حضور کاروان خدام رضوی در ۱۱ شهر استان

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی از سفر کاروان خدام رضوی به خراسان‌جنوبی خبر داد. عرب زاده روز گذشته در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: همزمان با یک هزار و ۷۰۰ نقطه از کشور و ۳۶ کشور جهان در ایام دهه کرامت یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی استان خراسان جنوبی با حضور کاروان خدام رضوی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه از ۲۴ تیرماه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(ع) تا سوم مردادماه مصادف با سالروز ولادت امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است، عنوان کرد: امسال برای یازدهمین سال پیاپی این کاروان در استان حضور خواهند داشت و برای اولین بار کاروان خدام رضوی در سراسر استان حضور پیدا می‌کنند. او افزود: کاروان در سال گذشته در سه شهرستان استان حضور یافت اما امسال کاروان حامل پرچم رضوی سراسر استان را پوشش می‌دهند.
پیش بینی استقبال ۱۰۰ هزار نفری
دبیر دهمین جشن زیرسایه خورشید استان با اشاره به اینکه کاروان در ۲۵ تیرماه وارد استان می‌شود و در روز نخست شهرستان‌های قاین و زیرکوه میزبان این کاروان خواهند بود، تصریح کرد: در روزهای بعد نیز خدام رضوی به شهرستان‌های درمیان، قهستان، سربیشه، نهبندان، خوسف، بیرجند، فردوس، سرایان، بشرویه و طبس سفر خواهند کرد. عرب‌زاده ادامه داد: امسال دو گروه از کاروان خدام رضوی وارد استان می‌شوند. وی خاطر نشان کرد: ۶ خادم در دو گروه شامل خادم مداح، خادم قاری، خادم حامل پرچم رضوی و مبلغ جوان هستند که به بیان کرامات و سبک زندگی امام رضا (ع) می‌پردازند. او با بیان اینکه حدود ۱۲۰ هزار بسته تبرکی نمک در میان مردم توزیع می‌شود، گفت: در سال گذشته برنامه‌های کاروان خدام رضوی بیش از ۶۰ هزار نفر مخاطب در استان داشت که امسال با توجه به افزایش شهرستان‌های میزبان پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر از برنامه‌های کاروان خدام رضوی استقبال کنند. به گفتۀ وی برگزاری برنامه های این کاروان طی سال گذشته ۳۵ میلیون تومان هزینه داشته است.
۲۷۰ برنامه
وی همچنین گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها، استاندار، خانواده شهدا و جانبازان، مراسم جشن‌های مردمی، دیدار با نیروهای مسلح، کودکان کم‌توان ذهنی، غبارروبی گلزار شهدای گمنام و امامزادگان استان، جشن دانش‌آموزی، دیدار با مددجویان زندان استان، عیادت از بیماران در بیمارستان‌های استان و مراسم جشن در روستاهای استان از جمله برنامه‌های کاروان در استان است. عرب‌زاده با اشاره به اینکه اجتماع رضویون با حضور کاروان خدام رضوی در دوم مردادماه جاری در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار می‌شود، بیان کرد: همچنین مراسم محوری جشن بزرگ زیر سایه خورشید روز سوم مردادماه همزمان با ولادت حضرت امام رضا(ع) در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه کاروان خدام رضوی امسال در منزل نخستین شهید مدافع حرم شهید بصیری پور حضور حضور خواهند یافت عنوان کرد:‌ در مجموع حدود ۲۷۰ عنوان برنامه در مدت ۱۰ روز با همکاری مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در استان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*