آخرین خبر :

سرمقاله/چراهای بی پاسخ …!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
چندی پیش از قول یکی از اساتید مطلبی را مطالعه می کردم که درونش پر بود از چرا؟ چراهایی که بی پاسخ مانده اند، چراهایی که بستر امروز جامعه مان را فراهم کرده اند، چراهایی که بسیار حیاتی و مهم اند اما کسی جوابی برای آنها ندارد، چراهایی که در بوجود آمدن آنها مردم کمترین نقش را داشته اند، چراهایی که …
چرا هر مشکل بوجود آمده را قبل از خودی های درونی به بی خودی های بیرونی نسبت می دهیم؟
چرا کشورهای منطقه و همسایگان ما در ایران سرمایه گذاری نمی کنند و مثل ما در صف خرید آپارتمان و زمین و گرفتن حق سکونت در صف نمی ایستند؟
چرا کشوری مانند گرجستان با لغو ویزا و بسترهای لازم و تبلیغات مناسب و بدون کمترین ریسک ما را برای خرید ملک و ماندگاری در آن کشور ترغیب می کند و میلیون ها دلار سرمایه را به درون کشورش جذب می کند؟
چرا فقط دو و نیم میلیون ایرانی سالانه به ترکیه سفر می کنند و دو و نیم میلیارد دلار ارز فقط از کشور ما به آنجا سرازیر می شود اما یک دهم گردشگر ترک به کشورمان نمی آیند؟
چرا تصور می کنیم پانصد میلیون جمعیت اتحادیه اروپا همگی شان در قصرهای به سبک ورسای زندگی می کنند در حالیکه واقعیت زندگی آنان چیز دیگری است، زندگی در آپارتمان های متوسط و کوچک و بسیار ساده، حقوق هایی با کسر اعداد بزرگ مالیاتی، کارت مترو و بسیار دوچرخه سوار اما تقریبا بسیار راضی اند و از زندگی شان لذت می برند، چرا؟ چون امنیت روانی دارند، چون می دانند تسری و صلابت قانون از رئیس جمهور تا یک سرایدار یکسان و محکم است، چون ارزش پول شان بنا به هر دلیلی به یکباره و در عرض چند روز سقوط نمی کند و ارز، طلا و مسکن شان بی دلیل یا با دلیل چند برابر قیمت نمی خورد…
لطفا دست در کیسه پر از مارک و اتهام های همیشگی تان نکنید تا ما را متهم به غربزدگی و چرخ پنجم دشمن و شب پرستان بی ریشه و تشویش افکار عمومی و سیاه نمایی نکنید، ابتدا به چراهای مطرح شده پاسخ دهید و شفاف، صادقانه و مردانه بیایید پای کار مردم و حساب پس دهید، باور کنید که مشکل در درون کشورمان چون ماری چمبره زده و ما چون عادتی که ترک اش موجب مرض است دائم به دنبال دشمنان خارج از کشوریم که بی کفایتی های مدیریت مان را به گردن آنها بیندازیم و شانه از زیر بار مسئولیت به سادگی آب خوردن، خالی کنیم و تازه از مردم هم طلبکار باشیم.
تا خودمان را پالایش و حجامت نکنیم و درد جراحی های بزرگ برای بیرون کشیدن غدد متعفن فساد مالی واداری به هر نام و اسم اشخاص و ارگان ها را به جان نخریم دیر یا زود سرطانی عظیم و مهلک این کشور را فرا خواهد گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*