جانشین بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: طرح بسیج سازندگی برای توسعه استان

تنها راهکار توسعه و حذف موانع سرمایه گذاری در خراسان جنوبی متصل کردن روستاها به زنجیره ارزش و تشکیل خوشه صنعتی است. جانشین رئیس بسیج سازندگی کشور در کارگروه ایجاد هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی استان گفت: در خراسان جنوبی مزیت نسبی برای سرمایه گذاری وجود ندارد چون این استان در گوشه ای از کشور با فاصله زیاد از مراکز مصرف کننده واقع شده که حمل و نقل ضعیف دارد و هیچ بخشودگی و مشوق برای سرمایه گذار ندارد. پس تنها راهکار سرمایه گذاری در خراسان جنوبی تقویت روستاها و واحدهای کوچک کمک کننده اشتغال است که باید به زنجیره ارزش وصل شده و خوشه صنعتی تشکیل دهند. زهرایی از پرداخت ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی طی سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری هم توزیع این میزان تسهیلات را در برنامه داریم. به علاوه برنامه داریم که سود این تسهیلات را از ۱۰ درصد به هشت درصد کاهش دهیم.
مزیت طرح جغرافیایی هدف
وی با تاکید بر اینکه باید کارگاه های کوچک و زودبازده اشتغال به زنجیره اصلی و بازار فروش وصل و یک سبد اشتغال روستایی در استان ایجاد شود ، ادامه داد : در طرح جغرافیای هدف چند گروه جهادی یک یا چند نقطه روستایی را به عنوان جغرافیای هدف خود انتخاب می کنند و مدت سه تا پنج سال در منطقه حضور دارند و به تدریج گروه جهادی بومی را به جای خود ایجاد می کنند.
طرح بسیج سازندگی برای دهستان ها
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام و ملت ما استفاده می کند و برای او اصولگرا، اصلاح طلب، راست و چپ فرقی ندارد، گفت: اگر دستگاه ها در کنار آن قرار گیرند خیر و برکت آن نصیب مردم می شود. علوی مقدم افزود: در بسیج سازندگی استان طرحی برای شناخت دهستان ها ارائه شده که بسیار عالی است و به دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان جنوبی اعلام کردیم که معیار طرح های توسعه روستایی باشد.
افتتاح ۶۰ پروژه طی هفته آینده
رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم در ادامه از اجرای ۱۶ پروژه دولتی در مناطق محروم روستایی در سال مالی ۹۶ خبر داد و گفت: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، پروژه هایی را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و خیرین و مشارکت عمومی مردم انجام می‌دهد که در سال گذشته تعداد ۵۰ پروژه به مبلغ ۲ میلیارد ریال از این محل تعریف شده که میزان مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سهم استان هر کدام ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است .
دو قرارداد آبی با آستان قدس رضوی
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد : دو قرارداد با آستان قدس رضوی نیز منعقد شده که اجرای پروژه های منابع آب در سه دهستان لانوی سربیشه، گزیک درمیان و بندان نهبندان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در نظرگرفته شده که سهم آستان قدس رضوی در این میان ۲۰ میلیارد ریال است. هنری گفت: اجرای پروژه‌های منابع آبی در کلیه شهرستان‌ها با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال یکی دیگر از قراردادهای بسیج سازندگی با آستان قدس رضوی بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*