آغاز برنامه ریزی های استان برای اجرای پروژه های دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بسته عمرانی هزار میلیاردی

امروز خراسان جنوبی – حمیدی
بیش از یک هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار پروژه هایی است که تا قبل از پایان امسال و به خصوص در دهه فجر در خراسان جنوبی به بهره برداری خواهد رسید. استاندار خراسان جنوبی در اولین  نشست شورای سیاست گذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان گفت : در ایام ا… دهه فجر امسال در کل کشور ۳۰۱ پروِژه با اعتباری بالغ بر ۹۲ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که سهم خراسان جنوبی از این اعتبارات ۱۱۲۴ میلیارد تومان خواهد بود.
مروج الشریعه بابیان اینکه علاوه بر این ۴۰ پروژه دیگر نیز با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان ازطریق قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در این ایام به بهره برداری خواهد رسید، گفت: فرمانداران با همکاری دستگاه های اجرایی زمینه بهره برداری از این پروژه ها را فراهم کنند.او با تاکید بر اینکه علاوه بر فعالیت های عمرانی و بهره برداری ازپروژه ها که وظیفه دستگاه های اجرایی و دولت است، تبیین مبانی ارزشی انقلاب برای لایه های مختلف مردم از مهم ترین وظایف مسئولان و حق نظام اسلامی برگردن ماست، افزود: تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب باید با حضور و مشارکت مردم باشد و این تبیین به تنهایی از عهده دستگاه های اجرایی ساخته نیست لذا باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری ها و تمام نهادهای عمومی مدنی مردمی و غیردولتی و تشکل ها استفاده و بکارگیری شود. وی از چگونگی آگاهی بخشی عملکرد نظام اسلامی در  طی چهل سال گذشته برای جوانان بعنوان مهم ترین مسئله یاد کرد و ادامه داد : فرمانداران باید در این خصوص چاره اندیشی کنند و برنامه های خود را به کارگروه تخصصی استان ارائه دهند.مروج الشریعه گفت: شورای اداری ویژه این موضوع برگزار می شود.
برنامه های غفلت زدا
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به عنوان رئیس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان در این مراسم با بیان اینکه باید ستاد توانمندی برای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان تشکیل شود ، گفت: ۸ ماه فرصت داریم بنابراین باید طوری برنامه ریزی شود که برنامه های دهه فجر باعث روشنی بخشی و خروج جامعه  از غفلت و بی تفاوتی باشد .
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی با بیان اینکه عمر چهل ساله انقلاب اسلامی ایران  نشانه  کمال ، رشد و نتیحه عقلانی است، افزود: باید پیام و تجربیات انقلاب و شیوه و روش امام خمینی (ره) را ابتدا به خود و سپس به دیگران منتقل کنیم که البته نباید این انتقال  به صورت نمایشی باشد. وی با اشاره به اینکه باید در انقلاب اسلامی عدل، محبت، علم، وحدت و همکاری را پیاده کنیم،  ادامه داد: اگر بتوانیم این نتیجه را بگیریم باید بعد از چهل سال سرنوشت کشور و دنیا تغییر کند.
بنیاد زائر و نیاز  یک میلیاردی
رئیس بنیاد زائر خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه خراسان جنوبی در ساخت زائر سرای محرومین در مشهد از سایر استان ها عقلب تر است، گفت: اگر اعتبار یک میلیاردی در اختیار باشد ظرف دو سال این زائرسرا در ۹ طبقه با ظرفیت ۵۰۰ نفر ساخته می شود.
موسی جوینده از اعزام ۷۵۹ زائر اولی در سال گذشته با همکاری آستان قدس به مشهد مقدس خبر داد و خواستار توجه فرمانداران و ائمه جمعه استان خراسان جنوبی نسبت به ساخت سریعتر زائرسرای ارزان قیمت استان شد و افزود: باید نمایندگان بنیاد زائر در شهرستان ها فعال تر شوند تا بتوانیم نذورات مردمی را جمع آوری کنیم . تاکنون بغیر شهرستان سربیشه از سایر شهرستان ها کمک خاصی به زائر سرا نشده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*