آخرین خبر :

حوادث

کد خبر: ۸۱۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ – ۱۲:۲۴ ۱۰ July 2018

رئیس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید از دستگیری متهمی خبر داد که با شیوه آب طلا کردن نقره، طلا و جواهرات جعلی را در شکل‌های دستبند، گردنبند و زنجیر به مردم می‌فروخت، متهم مرد ۲۷ ساله‌ای است که شگردش برای جذب مشتری چرب زبانی، اعلام قیمت پایین نسبت به مغازه دار و جعل فاکتور‌های طلافروشی بود.

به گزارش جام جم، سرهنگ صادق ضرونی در گفتگو با میزان گفت: روز گذشته ماموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در جریان شناسایی یک جاعل و کلاهبردار قرار گرفتند که با شیوه‌ای زیرکانه از مردم کلاهبرداری می‌کرد. سریعا پس از این ماموران تجسس کلانتری به محل اعلامی رفتند که در آنجا با هماهنگی شاکی موفق به بازداشت متهم پرونده شدند.

این مقام انتظامی در مورد شکایت شاکی نیز گفت : شاکی پرونده با حضور در کلانتری اعلام می‌دارد: حدودا هشت ماه پیش بود که همسرم در سایت دیوار یک دستبند با قیمت مناسب را پیدا کرد. با یکدیگر سرقرار رفتیم و در حالیکه قیمت واقعی آن دستبند چهارمیلیون تومان بود فروشنده که فرد بازداشت شده است آن را به ما سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد. با این تفاسیر و با چرب زبانی‌های او ما گول خوردیم چراکه او حتی برای این کارش فاکتور نیز جعل کرده بود. بعدا که به طلافروشی درج شده در فاکتور مراجعه کردیم متوجه جعلی بودن مهر و امضای آنان و همچنین طلا نبودن دستبند مذکور شدیم تا اینکه بالاخره در بررسی‌های دوباره مان در سایت دیوار، چند روز پیش یک آگهی را مشاهده کردیم و با این مرد یک جا قرار گذاشتیم. او چهره خود را کاملا تغییر داده بود و با این شیوه قصد داشت ما او را شناسایی نکنیم. به بهانه اینکه می‌خواهیم از صحت طلا بودن دستبند انتخابی همسرم مطمئن شویم، او را به یک طلافروشی کشاندیم و در این مدت فرصت کردیم که پلیس را در جریان موضوع بگذاریم و همین که پلیس رسید خوشبختانه او بازداشت شد.

رئیس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید توضیح داد: متهم این پرونده با جعل انواع مهر و فاکتور، سعی می‌کرد کار خود را دقیق و درست جلوه بدهد و در ادامه وقتی سر قرار با مالباختگان حاضر می‌شد با چرب زبانی آن‌ها را فریب می‌داد و با بهانه اینکه قرار است به زودی به اروپا برود و به همین دلیل قصد دارد جنسش را ارزان بفروشد شکات را گول می‌زده است.

وی افزود: در بازرسی کیف همراه متهم ۲۷ ساله، تعدادی گردنبند، دستبند و زنجیر آب طلا کاری شده کشف شد که متهم قصد داشت آن‌ها را نیز از طریق سایت دیوار به فروش برساند. متهم معترف شده است قبل از این شغل نیز در کار طلاسازی بوده و به همین دلیل در آب طلا کردن نقره مهارت خاصی داشته است.

 

 

کد خبر: ۸۱۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ – ۱۴:۰۶ ۱۰ July 2018

هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیسی‌ها بامداد ۹ مهر ۱۳۹۴ بر اثر سکته قلبی، دنیا را به‌درود گفت و فوت کرد.

