آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/آغاز مرحله دوم مرمت خانه تاریخی میرزا محمد باقر فردوس

فروش بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای
در دفاتر پیشخوان دولت
بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس های بین شهری خراسان جنوبی از این پس در دفاتر پیشخوان دولت به فروش می رسد. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با توجه به اینکه پایانه های عمومی حمل و نقل ، محل سوار و پیاده شدن مسافر است، مسافران زین پس می توانند قبل از مراجعه به پایانه مسافربری برای تهیه بلیط خود در دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند. گرجی افزود: طرح خروج فروش بلیط از پایانه های مسافری در دستور کار قرار گرفت که در مرحله اول طرح با استفاده از تکنولوژی نوین و توان دفاتر پیشخوان دولت امکان فروش بلیط در تمام دفاتر پیشخوان دولت استان برای تمام شرکت های حمل و نقل مسافر اتوبوسی استان به مقاصد دارای قرارداد سرویس دهی فراهم شد.
صادرات پوشاک ایرانی از خراسان جنوبی به ترکیه
۱۵۰ کیلوگرم البسه ایرانی تولید شده در دوزندگی  نساجی فردوس از ابتدای سال به ترکیه صادر شد. مدیرعامل کارخانه نساجی فردوس گفت: در حالی که کشور ترکیه در زمینه تولید پوشاک نامدار است و در برخی مواقع حتی پوشاک تولیدی ایرانی را هم در بازار ایران به اسم ترک عرضه می کنند، کارخانه نساجی فردوس امسال به کشور ترکیه لباس صادر کرد. کرمانی افزود: این پوشاک ایرانی محصول واحد دوزندگی کارخانه نساجی فردوس است که شامل انواع لباس بچه گانه، پیراهن، بلوز، شلوار، تی شرت، شلوار زنانه و لباس زیر مردانه است. وی گفت: پوشاک تولیدی این کارخانه به دلیل استفاده از الیاف طبیعی  صد در صد پنبه و ویسکوز از کیفیت بالایی برخوردار است. کرمانی افزود: پارسال هم لباس های تولیدی در این کارخانه به ترکیه و عراق صادر شد.مدیرعامل کارخانه نساجی فردوس گفت:در واحد دوزندگی این کارخانه حدود ۲۰ نفر و در واحدهای ریسندگی و تولید نخ بیش از ۳۰۰ نفر مشغول به کارند.کرمانی با اشاره به مشکلات میان تولید کنندگان استان با مالیات و تأمین اجتماعی گفت: از مسئولان استان انتظار داریم از کارخانه ای که دریکی از دورترین استان های کشور با وجود مشکلات  توانسته خود را سرپا نگه دارد بیش از این حمایت کنند.وی افزود: هم اکنون به ۱۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز داریم.
آغاز مرحله دوم مرمت خانه تاریخی میرزا محمد باقر فردوس
مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تون شهرستان فردوس از آغاز مرحله دوم مرمت خانه تاریخی میرزا محمد باقر فردوس خبرداد. اقدس کرم پور در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: فصل دوم مرمت خانه میرزا محمد باقر (صدرالسادات) از محل اعتبارات مرمتی خانه‌های سردشت آغاز شد. وی افزود: مهمترین اقدامات پیش‌بینی شده در فصل دوم شامل مرمت و استحکام بخشی سردر بنا، اجرای اندود جداره‌ها، آواربرداری و اصلاح بامسازی بنا است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*