اولین سقاخانه و ایستگاه برداشت آب کنار پارک نیلوفر احداث شد ۱۰ سقاخانه برای بیرجند

اداره کل اوقاف و امور خیریه و شهرداری ۱۰ سقاخانه در نقاط مختلف شهر بیرجند احداث می کنند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، عملیات احداث سقاخانه و ایستگاه برداشت آب قنات علی آباد روز گذشته طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان بیرجند، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان و شهردار و جمعی از مسئولان شهرستانی در مکان قبلی در خیابان نیلوفر (حاشیه پارک نیلوفر) آغاز شد. این سقاخانه و ایستگاه برداشت آب با زیربنای ۵۰ متر مربع ، هزینه عمرانی ۴۰۰ میلیون ریال و هزینه تأسیسات ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات موقوفه بنگاه خیریه آب لوله بیرجند توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با همکاری شهرداری بیرجند احداث می شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در حاشیه این مراسم به امروز خراسان جنوبی گفت: مکان فعلی برداشت آب در خیابان نیلوفر وضعیت بسیار نامناسبی به لحاظ بهداشتی داشت و برداشت بی رویه برای مصارف غیر شرب انجام می شد حتی گاه برای شستشوی خودروها، مصارف کشاورزی، ساخت و ساز و… مورد استفاده قرار می گرفت.
زمان برداشت محدود و کنترل می شود
حجت الاسلام والمسلمین بخشی پور افزود: برای ساماندهی این وضعیت، بحث احداث سقاخانه و ایستگاه برداشت که آب سرد هم در اختیار شهروندان قرار می دهد در دستور کار قرار گرفت به علاوه مخزنی نیز برای ذخیره آب قنات علی آباد پیش بینی خواهد شد و زمان برداشت آب تحت نظارت قرار می گیرد. مصرف شرب هم اطلاع رسانی و در سایر اوقات، آب در مخزن ذخیره سازی می شود که باعث افزایش فشار آب نیز خواهد شد. به گفته وی، چنانچه مشکل مهندسی پیش نیاید اولویت احداث سقاخانه و ایستگاه برداشت آب در همین مکان فعلی در خیابان نیلوفر خواهد بود.
اولویت با مناطق محروم
حجت الاسلام والمسلمین بخشی پور تصریح کرد: بنا داریم این برنامه را حداقل در ۱۰ نقطه در سطح شهر بیرجند با اولویت نقاط محروم شمال شهر اجرایی و زمینه را برای برداشت آب قنات علی آباد برای مصرف شرب شهروندان فراهم کنیم.
معاون بهره وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز هدف از اجرای این طرح ها را تأمین آب شرب مصرفی شهروندان به ویژه برای محرومین عنوان کرد و با قدردانی از مساعدت شهرداری بیرجند در این راستا، گفت: بحث فشار کم آب ایستگاه برداشت آب خیابان نیلوفر محدود به امسال نیست و با توجه به خشکسالی ها و برداشت های بعضا غیر ضروری و بی رویه و نیاز لوله های مسیر انتقال به ترمیم، فشار کم آب را در گذشته هم شاهد بوده ایم که البته برای رفع تمامی این مشکلات پیش بینی هایی در طرح احداث سقاخانه و ایستگاه برداشت آب انجام داده ایم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*