«خبرورزشی» در ادامه نوشت: او در فصل پانزدهم، در حالی که برای تمدید قرارداد با باشگاه، یک میلیارد تومان را بخشیده بود (سند صوتی صحبت‌های نوروزی دال بر بخشش این رقم در اختیار خبرنگار ماست)، نتوانست با پرسپولیسی‌ها، فصل را ادامه بدهد و قبل از شروع هفته هشتم، فوت کرد. در آن زمان، این بازیکن طلب زیادی از باشگاه داشت که بخشی از آن بابت کسورات کم شد و بخشی دیگر در چند قسط به خانواده اش پرداخت شد که البته هنوز هم بخشی از این پول باقی مانده است. آخرین بخش پرداخت مالی باشگاه به خانواده مرحوم نوروزی، رقم ۲۲۵ میلیون تومان بود که ۸ ماه قبل واریز شد و عجیب اینکه بابت این رقم، اداره مالیات، نامه‌ای به منزل نوروزی ارسال کرده و خواستار دریافت مالیات بر درآمد آن شده است. در نامه مذکور آمده در صورتی که نوروزی این رقم را پرداخت نکند، ممنوع‌الخروج خواهد شد!

پدر مرحوم نوروزی نیز تأکید داشته بهتر است فرزند مرحومش را ممنوع‌الخروج کنند زیرا باشگاه بابت پولی که پس از دو سال و نیم پرداخت کرده، نامه پرداختی را به اداره مالیات فرستاده و خانواده نوروزی نیز توان پرداخت این بدهی در زمان کوتاه را ندارند.

خبرنگار ما، روز جمعه گذشته سری به آرامگاه روستای کپورچال زد و دیداری با اعضای خانواده نوروزی بر سر مزار این بازیکن فقید داشت. یکی از اعضای خانواده نوروزی به ما گفت: «دل‌مان می‌گیرد وقتی می‌شنویم پس از مرگ داویده آستوری، باشگاه فیورنتینا تمام مطالبات این بازیکن را پرداخت کرد و این ریسک را پذیرفت که قراردادی طولانی با خانواده آستوری منعقد کند تا به حمایت از آن‌ها بپردازد و سالانه مبلغی در اختیار خانواده‌شان قرار بگیرد، اما در ایران، وقتی هادی فوت کرد، مدیران باشگاه بارها قول دادند، اما زیر همه قول‌های‌شان زدند. حالا هم بخشی کوچک از مطالبات هادی را با این همه تأخیر پرداخت کردند و نامه اش را به مالیات فرستادند تا هادی نوروزی ممنوع‌الخروج شود. واقعاً برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس سخت بود که این مالیات را بپردازد؟»

 

 

 

 

 

کد خبر: ۸۱۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ – ۱۴:۱۰ ۱۰ July 2018

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام آمارهایی از وضعیت اعتیاد زنان در کشور گفت: با توجه به این آمارها، اولویت ما بر افزایش مراکز نگهداری زنان و کودکان معتاد قرار گرفته است.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: بنا بر شیوع شناسی اعتیاد در سال ۹۴ در دامنه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال به ازای هر ۶/۶ مرد، یک زن و در دامنه سنی ۲۵ تا ۴۴ سال به ازای هر ۱۶ مرد ۱ زن معتاد وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در گروه سنی ۴۵ تا ۶۰ سال نیز در برابر هر ۱۷ مرد معتاد ۱ نفر زن با مشکل اعتیاد دست به گریبان است و بر همین اساس در سنین پایین تر مشکل اعتیاد به سمت زنانه شدن سوق پیدا کرده است و با افزایش زنان در معرض آسیب مواجه هستیم.

محسنی افزود: با توجه به این آمار؛ در سال ۹۶ اولویت ما بر افزایش مراکز نگهداری زنان و کودکان معتاد قرار گرفت و با توجه به اینکه بیش از ۵۱ درصد کودکان معتاد از طریق اعتیاد مادر به این دام گرفتار شده اند؛می توان به نقش حساس و کلیدی زنان در خانواده پی برد.

