آخرین خبر :

اخبار علمی

سکته گوش چیست؟

برخی افراد گاهی در گوش خود به طور ناگهانی احساس تقه و بعد از آن سکوت مطلق حس می‌کنند به این حالت سکته گوش می‌گویند؛ تشخیص دقیق سکته گوش با آزمایش شنوایی نزد پزشک متخصص شنوایی امکان پذیر است، با مشاهده  علائم سکته گوش باید سریع به پزشک مراجعه کرد تا این بیماری امکان پیشروی نداشته باشد و فرد شنوایی خود را کامل از دست ندهد، سکته گوش به ناشنوایی یکباره حسی و  عصبی می‌گویند که هنوز علت آن مشخص نیست، افرادی که به این بیماری دچار می‌شوند معمولا در اوایل صبح و هنگام برخواستن در گوش خود احساس سکوت می‌کنند و حالت کم شنوایی دارند، می‌توان گفت استرس یکی از عوامل بروز این بیماری است.

///آیا گوش هم سکته می‌کند؟/ شاداب کردن پوست با این وسیله کم هزینه/ تخم هندوانه را دست کم نگیرید/ گیاهی که باعث از بین رفتن سموم می‌شود

کیسه بکشید تا پوستی شاداب داشته باشید

کیسه وسیله‌ای که از گذشته در خانه ایرانی‌ها وجود داشته است اما حالا فواید آن بیشتر از قبل شناخته شده است و محققان طب سنتی استفاده از این وسیله را برای بدن مفید می‌دانند؛ خوب است بدانیم کیسه کشیدن باعث می‌شود سلول‌های مرده از روی پوست پاک شوند و مواد زائدی که روی پوست جمع شده‌اند از بین برود، با کیسه کشیدن می‌توان به جوان سازی پوست کمک کرد همچنین اگر به دنبال راهی برای کاهش تعریق در بدن هستید این وسیله پیشنهاد خوبی است در نتیجه می‌توان با این وسیله کم هزینه و سالم به پوستی سالم دست پیدا کرد.

///آیا گوش هم سکته می‌کند؟/ شاداب کردن پوست با این وسیله کم هزینه/ تخم هندوانه را دست کم نگیرید/ گیاهی که باعث از بین رفتن سموم می‌شود

چگونه غلظت خون را کاهش دهیم؟

یکی از راه‌های ساده و ارزان برای کاهش غلظت خون استفاده از میوه‌جات است؛ کیوی مانند قرص آسپرین موجب رقیق شدن خون می‌شود و از ایجاد پلاک در خون جلوگیری می‌کند، این میوه سرشار از ویتامین C  است که از ایجاد سرماخوردگی و آلرژی جلوگیری می‌کند، همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توان این ماده را استفاده تا از بروز سرطان جلوگیری کنیم، مخصوصا افراد سیگاری می‌توانند با مصرف این میوه ویتامین C  که از دست داده‌اند را تا حدی جبران کنند چرا که سیگار باعث از بین رفتن ویتامین C  در بدن می‌شود.

///آیا گوش هم سکته می‌کند؟/ شاداب کردن پوست با این وسیله کم هزینه/ تخم هندوانه را دست کم نگیرید/ گیاهی که باعث از بین رفتن سموم می‌شود

فواید تخم هندوانه چیست؟

افرادی که به مصرف هندوانه علاقه دارند خوب است بدانند در کنار این میوه تخمه هندوانه هم باید استفاده شود چرا که مصرف تخم هندوانه باعث از بین رفتن کرم های روده و معده می‌شود، همچنین سرفه را تسکین می‌دهد و از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند، تخم هندوانه باعث کاهش سوزش ادرار و درمان بی اشتهایی می‌شود، همچنین مصرف متعادل آن از بروز کم خونی جلوگیری می‌کند، جویدن چند تخم هندوانه بعد از مصرف هندوانه نفخ را از بین می‌برد.

///آیا گوش هم سکته می‌کند؟/ شاداب کردن پوست با این وسیله کم هزینه/ تخم هندوانه را دست کم نگیرید/ گیاهی که باعث از بین رفتن سموم می‌شود

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی آب سبزی چربی‌سوز را در درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  آب کرفس و لیمو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، فسفر، فیبر، اسید فولیک و سیتریک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، فلاونوئیدها، پلی‌فنول‌ها، مس، فولات و سلنیوم  است.

