ماجرای خانه ۱۰۰۰ متری ولایتی/سرنوشت مبهم حزب لاریجانی/توصیه آیت‌الله مکارم به رئیس صدا و سیما/ماجرای خبر اخراج آقازاده‌ها از آمریکا و بلوکه کردن ۱۴۸ میلیارد دلار

آزاد شدن کارگران معترض گروه ملی فولاد

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: همه کارگران گروه ملی فولاد ایران که در پی تجمعات اعتراضی بازداشت شده بودند، آزاد شدند. «نبی‌الله خون میرزایی» اظهار کرد: شماری از کارگران گروه ملی فولاد ایران بر اثر برخی اعتراضات، در روزهای گذشته بازداشت شدند. وی افزود: در این زمینه در پی صحبت‌هایی با دادستانی اهواز، دیروز همه کارگران گروه ملی فولاد ایران آزاد شدند/ ایسنا

زاکانی: نویسندگان نامه مذاکره با آمریکا یا خائن‌اند یا جاهل

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی اشخاص اصلاح طلب طی نامه ای به مسئولان نظام خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا شده اند اظهار کرد: این موضوع شفاف است و به ارزیابی خاصی نیاز ندارد. عده ای هدف گذاری رئیس جمهور آمریکا را در کشور زمینه سازی می کنند. وی در ادامه گفت: پیاده نظام و ستون پنجم دشمن کسانی هستند که اهداف ترامپ در درون کشور را دنبال می کنند و خواستار مسأله بارها آزموده هستند؛ آزمایشی که خیانت، بدعهدی و جنایت آمریکا نسبت به ملت هایی همچون ایران را تأیید می کند. در کل این نامه خطای بزرگی است که جز خیانت و جهل مطلق توجیه دیگری ندارد. زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا با وجود مشکلات بنیادین آمریکا با ایران برخی اصلاح طلبان خواستار مذاکره با این رژیم جنایت کار هستند، گفت: خواسته این افراد یا به سبب جهل مطلق و یا به دلیل نفوذ است، زیرا یکی از این دو ویژگی باعث می شود با وجود تمام خیانت ها و بدعهدی‌های آمریکا برخی در کشور فعالیت هایی انجام دهند که خوشایند ایالات متحده و بر خلاف منافع ملی است. اگر دستگاه های امنیتی کشور به دنبال عناصر و عوامل نفوذی هستند، می توانند با تحقیق روی عده ای که نامه درخواست مذاکره را نوشتند متوجه شوند کدام به سبب نادانی و کدام به دلیل نفوذ است.

داستان خانه ۱۰۰۰ متری علی‌اکبر ولایتی

اخیراً در فضای مجازی برخی اظهار نظرها و مواضع در خصوص وضعیت منزل علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است.

ولایتی در سال ۹۵ و در گفت وگو با هفته نامه پنجره به طور مبسوط به این موضوع پرداخته بود.

ولایتی در این مصاحبه می گوید: سال۵۳ یک روز مؤجر ما بلایی سرما آورد که من مصمم شدم به هر قیمت که شده، یک خانه بخرم. بالاخره ما سه نفر شدیم. با کسی که زمینی داشت شریک شدیم و یک ساختمان دو طبقه درست کردیم. وی ادامه می‌دهد: سال ۶۰یا ۶۱ بنده مطبم را فروختم. چون انفجار‎‎ها و ترور‎‎های منافقین پیش آمده بود و دیگر نمی‎توانستیم به مطب برویم. یک خانه کلنگی در تجریش خریدم. برای این خانه کلنگی، یک میلیون تومان از آقای عسگراولادی وام گرفتم و به هر حال خانه‎ای ساختیم. ولایتی در ادامه توضیحات خود پیرامون منزلش چنین می‌گوید: آقای دعاگو که الان امام جمعه شمیرانات است، آن زمان رئیس کمیته بود. به من گفت، خانه شما امنیت ندارد و مصلحت نیست شما اینجا باشید. گفتیم: کجا برویم؟ کاخ سعد‎آباد شده بود محل کمیته. خانه‎ای نزدیک به کمیته وجود داشت که متعلق به بنیاد شهید بود. من با آقای کروبی وارد مذاکره شدم که این‎ خانه را با خانه قبلی معاوضه کند. آمدند خانه را ارزیابی کردند ۳۶میلیون تومان و خانه بنیاد شهید را ارزیابی کردند ۵۱ میلیون تومان.