 

رئیس سازمان بهزیستی عدم کنترل رشد آسیب اعتیاد در زنان را موجب هم افزایی در دیگر گروه‌های سنی و اعضای خانواده دانست و گفت: در حال حاضر با افزایش قابل توجه تعداد کودکان کار و خیابان، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، مفاسد اخلاقی، طلاق و حاشیه نشینی و…مواجهیم که همه محصول معضل اعتیاد هستند.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم که معضل اعتیاد، به عنوان یک معضل اجتماعی تنها با رویکردی تحت عنوان گفتمان اجتماعی و اجتماع مدارانه قابل حل خواهد بود و معضلات اجتماعی با مشارکت اجتماعی مردم در قالب سازمان های مردم نهاد کاهش می یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۵ هزار تیم فعال با رویکرد اجتماع محور و ارایه خدمات تسهیل گری با حضور افرادی در قالب تسهیل گران اجتماعی، ارائه کتابچه، بروشور و همچنین ارائه الگوهای پیشگیرانه برای گروه‌های پرخطر مثل سربازان و کودکان، اجرای طرح های پیشگیری به صورت خانه به خانه در صدد کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد هستیم.

به گزارش فارس، در آخرین شیوع شناسی اعتیاد، فقط ۳٫۸ درصد از مصرف کنندگان زن تحت پوشش درمان اعتیاد هستند که این مسئله نشان دهنده ملاحظات فرهنگی و اجتماعی زنان در گزارش اعتیادشان است و نشان می‌دهد که باید درمان اختصاصی زنان را در جامعه افزایش دهیم؛ زیرا اکنون درمان در این گروه بسیار سخت است و به علت ملاحظات اجتماعی برای درمان مراجعه نمی‌کنند و الگوهای درمان آن‌ها نیز محدود است.

حدود ۲٫۳ درصد از زنانی که تجربه مصرف مواد داشته‌اند، تزریق را نیز تجربه کرده‌اند؛ این در حالی است که ۷۵ درصد آن‌ها از سرنگ نو و استریل استفاده کردند و ۲۵ درصد تجربه تزریق مشترک داشتند.

براساس این پیمایش، تریاک بیشترین ماده مصرفی در زنان است و پس از آن شیشه بوده و سوخته تریاک در رتبه سوم قرار دارند. به این ترتیب مصرف مواد مخدر در میان زنان در رتبه اول است.

سن شروع مصرف مواد مخدر در دهه ۱۵ تا ۲۹ سال تغییر کرده و زنان در این گروه سنی بیشتر به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند.

در واقع سن شروع مصرف در زنان کمتر از ۳۰ سال، کاهش یافته است و میانگین کلی سن شروع مصرف مواد در کشور ۲۴٫۳ سال است و تجربه افراد مصرف کننده در مردان ۲۴٫۱ سال و در زنان ۲۶٫۲ سال است.

 

 

 

 

 

کد خبر: ۸۱۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ – ۱۲:۲۱ ۱۰ July 2018

عروس روستایی که با همدستی پسری جوان، شوهرش را در آغل گوسفندان به قتل رسانده بود از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش ایران، بامداد روز یکشنبه ۱۷ تیر ۹۷ ساکنان روستای تخشی‌محله گرگان با شنیدن فریاد‌های کمک خواهی عروس جوان همسایه سراسیمه از خانه هایشان بیرون آمدند و به سراغ او رفتند. زن جوان در حالی که بشدت گریه می‌کرد از قتل شوهرش خبر داد و در حالی که همسایه‌ها را به آغل گوسفندان می‌برد جسد خونین شوهر ۲۵ ساله‌اش را به آنها نشان داد.

وی مدعی شد دقایقی قبل مرد ناشناسی وارد خانه آنها شده و پس از درگیری با شوهرش وی را به قتل رسانده و فرار کرده است. بلافاصله موضوع این جنایت شوم به پلیس اعلام شد و مأموران انتظامی روشن ابد گرگان دقایقی بعد به محل حادثه رفتند.

