شب بازار تولیدات بانوان در فردوس

تخفیف عوارض کسب وکار در بیرجند
شهروندان بیرجندی تا پایان مرداد از ۲۰ درصد تخفیف در پرداخت عوارض کسب و پیشه برخوردار می شوند. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری بیرجند گفت: شهروندانی که عوارض کسب و پیشه و جرائم معوقه خود را تا پایان مرداد پرداخت کنند مشمول تخفیف ۲۰ درصد می شوند. جواد بهدانی افزود: امسال برای نخستین بار کارمزد دریافت عوارض خودرو در دفاتر پیشخوان حذف شد و متصدیان دفاتر پیشخوان نباید از مالکان خودروها کارمزد دریافت کنند.

« حریم ریحانه» در بیرجند
نمایشگاه حریم ریحانه به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گشایش یافت. معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نمایشگاه حریم ریحانه با نگاهی به سیر تاریخی پوشش عفاف و حجاب در ایران و جهان اسلام برپا شده که بررسی تحلیلی کشف حجاب، عفاف و حجاب در شعر فارسی، پوشش عفاف در ادیان مختلف و عفاف و حجاب در دین مبین اسلام از جمله مواردی است که در آن مورد توجه قرار گرفته است. زمزم افزود: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ پوستر در موضوع عفاف و حجاب با هدف ترویج فرهنگ عفاف و پوشش اسلامی در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

شب بازار تولیدات بانوان در فردوس
شب بازار تولیدات محلی بانوان در فردوس ایجاد شد. مشاور فرماندار فردوس در امور بانوان و خانواده گفت: اولین شب بازار تولیدات محلی بانوان شهرستان فردوس با هدف حمایت از مشاغل خرد و خانگی در سال حمایت از کالای ایرانی در این شهرستان راه اندازی شد. ملیحه پناهی افزود: شب بازار تولیدات محلی بانوان فردوس در محل پارک گردشگری تون احداث شده و هر هفته سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه ها از ساعت ۱۹ تا ۲۳ دایر است.

سفره بنفش بیرجندی ها در تهران
سفره بنفش بیرجندی ها با غذای سنتی کشک و بادمجان امروز در تالار آبگینه تهران پهن شد. گلدانی عضو کمیته برگزار کننده این مراسم گفت: ۱۲۰۰ نفر برای شرکت در برنامه صرف غذای سنتی کشک بیرجند نام نویسی کردند و هنوز بیش از ۵۰۰ نفر نیز در صف انتظار برای شرکت در این مراسم هستند. محمد محسن گلدانی با بیان اینکه مردم بیرجند و شهرهای مختلف استقبال بسیار چشمگیری برای حضور در این مراسم داشتند، افزود: حدود ۴۰۰ نفر میهمان غیر بومی از سایر شهرها و استان ها همچون اصفهان، شیراز، کرج و تهران در این مراسم حضور دارند و این فرصت، ظرفیت خوبی برای معرفی غذای سنتی بیرجند به سایر استان ها است. وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ نفر در برگزاری مراسم تهیه و سرو کشک بیرجندی همکاری داشتند، گفت: بیش از ۱۰ کشک ساب، کار سائیدن کشک ها را انجام دادند و سرو غذا با چیدمان ۲۵۰ میز برای میهمانان انجام شد. عضو کمیته برگزارکننده این مراسم افزود: بر روی این میزها ۲۵۰ تغار (ظرف مخصوص سابیدن) کشک که از بیرجند خریداری شده به همراه کاسه های مخصوص صنایع دستی فردوس گذاشته و در آن کشک و بادمجان با کماچ و نان محلی بیرجندی سرو شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*