وی این ارزیابی را سال ۷۰ – ۷۱ عنوان می‌کند و در پاسخ به این که آیا با چنین معاوضه‌ای مشکل امنیتی برطرف می‎‎شد می‌گوید: بله، ۱۵میلیون تومان ما باید سر می‎‎دادیم. مدت طولانی باید ماهی۷۰۰هزار تومان می‎‎دادیم. رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این که آیا می‌دانید حالا قیمت خانه‎تان چقدر شده است، می‌گوید: صبر کنید، عرض کنم. خانه‎ای که گرفتیم ۱۰۰۰متر بود. ۲۲۴متر از این خانه را حسینیه کردیم. اخیرا که دیدم این حسینیه احتیاج به توسعه دارد، ۲۰۰متر دیگرش را هم وقف کردیم. پس، از ۱۰۰۰متر ۶۰۰متر برای ما مانده است. در دو طبقه بالا ۴تا از فرزندانمان که ازدواج هم کرده‎اند زندگی می‎‎کنند. ما هم که پایین می‎نشینیم، پس در این ۶۰۰متر ۵خانواده زندگی می‎‎کنند.

سرنوشت مبهم حزب لاریجانی

دبیرکل حزب آبادگران گفت: بعد انتخابات مجلس دهم و قبل انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ خیزی از سمت آقای لاریجانی برای تشکیل حزب مؤثر و فراگیر برداشته شد، مدتی هم جلساتی برگزار شد اما دیگر ادامه نیافت. حسن بیادی با بیان اینکه مردم نتیجه مشارکت خود را در انتخابات فقط ماه نخست حس می کنند و بعد پشیمان می شوند، به نامه نیوز گفت: علت پشیمانی هم آن است که ما حزب نداریم و دولت ها و مجلس بعد از آغاز دوره فعالیت خلاف شعارهای خود عمل می کنند بنابراین ضرورت دارد سیستم اداری کشور حزبی شود تا مسئولان خود را پاسخگوی مردم بدانند و مردم نتیجه مشارکت خود را حس کنند. وی با تأکید بر لزوم تشکیل احزاب موثر و فراگیر در کشور افزود: بعد انتخابات مجلس دهم و قبل انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ خیزی از سمت آقای لاریجانی برداشته شد، دعوت کرد و حتی آقای ناطق نوری هم بود اما مدتی که گذشت، دوستان سکوت اختیار کردند و دیگر جلسات را ادامه ندادند. این دوستان می گفتند، ظاهرا برخی با نهادینه شدن تحزب موافق نیستند. دبیرکل جمعیت آبادگران با بیان اینکه در یک جلسه راجع به تشکیل حزب فراگیر که با حضور آقای لاریجانی تشکیل شد حضور داشتم، اظهار کرد: من با خود آقای لاریجانی ارتباط داشتم و از طرف او به این جلسات دعوت شدم.

توصیه آیت‌الله مکارم به رئیس صدا و سیما

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس و جمعی از معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی، تصریح کرد: رسانه ملی با تلاش فراوان همواره چهره پلید آمریکا را به مردم نشان داده است؛ اما در این مقطع باید بیشتر و با برنامه‌های ویژه‌تر به این موضوع متمرکز شوید. این مرجع تقلید با تقدیر از تلاش‌های صداوسیما در ترویج مناسک و مراسم‌های مذهبی گفت: به نظرم می‌توانید از این ظرفیت خیلی بیشتر و بهتر استفاده کنید. سریال‌های مذهبی شما همچون امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام رضا(ع)، حضرت یوسف، مختارنامه و. . . آن‌چنان تأثیرگذار و جهانی شده است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند و امیدواریم به رغم مضایق مالی که می‌دانم به شدت با آن مواجهید دوباره ساخت این سریال‌ها را از سر بگیرید. رئیس رسانه ملی در این دیدار از اولویت‌های رسانه ملی برای معرفی معارف اسلامی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خبر داد و گفت: اولویت اصلی رسانه ملی در حال حاضر، معرفی اسلام، احکام، اخلاق و معنویات است و برای تحقق این امر، برنامه های متنوعی در صداوسیما پیش بینی شده و گروه‌های اندیشه ورز در رسانه ملی نیز در حال بررسی راه‌های انتقال مفاهیم اسلامی به مخاطبان داخلی و خارجی هستند. اولویت اصلی رسانه ملی، حفظ دین است و در این مسیر نیازمند یاری مراجع عظام تقلید و طلاب علوم اسلامی هستیم.

