حقایق علمی عجیبی که هوش از سرتان می‌پرانند!+تصاویر

در این مطلب شما را از حقایق علمی عجیبی آگاه می سازیم که از شنیدن‌شان حیرت زده خواهید شد.

حقایق علمی عجیبی که هوش از سرتان می‌پرانند!آیا می‌دانستید که ما نمی‌دانیم بیشتر جهان چه شکلی است؟ همه ستاره‌ها، سیاره‌ها و کهکشان‌هایی که می‌توانیم ببینیم تنها ۴ درصد از جهان را تشکیل می‌دهند در حالی که ۹۶% از ماده تاریک و انرژی تاریک تشکیل شده که فضانوردان نمی‌توانند ببینند، تشخیص دهند یا حتی درک کنند. حتی سیاره خودمان هم راز‌های پنهان زیادی دارد که هنوز کشف نکرده ایم.

دوربین‌های مادون قرمز خرس‌های قطبی را تشخیص نمی‌دهند. این حیوانات به دلیل لایه ضخیم چربی زیر پوستشان و مو‌های متراکم روی بدنشان کاملا گرم می‌شوند. اما لایه بیرونی آن‌ها همان دمای محیط می‌ماند، به همین دلیل در دوربین‌های مادون قرمز نامرئی هستند چون این دوربین‌ها گرمای موجود زنده را تشخیص می‌دهند.

گل‌های آفتابگردان می‌توانند زباله‌های رادیواکتیو را پاکسازی کنند. برخی ایزوتوپ‌های رادیواکتیو شبیه به موادمغذی هستند که گل‌های آفتابگردان به آن نیاز دارند؛ بنابراین هنگام رشد رادیواکتیو را از خاک می‌گیرند.

حقایق علمی عجیبی که هوش از سرتان می‌پرانند!

سرعت کک از شاتل فضایی بیشتر است. کک در یک میلی ثانیه ۸ سانتیمتر می‌پرد که ۵۰ برابر سریعتر از سرعت فضاپیما است.

اسید معده می‌تواند تیغ صورت تراشی را در خود حل کند. یک تیغ دولبه بعد از ۲۴ ساعت در اسید معده نرم و شکننده می‌شود.

نوزادان ۶۴ استخوان بیشتر از بزرگسالان دارند. نوزادان حدود ۲۷۰ استخوان در بدنشان دارند که اسکلتشان را انعطاف پذیرتر می‌کند. با گذشت زمان بسیاری از این استخوان‌ها با هم ادغام شده و ۲۰۶ استخوان باقی می‌ماند که میانگین اسکلت یک بزرگسال است.

حقایق علمی عجیبی که هوش از سرتان می‌پرانند!

آروغ زدن در فضا غیرممکن است. وقتی روی زمین آروغ می‌زنید، نیروی گرانش مواد جامد و مایع موجود در غذایی که خورده اید را پایین نگه می‌دارد، بنابراین فقط گاز از دهانتان خارج می‌شود. اما در فضا و در غیاب گرانش، گاز از مایع و جامد جدا نمی‌شود و غیرممکن است بدون استفراغ آروغ بزنید.

حیوانات هم مثل ما خواب می‌بینند. طبق تحقیقات موش‌ها خواب غذاخوردن یا دویدن در ماز را می‌بینند. بیشتر پستانداران خواب رم (REM) را تجربه می‌کنند، چرخه‌ای که در آن رویا اتفاق می‌افتد.

عقرب‌ها زیر نور فرابنفش می‌درخشند. نور سبز آبی ملایم آن‌ها از ماده‌ای در پوستشان می‌آید. با این حال دانشمندان هنوز دلیل ایجاد این نور را نمی‌دانند. شاید به عقرب‌ها در پیدا کردن یکدیگر، حفظ آن‌ها از نور خورشید و گیج کردن طعمه کمک کند.

حقایق علمی عجیبی که هوش از سرتان می‌پرانند!


بیشتر بخوانید:حقایق علمی تعجب برانگیز درباره مسافرت


رشد دو بخش بدن هرگز متوقف نمی‌شود. بینی و گوش انسان همواره بزرگ می‌شود حتی وقتی رشد همه اعضای بدن متوقف شده باشد.

ممکن است روی سیاره‌های دیگر الماس ببارد. جو نپتون، اورانوس، مشتری و زحل چنان فشار بالایی دارد که می‌تواند اتم‌های کربن را کریستالیزه و تبدیل به الماس کند.

اتم‌ها از ۹۹.۹۹۹۹۹۹۹% فضای خالی تشکیل شده اند. هر اتم از یک هسته کوچک تشکیل شده که با ابر الکترونی احاطه شده است. بنابراین اگر فضای خالی را از اتم حذف کنید ۷ میلیارد جمعیت جهان به اندازه یک حبه قند خواهد شد. شما ۹۹% هیچ چیزی نیستید.

خون انسان شبیه آب دریاست. ترکیب خون ما شبیه به ترکیب آب دریاست. ظاهرا این حقیقت ثابت می‌کند که حیات از اقیانوس آغاز شده است.

حقایق علمی عجیبی که هوش از سرتان می‌پرانند!

آب داغ سریع‌تر از آب سرد منجد می‌شود. سرعت ذرات آب داغ آن‌ها را در چیدمان خاصی قرار می‌دهد که زودتر منجمد می‌شود.

طول DNA هفده برابر فاصله خورشید تا پلوتو است. بدن انسان حاوی ۳۷ تریلیون سلول است که ۲۳ مولکول DNA در هر یک از آن‌ها قرار دارد؛ بنابراین اگر آن‌ها را از سلول‌ها درآورده و به ه. وصل کنید طول آن ۵۵ میلیارد کیلومتر خواهد بود.

یک روز در ونوس از یک سال در زمین طولانی‌تر است. حدود ۲۳۴ روز طول می‌کشد ونوس به دور خودش بچرخد، ولی هر ۲۲۵ روز به دور خورشید می‌گردد.

حقایق علمی عجیبی که هوش از سرتان می‌پرانند!

منبع:برترین ها

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*