سومین شرکتی که بیشترین ارز دولتی را گرفته است، متعلق به کیست؟

بعد از انتشار فهرست اولیه شرکت های دریافت کننده ارز دولتی توسط بانک مرکزی، تحلیل ها و کاوش ها در مورد شرکت های حاضر در این فهرست توسط رسانه ها آغاز شد. جستجوها نشان می دهد که شرکت فجر اعتبار با دریافت نزدیک به ۹۳ میلیون یورو ارز دولتی جهت واردات سویا و ذرت دامی سومین شرکت دریافت کننده بیشترین ارز دولتی است. این شرکت متعلق به کیست؟

کد خبر: ۸۱۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ – ۱۸:۰۷ ۰۹ July 2018

سومین شرکتی که بیشترین ارز دولتی را گرفته است، متعلق به کیست؟بعد از انتشار فهرست اولیه شرکت های دریافت کننده ارز دولتی توسط بانک مرکزی، تحلیل ها و کاوش ها در مورد شرکت های حاضر در این فهرست توسط رسانه ها آغاز شد. جستجوها نشان می دهد که شرکت فجر اعتبار با دریافت نزدیک به ۹۳ میلیون یورو ارز دولتی جهت واردات سویا و ذرت دامی سومین شرکت دریافت کننده بیشترین ارز دولتی است. این شرکت متعلق به کیست؟

به گزارش تابناک اقتصادی، چند روزی است که رسانه ها مشغول تحلیل و بررسی فهرست منتشره شده از شرکت های دریافت کننده ارز دولتی برای واردات کالا می باشند. در این بین بعضاً رسانه ها به مواردی برخورد نموده اند که ابهاماتی را با خود به همراه داشته است. یکی از این ابهامات مربوط به شرکت فجر اعتبار می باشد.

شرکت فجر اعتبار از جمله شرکت های فعال (یکی از ۵ شرکت فعال) در حوزه واردات نهاده های دامی است. این شرکت که شرکتی با سهامی خاص است، به شناسه ملی ۱۰۱۰۱۷۰۹۹۷۱ و شماره ثبت ۱۲۷۶۰۹ در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۷۵ به ثبت رسیده است. ۳۷ درصد از سهام شرکت فجر اعتبار در اختیار شرکت نهاده های دامی جاهد می باشد.

با انتشار فهرست اولیه شرکت های دریافت کننده ارز دولتی توسط بانک مرکزی مشخص شد که شرکت فجر اعتبار با دریافت مبلغ ۲۸ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۲۳۰ یورو دولتی از بانک مرکزی اقدام به واردات سویا و با دریافت ۶۴ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۶ یورو دولتی از بانک مرکزی اقدام به واردات ذرت دامی نموده است. در مجموع این شرکت با دریافت ۹۲ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۴۶ یورو دولتی، سومین شرکتی است که بعد از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام کشور بیشترین ارز دولتی را دریافت نموده است.

در چند روز اخیر این پرسش ایجاد شده است که این شرکت متعلق به کیست؟ برخی از رسانه ها اعلام نموده اند که این شرکت متعلق به بهمن مرادنیا استاندار کردستان می باشد. اما این موضوع چقدر صحت دارد؟

برای پاسخ به این پرسش کافی است به سایت آگهی های روزنامه ای شرکت ها سری بزنیم و مشخصات شرکت فجر اعتبار را وارد نموده و این آگهی ها را بررسی کنیم.

پس انجام مراحل فوق ما به آگهی زیر که در تاریخ ۵ دی ماه ۱۳۹۶ در روزنامه رسمی منتشر شده است رسیدیم. در این آگهی آمده است به استناد صورتجلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مورخ ۴ آذر ماه ۱۳۹۶ تصمیمات ذیل اتخاذ شد: آقای محمدمهدی رنجبر با شماره ملی ۰۰۷۹۸۶۸۱۰۱ بجای آقای بهمن مرادنیا به کد ملی ۳۷۸۲۲۰۲۸۸۰ به عنوان عضو هیئت مدیره برای باقیمانده مدت قانونی انتخاب گردید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*