برای بررسی خواص آب کرفس و لیمو و اینکه مصرف این آب سبزی برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با آب سبزی چربی‌سوز

مهم‌ترین خواص آب کرفس و لیمو

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص آب کرفس و لیمو اظهار کرد: این آب سبزی نقش موثری در کاهش وزن، لاغری و کنترل اشتها دارد، اما باید در کنار نوشیدن آب کرفس و لیمو از رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش هم استفاده و از مصرف غذا‌های با کالری بالا، نشاسته‌دار، سرخ کرده، چرب و حجیم هم پرهیز کرد.

وی درباره خواص دیگر آب کرفس و لیمو بیان کرد: مصرف این آب سبزی به تنهایی موجب لاغری افراد نمی‌شود؛ آب کرفس و لیمو مکمل چربی‌سوز است و با دفع آب‌های میان بافتی به روند لاغری اشخاص کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: استفاده روزانه یک تا یک و نیم لیوان از آب کرفس و لیمو مفید است، ولی مصرف چندین (سه تا چهار) لیوان در روز از این آب سبزی تاثیر چشمگیری در دفع آب بدن و املاح معدنی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز دارد که برای سلامتی شخص مضر خواهد بود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با آب سبزی چربی‌سوز

عظمایی تاکید کرد: سدیم و پتاسیم موجود در آب کرفس و لیمو موجب تعادل مایعات بدن می‌شوند و مواد زائد و سموم را از بدن خارج می‌کنند.

وی تصریح کرد: آب کرفس و لیمو به علت داشتن ویتامین C بسیار بالا نقش موثری در بهبود سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد؛ این آب سبزی قند و فشار خون را هم کنترل می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: آب کرفس و لیمو از بروز سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری و به دفع سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند؛ این نوشیدنی قوای جنسی و قدرت باروری را هم افزایش می‌دهد.

عظمایی یادآور شد: آب کرفس و لیمو خون را تصفیه می‌کند و جوش‌های بدن را هم از بین می‌برد؛ این آب سبزی برای افراد سیگاری و مبتلایان به روماتیسم، نقرس، برونشیت، آسم، آرتروز و افسردگی بسیار مفید است.

متخصص تغذیه:

مرغ سوخاری نخورید

خبرگزاری فارس: مرغ سوخاری نخورید

یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه کاهش مصرف روغن جهت پیشگیری از ابتلا به چاقی و بیماری‌های متابولیکی ضروری است، گفت: در فصل تابستان بیشتر غذاهای آب‌پز و کبابی استفاده کنید.

مرتصی صفوی، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت اخبرگزاری فارس،‌در ارتباط با عوارض مصرف مرغ سوخاری اظهار داشت: به دلیل اینکه این مرغ‌ها با پوست سرخ می‌شوند حاوی چربی زیادی بوده و البته برخی از مراکز فست فودی علاوه بر این مسئله برای خوشمزده شدن بیشتر مرغ‌های سوخاری مقداری روغن به آن تزریق می‌کند.

وی افزود: استفاده از مرغ سوخاری به ویژه‌در فصول گرم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که علاوه بر مشکل در هضم آن اثرات سوء‌دیگری همچون مشکلات قلبی به همراه دارد.

این متخصص تغذیه نسبت به استفاده از غذاهای آب پز و کبابی در فصل تابستان گفت: روغن‌های جامد حاوی اسیدهای چرب اشباع بوده که ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را مضاعف  می‌کنند.

صفوی ادامه داد: بهتر است هنگام سرخ کردن مواد غذایی از روغن‌های مخصوص سرخ کردنی استفاده شود تا این روغن هنگام حرارت مشکلی در آن ایجاد نشود و سلامت غذا بیشتر باشد.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها باید جهت پیشگیری از اضافه وزن، چاقی و ابتلا به بیماری‌های متابولیکی مقدار مصرف روغن را کاهش داده و بیشتر روغن‌های زیتون و کنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*