ماجرای خبر اخراج آقازاده‌ها از آمریکا و بلوکه کردن ۱۴۸ میلیارد دلار

از روز گذشته خبری با عنوان «اخراج آقازاده ها از آمریکا» توسط یکی از سایت‌های داخلی منتشر شد. در این خبر آمده بود «استیون منوچین، رئیس(وزیر) خزانه داری آمریکا: ۵هزار و ۴۳۲نفر از فرزندان مسئولین ایران در آمریکا حضور دارند که جز املاک‌ ودارایی شخصی ۱۴۸ میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار در حساب این نفرات وجود دارد و بدلیل امضا نکردن FATF# این مبالغ را توقیف می‌کنیم.» این خبر به سرعت در فضای مجازی توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر و حتی تحلیل‌های مختلفی در این باره منتشر شد. اما جستجوی خبرنگار ما نشان داد که این مطلب در صفحه توئیتر منوچین وجود نداشت. حتی سایت خزانه داری آمریکا و سرچ گوگل هم نشان از عدم انتشار خبر می‌داد. جستجوهای در سایت های مهم خبری هم نشان داد هیچ رسانه معتبری این خبر را کار نکرد. این شایعه در فضای مجازی وجود داشت تا این که امروز سایت منتشر دهنده هم این خبر را از روی خروجی خود حذف کرد.

واکنش مصباح یزدی به پیشنهاد مذاکره با آمریکا

آیت الله مصباح یزدی پنجشنبه در دیدار رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد و شورای مرکزی و مسؤلین کانون های بسیج اساتید دانشگاه آزد طی سخنانی اظهار داشت: باید افرادی تربیت شوند که راه نسل انقلاب را با قوت بیشتر و محکم تر ادامه دهند و این خیلی مهم است و لذا دانشگاه، حوزه و مراکز علمی تربیت کننده این افراد هستند؛ از اولین مراکزی که در آغاز انقلاب مایه امید بود می توان از دانشگاه آزاد نام برد که تحت سیطره انقلابیون قرار داشت. او با اشاره به اینکه آهنگ سیر ارزش ها و باورهای دینی در بسیاری مراکز علمی از نظر کیفیت سیر نزولی داشته است، افزود: آثار تنزل فرهنگی در سراسر کشور مشهود است. آیت الله مصباح یزدی افزود: آیا اوایل انقلاب احتمال می دادید کسانی پیشنهاد مذاکره با آمریکا را بدهند؟ افرادی که شعار مرگ بر آمریکا سر می دادند و از افراد شاخص انقلاب بودند؛ اگر زمان امام این کار شده بود امام چگونه برخورد می کرد؟

امیدواریم آمریکا، امروز به دست علی زمان ما نابود شود

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: جهان اسلام که علمدارش ایران انقلابی است با یک حمله گسترده از ناحیه دشمنان مواجه شده است. همه دست به دست هم دادند با رهبری آمریکا تا این انقلاب را نابود کنند. موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: آنها با ما دشمنی می کنند، ما بفهمیم که آنها دشمن ما هستند و مبادا گولمان بزنند لذا حواسمان جمع باشد. موحدی کرمانی ادامه داد: من در مقام احصای توطئه های دشمنان به ویژه آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی نیستم و آنها کم ضربه به ما نزدند و کم توطئه و خیانت نکردند. شما دیدید هزاران فرزند را از مادرانشان در آمریکا جدا کردند و فرزندان و مادران ناله می زدند و آنها می گفتند مادران مهاجرند و فرزندان نباید با آنها باشند. وی با تاکید بر اینکه آمریکا از هیچ جنایتی فروگذاری نمی کند، گفت: ماهیت آمریکا ماهیت ظلم و ستم است و ما امیدواریم این قلدر، امروز به دست علی زمان ما نابود شود.

