آخرین خبر :

سرایان؛ دشت فوق بحرانی در کشور

افت ۸۰ درصدی آب سفره های زیرزمینی یکی از عوامل تبدیل شدن دشت سرایان به یک دشت فوق بحرانی در استان و کشور می باشد. رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان سرایان گفت: بیش از ۳۰درصد لوله های آب شبکه شهری شهرستان سرایان فرسوده است که با توجه به افت سفره های آبی زیززمینی اصلاح این شبکه برای جلوگیری ازهدررفت آب ضروری می باشد.
محمدعلی حقدادی افزود: روزانه ۱۲۷ لیتر آب در ثانیه برای تأمین آب ۹ هزار و ۵۰۰ مشترک از طریق هشت چاه شهرستان تأمین می شود.
وی افزود: خشکسالی های ۱۸ ساله، کاهش شدید نزولات جوی و افت حدود ۸۰ درصدی سفره های زیرزمینی شهرستان و به دنبال آن تحمیل تبعات مستقیم و غیرمستقیم آن بر اقتصاد و شرایط آبی منطقه باعث شده است سرایان به عنوان یکی از دشت های فوق بحرانی در استان وکشور به شمار رود.رئیس اداره آب وفاضلاب شهری سرایان گفت: از آن جا که جایگزینی برای آب وجود ندارد و بحث انتقال آب هزینه بر و دارای مشکلات فراوانی است چاره ای جز مدیریت مصرف آب نیست.
حقدادی تعویض لوله‌های فرسوده و اصلاح شبکه داخلی منازل را راهکاری در مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت آب دانست وگفت: به دلیل ترکیدگی و فرسودگی شبکه داخلی منازل سالانه میزان زیادی آب هدر می رود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*