مأموران با ورود به آغل گوسفندان جسد مرد جوان را در حالی مشاهده کردند که با اصابت جسم نوک تیزی به نواحی مختلف بدنش از پا در آمده بود. به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب گرگان جسد قربانی برای تعیین علت و زمان دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شد. درهمین حال از آنجایی که عروس جوان نخستین فردی بود که متوجه ماجرا شده بود از سوی پلیس به کلانتری منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت. این زن در حالی که خود را بشدت ناراحت و نگران نشان می‌داد در مراحل نخستین بازجویی‌های پلیس ادعا کرد شوهرش از سوی مرد موتور سواری مورد حمله قرار گرفته است.

این تازه عروس ۱۸ ساله درباره جزئیات حادثه گفت: ۲ ساعت قبل ازاین اتفاق شوهرم گفت می‌خواهم سر زمین کشاورزی برم اما بعد از رفتنش چراغ‌های حیاط ما خاموش شد و صدای عجیبی از حیاط به گوشم رسید پس از آن موتوری با سرعت از خانه ما خارج شد. برای اینکه ببینم صدا از کجا بوده به حیاط رفتم و بعد هم می‌خواستم به آغل گوسفندان سرکشی کنم که ناگهان با جسد خونین شوهرم رو به رو شدم.

در حالی که این زن بشدت گریه می‌کرد اما مأموران در حرف‌هایش به تناقض‌های عجیبی رسیدند و اصرار بیش از حد وی برای ناراحت نشان دادن خود ظن مأموران را به او بیشتر کرد.

در همین راستا بررسی‌های انجام گرفته روی در ورودی خانه و نشانه‌های برجا مانده در محل حادثه حکایت از درگیری قربانی حادثه با عامل یا عاملان قتل داشت و این نشان می‌داد که با سروصداهای ایجاد شده در محل جنایت زن جوان باید زودتر در جریان ماجرا قرار می‌گرفت. از سویی دیگر پلیس در بررسی محل حادثه نشانه‌هایی از حضور یک زن و یک مرد را در محل درگیری به‌ دست آورد.

با وجود به‌ دست آمدن این نشانه‌ها زن جوان همچنان تلاش می‌کرد با ضد و نقیض گویی‌هایش خود را از ماجرای قتل شوهرش بی‌اطلاع نشان دهد اما سرانجام وقتی با ارائه دلایل و مستندات غیر قابل انکار از سوی پلیس روبه‌رو شدبه ناچار لب به اعتراف گشوده و پرده از نقشه‌ای هولناک برای قتل شوهرش برداشت.

وی در اعترافات خود به پلیس گفت: با شوهرم دچار مشکل شده بــــــــودم بنا براین از پســــــــر عمه شوهرم که جوان ۲۰ ساله‌ای است خواستم تا برای اجرای نقشه قتل شوهرم مرا یاری دهد. او سحرگاهان به خانه ما آمد و در آغل گوسفندان کمین کرد. وقتی شوهرم قبل از رفتن به سر زمین کشاورزی به آغل گوسفندان رفت با او درگیر شد و با کمک هم او را کشتیم. بعد از رفتن وی با داد و فریاد همسایه‌ها را خبر کرده و این گونه وانمود کردم که به خانه ما حمله شده و شوهرم را کشته‌اند.

سرهنگ مسعود فروزان جانشین فرمانده انتظامی گلستان در این باره گفت: با توجه به اعترافات این زن و نشانی‌هایی که از همدستش در اختیار پلیس قرار داده بود مأموران در مدت زمانی کمتر از دو ساعت مخفیگاه او را نیز شناسایی و بازداشتش کردند.

تحقیقات پلیس درباره انگیزه متهمان از این قتل و ارتباط آنها با یکدیگر ادامه دارد و هر دو نفر با دستور بازپرس پرونده تا انجام بررسی‌های تکمیلی در اختیار پلیس قرار گرفتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*