منتظری: دلیل مشروعیت ما این است که منصوب رهبری هستیم

منتظری، دادستان کل کشور اظهار کرد: مردم عزیز دستگاه‌های نظارتی در قوه قضاییه مسئولیت خود را دنبال می‌کنند. من به عنوان دادستان کل می‌گویم هرکس از برخورد دادستانی در هرجای ایران شکایت داشته باشد می‌تواند وارد سایت‌های مشخص شده شود و شکایتش را اعلام کرده و از همان طریق نتیجه را اخذ کند. وی در پایان گفت: مشروعیت کار همه ما قضات از عالی ترین مقام تا سایر، از انتصاب مقام معظم رهبری است. همه ما با فاصله یا بلافاصله منصوب مقام معظم رهبری هستیم. سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و دستور اکید ایشان در ابلاغ‌ها مشخص شده است. قوه قضاییه باید صد در صد انقلابی باشد. انقلاب گری، تندروی نیست بلکه یعنی عادلانه خردمندانه منصفانه قاطعانه عمل کردن. قطعا مردم عزیز مطالبات خود را در همین چارچوب می‌خواهند.

علم‌الهدی: در فضای مجازی گرفتار یک امپراتوری بی‌منطق شده‌ایم

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: جامعه ما در فضای مجازی گرفتار امپراتوری رسانه بدون منطق و اثبات شده و در تقابل با هر جریان مدافع این نظام و اسلام با هتک حرمت و تخریب مقابله می‌کند و روزی که این تهاجمات متوجه یک عنصر فداکار این نظام شد امام بزرگوار فرمودند: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید. برحسب این بصیرتی که از مظلومیت شهید بهشتی به دست می‌آوریم باید این را آئینه شفافی برای جریان شناسی خود در امروز قرار دهیم.

امام جمعه زاهدان: تجاوز در ایرانشهر به نادرستی در رسانه‌ها مطرح شد

آیت الله عباسعلی سلیمانی ،امام جمعه زاهدان با بیان اینکه فردی ناپخته در خطبه‌های نماز عید سعید فطر موضوع تجاوز در ایرانشهر را مطرح کرد افزود: این فرد بدون مشورت با دستگاه قضایی، اطلاعاتی، سپاه و انتظامی این خبر را داده است که این شایعه در حد بسیار وسیع علیه نظام اسلامی هزینه ساز شد. وی خاطرنشان کرد: موضوع تجاوز در ایرانشهر در فضای مجازی و رسانه‌های جهانی انتشار پیدا کرد که متأسفانه دشمنان نظام از آن برای سوء استفاده با احساسات مردم استفاده کردند. آیت الله سلیمانی تصریح کرد این بوده که یک مورد مرکز ۱۱۰ ایرانشهر گزارش شده بود که یکی از شهروندان اطلاع داد که دخترم پس از مراجعه به خانه از محل کار توسط افرادی درب منزل به زور سوار خودروی ۴۰۵ شده و متهمان از محل متواری شده اند.

جاسازی کوکائین در لباس تیم‌ملی کلمبیا

پلیس کلمبیا از کشف حدود ۵ کیلوگرم کوکائین که در ۱۴ پیراهن تیم ملی فوتبال این کشور جاسازی شده بود خبر داد. این پیراهن‌ها قرار بود به هلند فرستاده شوند، ولی پلیس کلمبیا پس از بازرسی متوجه می‌شود که حدود ۵ کیلوگرم کوکائین در پیراهن‌ها جاسازی شده است. کلمبیا بزرگ‌ترین تولیدکننده کوکائین در جهان است. تیم ملی کلمبیا در نخستین دیدارش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با نتیجه دو بر یک مقابل ژاپن شکست خورد.

محمد بهشتی: ایران به بیماری اوتیسم دچار شده است

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری: بیماری اوتیسم مثالی است که می توان برای عقب افتادگی کشور عنوان کرد زیرا این بیماری به گونه ای است که دارای اختلالات روانی هستند که نمی‌توانیم با محیط ارتباط برقرار کنند و ایران به بیماری اوتیسم دچار شده است. وقتی آموزش ما به صورت اوتیسمی باشد، مهندسانی پرورش خواهند یافت که گمان می کنند جادوگر سیندرلا هستند. یعنی با چوب جادوی تکنولوژی همه چیز را می توانند درست کنند. از جنگ ایران و روسیه اتفاقات زیادی رخ داد و گویی همه مشکل را خود ایران می‌دانستند و تمام نعمت های این سرزمین تبدیل به لکه ننگ شد. تمام موجودیت ایران فروش مواد خام است و اگر بر مدار تولید ارزش کار می‌کردیم، اصلا نمی‌توانستند که ما را تحریم کنند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*