آخرین خبر :

اخبار علمی

نوزاد

تحقیق جدید نشان می دهد نوزادانی که در طول بارداری مادر در معرض داروهای ضدافسردگی قرار می گیرند با احتمال نسبتا بالاتر ابتلا به مشکلات حرکتی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگارu مهر، محققان استرالیایی تاکید می کنند قبل از ارائه هر گونه نتیجه گیری قطعی، نیاز به انجام تحقیقات بیشتری است.

دکتر «مگان گالبالی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مرداک، در این باره می گوید: «هنوز مشخص نیست که چقدر طیف رشد حرکتی مشاهده شده بر فعالیت ها و زندگی روزمره کودک تاثیر دارد.»

به گفته محققان، بین ۸.۵ تا ۱۱ درصد زنان در طول بارداری دچار افسردگی می شوند. در عین حال، میزان داروهای ضدافسردگی تجویزشده برای زنان باردار در طول ۱۰ تا ۱۵ گذشته، ۴ تا ۱۶ برابر افزایش یافته است.

طبق اعلام محققان، در صورت عدم درمان افسردگی، این بیماری در طول بارداری با نرخ بالا مشکلاتی نظیر زایمان زودهنگام، وزن پایین هنگام زایمان و عوارض بعد از زایمان مرتبط است.

در این مطالعه، تیم تحقیق ۱۸ مطالعه قبلی را که مربوط به بررسی نوزادان یا کودکان بعد از قرارگیری در معرض داروی ضدافسردگی در طول بارداری مادرشان بود، را بررسی کردند.

آنها دریافتند داروهای ضدافسردگی، غالباً از گروه داروهای موسوم به SSRI، می توانند بر رشد حرکتی نوزادان تاثیر گذارند، چراکه سروتونین نقش مهمی در رشد مغز دارد.

شربت به فرد گرمازده ندهید!

زمانی که به فرد گرمازده شربت شیرین می دهید حال او بدتر خواهد شد لذا شربت و آب قند به فرد گرما زده ندهید، نوشیدنی شیرین با افزایش فشارخون گرمازدگی را تشدید می کند.
مصرف نوشیدنی‌های شیرین برای افراد گرمازده ممنوع/ خوراکی که مردان را خوش اخلاق می‌کند/ سه راهکار برای جلوگیری از گرسنگی‌های مکرر/ این خانم‌ها مراقب سلامتی شان باشند
آب، آب انار، آب زرشک و شربت رقیق شده‌ سکنجبین بهترین نوشیدنی برای فرد گرمازده است، اگر فردی گرمازده شد آب و مایعات خنک به او بدهید و فرد به حالت خوابیده قرار گیرد  و با حوله نمدار سرد او را خنک کنید.

گردو مردان را خوش اخلاق می کنند

پزشکان طب سنتی دریافتند که مصرف روزانه گردو نه تنها موجب بهبود وضعیت اخلاقی آقایان می‌شود، بلکه برای سلامت عمومی آن‌ها هم خوب است، برای داشتن انرژی و نشاط مصرف گردو را فراموش نکنید و حداقل در روز آن را استفاده کنید همچنین گردو با چربی مفیدی که دارد باعث نگه داشتن انرژی در طول روز شده و فرد کمتر احساس گرسنگی می کند.
مصرف نوشیدنی‌های شیرین برای افراد گرمازده ممنوع/ خوراکی که مردان را خوش اخلاق می‌کند/ سه راهکار برای جلوگیری از گرسنگی‌های مکرر/ این خانم‌ها مراقب سلامتی شان باشند

از فواید آب دوغ خیار غافل نشویم!

تابستان زمانی که شروع می‌شود گرایش افراد به سمت مصرف مواد غذایی خنک بیشتر می شود، یکی از این مواد خنک آب دوغ خیار است؛ آب دوغ خیار به راحتی هضم می‌شود و به علت طبع خنکی که دارد عطش را رفع می کند و از خستگی و رخوت ناشی از گرمی هوا می‌کاهد، این غذا برای کسانی که عطش دارند یا حرارت بدنشان بالاست بسیار مفید خواهد بود.
مصرف نوشیدنی‌های شیرین برای افراد گرمازده ممنوع/ خوراکی که مردان را خوش اخلاق می‌کند/ سه راهکار برای جلوگیری از گرسنگی‌های مکرر/ این خانم‌ها مراقب سلامتی شان باشند

بزرگترین اشتباهات زنان چیست؟

خانم‌ها پس از اینکه ۳۰ سال از عمر خود را می‌گذراند برخی عادات قبلی را فراموش می‌کنند، اما بزرگترین اشتباه آن‌ها پس از سی سالگی شامل ورزش نکردن، سیگار کشیدن، توجه نکردن به فشار خون و کلسترول، غربالگری نکردن  سرطان‌های زنانه و استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب است لذا برای اینکه بدنی سالم داشته باشند باید به سیستم بدن خود توجه کرده و کار‌هایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود فراموش نکنند.
مصرف نوشیدنی‌های شیرین برای افراد گرمازده ممنوع/ خوراکی که مردان را خوش اخلاق می‌کند/ سه راهکار برای جلوگیری از گرسنگی‌های مکرر/ این خانم‌ها مراقب سلامتی شان باشند

دلیل مکرر گرسنگی چیست؟

برخی از افراد در طول روز با مصرف مواد غذایی باز هم احساس گرسنگی می کنند، محققان دریافتند زمانی که آب بدن کم می شود، خواب کافی نداشته باشیم و غذای خود را با سرعت مصرف کنیم علاوه بر آن  اگر معده را با کربوهیدرات های نشاسته ای پر کنیم دچار گرسنگی مکرر خواهیم شد لذا برای رفع گرسنگی باید از این عادات دوری کرد  تا به تناسب اندام برسید.

