین رفتن چند برابری چربی‌های شکمی می‌شود.

سالادی خوشمزه برای کاهش ریزش مو/ با حمام داغ کالری بسوزانید/ به بهانه زیبایی کودکمان را بیمار نکنیم/ با این ترکیب شکمتان را لاغر کنید

متخصص تغذیه در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

نقش امگا۳ در پیشگیری از ابتلا به «روماتیسم مفصلی»

خبرگزاری فارس: نقش امگا۳ در پیشگیری از ابتلا به «روماتیسم مفصلی»

یک متخصص تغذیه گفت: با مصرف مواد غذایی دارای اسیدهای چرب امگا۳ می‌توان از پیشرفت روز افزون خشکی مفاصل حرکتی پیشگیری کرد.

سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: طی تحقیقات گسترده آینده نگر که به طور متوالی به انجام رسیده، استفاده مناسب از مکمل‌های روغن ماهی و اسیدهای چرب امگا ۳ به طور کاملا چشمگیری سبب کاهش التهاب و تعدیل درد در طول سه ماه بعد از آغاز مصرف می‌گردند.

وی گفت: در یک بررسی دیگر به برنامه غذایی مبتلایانی که  از خستگی و درد صبحگاهی مفاصل رنج می‌بردند، روغن‌های حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ (روغن ماهی) یا کپسول‌های حاوی اسیدهای EPA و DHA افزوده شد؛ بدون اینکه از داروهای درمانی معمول آرتریت روماتوئیدها از جمله ترکیبات حاوی استروئیدها استفاده بکنند.

وی ادامه داد: در چهل درصد مبتلایان همین تغییر در تغذیه سبب کاهش سی درصد درد شد؛ لذا به منظور کاهش درد و جلوگیری از پیشرفت تحلیل غضروف و مفاصل، مصرف روزانه سه گرم EPA و DHA برای مبتلایان به درد شدید توصیه می‌گردد.

تاثیر قهوه بر سلامت قلب

قهوه

دُز روزانه کافئین موجود در چهار فنجان قهوه، محافظ سلول‌های عضله قلب در برابر آسیب‌ها است.

به گزارش ایسنا از ایندیکاتر رو، دانشمندان آلمانی دانشگاه هاینریش هاین و موسسه تحقیقات پزشکی لایبنیتس دریافتند، استفاده از کافئین با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماریهای قلبی و سکته مغزی همراه است.

به گفته آنان، کافئین در چهار فنجان قهوه، ظرفیت عملکرد سلول‌های اندوتلیال که سطح داخلی عروق خونی را پوشش میدهد، افزایش می‌دهد.

در این تحقیق جدید، دانشمندان یک بار دیگر بر روی میتوکندری متمرکز شدند، پروتئین P۲۷ در قهوه باعث تقویت میتوکندری شده، انرژی لازم را به سلول‌ها برای ادامه حیات قلب و سالم نگه داشتن آن منتقل می‌کند.

همچنین پروتئین قهوه نقش بسیار مهمی در بهبود زخم‌های ناشی از انفارکتوس میوکارد (سکتههای قلبی) دارد.

پزشکان آلمانی به همه افراد به خصوص سالمندان توصیه می‌کنند تا استفاده از قهوه را به دلیل داشتن پروتئین حیانی P۲۷ در رژیم غذایی خود قرار دهند، زیرا این نوشیدنی نه تنها بر ترمیم سلول‌های قلبی تاثیر می‌گذارد، بلکه سلامتی دیگر اعضای بدن انسان را تضمین می‌کند.

ویتامین D

به گفته محققان، رژیم غذایی سرشار از ویتامین D موجب کاهش ریسک سرطان سینه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند وجود میزان بالاتر ویتامین D با کاهش ریسک سرطان سینه مرتبط است.

محققان در این مطالعه، داده های دو آزمایش بالینی متشکل از ۳۳۲۵ شرکت کننده و یک مطالعه پیشرفته شامل ۱۷۱۳ شرکت کننده را برای بررسی رابطه بین ریسک سرطان سینه در زنان و غلظت ویتامین D موجود در خون بررسی کردند.

تمامی زنان ۵۵ سال به بالا بودند. داده ها مربوط به سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ بود. شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه فاقد بیماری سرطان بودند و به طورمیانگین به مدت ۴ سال تحت نظر بودند. میزان ویتامین D خون این زنان در طول مدت مطالعه اندازه گیری شد.

در طول مدت مطالعات، ۷۷ نمونه جدید ابتلا به سرطان سینه تشخیص داده شد.

«سدریک گارلند»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم شرکت کنندگان دارای میزان ویتامین D بالاتر از ۶۰ ng/ml در خون شان در مقایسه با افراد دارای ویتامین  D کمتر از ۲۰ ng/ml، یک پنجم کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه بودند.»

به گفته محققان، هرچقدر میزان ویتامین D خون بیشتر باشد، ریسک سرطان سینه بیشتر کاهش می یابد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*