مصرف نوشیدنی‌های شیرین برای افراد گرمازده ممنوع/ خوراکی که مردان را خوش اخلاق می‌کند/ سه راهکار برای جلوگیری از گرسنگی‌های مکرر/ این خانم‌ها مراقب سلامتی شان باشند

علل صدای زانو

تهران – ایرنا – صدای «کلیک» زانو هنگام برخاستن و نشستن امری عادی است و معمولا به دلیل کشش بافت نرم اطراف مفاصل رخ می دهد، ولی زمانی که این عارضه با درد و تورم همراه باشد باید جدی گرفته شود.

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، بیشترین وزن بدن روی زانو ها قرار دارد، بنابراین کاملا طبیعی است که غضروف، رباط ها، تاندون ها و مفاصل این ناحیه به مرور زمان و با افزایش سن آسیب ببینند.
صدای کلیک زانو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. زمانی که راه می روید، دو زانو یا چهار زانو می نشینید یا پاهای خود را دراز می کنید، صدای کلیک می تواند ناشی از حباب های گاز باشد. زمانی که فشار روی مفاصل زانو تغییر می کند، حباب های کوچک گاز در آن ناحیه تشکیل می شوند، با حرکت سریع،‌ این حباب های گازی می ترکند و صدای کلیک در ناحیه زانو شنیده می شود.
صدای کلیک زانو می تواند ناشی از کشیدگی تاندون یا رباط روی توده استخوانی باشد و زمانی که این رباط یا تاندون به حالت اول باز می گردد، صدای کلیک شنیده می شود.
یکی دیگر از دلایل این امر، وجود بافت اسکار در مجاورت استخوان است. تمام موارد ذکر شده کلیک زانو بدون کوچکترین درد است. ولی زمانی که این صدا همراه با درد باشد، می تواند علایم دیگری داشته باشد که برخی از این عوامل عبارتند از:
-وجود بافت اضافی در اطراف زانو
پس از آسیب جدی به زانو، در صورتی که عارضه به طور کامل درمان نشود، ممکن است باعث ایجاد بافت های اضافی در اطراف زانو شود. در این صورت، هنگام حرکت این بافت اضافی بین قسمت های مختلف مفصل گیر می کند و صدای کلیک شنیده می شود.
-صدای کلیک و درد زانوی دونده
در صورت وارد کردن فشار شدید روی استخوان درشت نِی (tibia)، زانو هنگام حرکت صدایی همراه با درد دارد. این حالت بیشتر در ورزشکاران دیده می شود. پیاده روی غیر اصولی نیز می تواند منجر به این عارضه شود. التهاب کشکک زانو مهمترین دلیل این مشکل است. این عارضه گاهی سندرم پتلوفمورال نامیده می شود.
– آسیب شدید به منیسک
منیسک یک ساختمان غضروفی رشته ‌ای محکمی است که در سمت داخل زانو، بالای استخوان درشت ‌نی قرار داشته و باعث تطابق سطح مفصلی با سطح مفصلی استخوان ران در سمت داخل زانو می‌گردد. علاوه بر منیسک داخلی، یک منیسک در خارج زانو به نام منیسک خارجی نیز وجود داشته که عامل تطابق سطح مفصلی در سمت خارج زانو است. آسیب دیدن این بخش و فشار زیاد روی آن می توان منجر به آسیب دیدگی منیسک و پارگی آن شود.
-کیست منیسک
تشکیل کیست منیسک بعد از پاره شدن آن اتفاق میفتد. با پاره شدن منیسک، بافت نرم کپسول مفصلی اطراف منیسک آن را احاطه می کند. سپس داخل بافت جدیدی که در کنار منیسک پاره شده قرار دارد، حفره ای ایجاد می شود و یک لایه از سلول سطح داخلی آن را می پوشاند و با ترشح مایعی به داخل این بافت کیست تشکیل می شود.
– آرتروز
آرتروز یکی از مهمترین دلایل کلیک و درد زانوست.
– کیست بیکر
کیست بیکر به ورمی اطلاق می‌شود که در اثر انباشته شدن مایع خارج شده از مفصل زانو در پشت زانو ایجاد می‌شود، به همین دلیل به آن کیست یا ورم پشت زانو نیز گفته می‌شود. این عارضه بسیار شایع است و به سهولت نیز درمان می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*