اخبار علمی

راهکاری برای رفع چروک چشم

بسیاری از خانم ها برای چروک دور چشم خود ناراحت هستند راهکاری های زیادی را برای از بین بردن این جوش ها به کار می برند، یک راه جالب را به شما پیشنهاد می دهیم، ۲ الی سه کپسول ویتامین E را سوراخ و محتوی آن را مستقیماً دور چشم بزنید، ۵ دقیقه دایره وار آن را ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند سپس آن را بشویید، این کار را تا دو هفته انجام دهید و نتایج مثبت آن را ببینید.

چروک دور چشم را این گونه رفع کنید/روش فوری آب کردن شکم و پهلو/ خطرات سرطان با کمبود یک ویتامین/ چرا مادران نباید بعد از 6 ماهی کنار فرزندشان بخوابند؟

بدترین صبحانه چیست؟

اغلب روزهای جمعه خانواده ها به دلیل اینکه کنار هم هستند صبحانه مفصل را برای خود انتخاب می کنند، یکی از این صبحانه ها کله پاچه است، غافل از اینکه این تغذیه شامل بدترین صبحانه برای سلامت برخی افراد است.

کله پاچه برای بیماران قلبی، افراد عصبی، افراد دارای قند چربی و کلسترول بالا و افرادی که عضو پیوندی دارند یا تازه عمل جراحی کردن انتخاب مناسبی نیست.

چروک دور چشم را این گونه رفع کنید/روش فوری آب کردن شکم و پهلو/ خطرات سرطان با کمبود یک ویتامین/ چرا مادران نباید بعد از 6 ماهی کنار فرزندشان بخوابند؟

 

کمبود ویتامین B17 چه خطراتی به همراه دارد؟

محققین طی پژوهش هایی که انجام دادند، دریافتند که سرطان از کمبود ویتامین B17 در افراد به وجود می آید لذا برای اینکه دچار سرطان نشوید و از بروز این عارضه جلوگیری کنید جوانه گندم بخوریم؛ جوانه گندم منبع غنی اکسیژن مایع و حاوی قویترین ماده ضد سرطان طبیعت است که این ماده در هسته ی سیب نیز موجود است.

چروک دور چشم را این گونه رفع کنید/روش فوری آب کردن شکم و پهلو/ خطرات سرطان با کمبود یک ویتامین/ چرا مادران نباید بعد از 6 ماهی کنار فرزندشان بخوابند؟

چرا مادران نباید بعد از ۶ ماهی کنار فرزندشان بخوابند؟

پزشکان معتقد هستند خوابیدن کنار نوزاد هفت ماهه افسرده تان می‌کنند، محققان می‌گویند مادرانی که بعد از شش ماهگی فرزندشان در رختخواب مشترک با او می‌خوابد، دو برابر دیگر مادرها در معرض افسردگی قرار می‌گیرند لذا از این ماه به بعد فرزندتان را در اتاق خودش بخوابانید اما گوش به زنگ باشید تا در صورت نیاز بر بالین کودک حاضر شوید.

چروک دور چشم را این گونه رفع کنید/روش فوری آب کردن شکم و پهلو/ خطرات سرطان با کمبود یک ویتامین/ چرا مادران نباید بعد از 6 ماهی کنار فرزندشان بخوابند؟

 

 

 

نشت جیوه از دندان های پرشده در اثر تصویربرداری ام آر آی

تهران- ایرنا- محققان دریافتند اسکن ام آر آی (MRI) با بسامد بسیار بالا، موجب نشت جیوه از دندان های پرشده با آمالگام می شود.

به گزارش روز پنجشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، اسکن ام آر آی ۱٫۵ تسلا که توان پایینی دارد و معمولا مورد استفاده قرار می گیرد، تاثیر بر دندان های پرشده ندارد، اما اسکن ۷ تسلا که در سال ۲۰۱۷ مورد تایید وزارت غذا و داروی آمریکا قرار گرفت، می تواند آثار غیرقابل پیش بینی بر دندان های پرشده با آمالگام داشته باشد.
ماده آمالگام که ۵۰ درصد آن از جیوه تشکیل شده است، می تواند مشکلاتی را در سلامت افراد ایجاد کند. وزارت غذا و داروی آمریکا استفاده از آمالگام را برای پرکردن دندان افراد بالغ و بزرگ تر از ۶ سال بدون خطر اعلام کرده است؛ اما استفاده از این ماده در کشورهایی مانند سوئد، نروژ، دانمارک و آلمان ممنوع است.
در این تحقیقات مشخص شد پس از تصویربرداری ام آر آی با بسامد بسیار بالا مقادیر زیادی از جیوه در دهان آزاد می شود. به اعتقاد محققان دلیل این امر می تواند تغییر فاز مواد آمالگام یا تشکیل میکرومدارهایی در آن باشد که موجب خوردگی الکتروشیمیایی در اثر نیروی حاصل از میدان مغناطیسی می شود.
در حال حاضر محققان سه پروژه را به طور همزمان به منظور بررسی تغییر فاز و دمای آمالگام در میدان های مغناطیسی با شدت مختلف آغاز کرده اند تا دلیل نشت جیوه از این ماده را شناسایی کنند.

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در التیام زخم‌ها و بهبود کبودی‌های ناشی از عمل بینی موثر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شربت آناناس حاوی ویتامین‌های A ، B۶ ، C ، کلسیم، آهن، پروتئین، منیزیم، فیبر، کربوهیدرات، فولات، سدیم، پتاسیم، قند، فسفر، آنتی‌اکسیدان و بروملین است.

برای بررسی خواص شربت آناناس و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 

رفع کبودی‌های ناشی از عمل بینی با شربتی خوشمزه

مهم‌ترین خواص شربت آناناس

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت آناناس اظهار کرد: این شربت به علت داشتن بروملین زخم‌ها را التیام می‌بخشد، زیرا جریان خون را بهتر می‌کند و مواد مغذی را زودتر به زخم‌ها می‌رساند بنابراین افرادی که جراحی به ویژه عمل بینی کرده‌اند باید از شربت آناناس استفاده کنند، چون این شربت زخم‌ها را ترمیم و کبودی‌ها را برطرف می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت آناناس بیان کرد: این شربت خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ شربت آناناس ضدالتهاب است و درد‌های ناشی از آرتریت را هم رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت آناناس قلب و اعصاب را تقویت می‌کند و اضطراب و استرس را هم از بین می‌برد؛ این شربت نقش موثری در کاهش وزن و احساس سیری افراد دارد و موجب تقویت دستگاه گوارش هم می‌شود.

عظمایی با اشاره به مفید بودن شربت آناناس برای زنان باردار یادآور شد: این شربت استخوان‌ها و دندان‌ها را محکم و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ شربت آناناس تاثیر چشمگیری در تقویت بینایی، جوان‌سازی، لطافت و رفع چین و چروک پوست دارد.

 

رفع کبودی‌های ناشی از عمل بینی با شربتی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه شربت آناناس (پنج تا ۶ نفر)

آناناس رسیده                           یک عدد
آب                                             یک لیتر
عسل                                          به مقدار لازم
وانیل                                          نصف قاشق چای‌خوری
آب لیموترش تازه                      یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه شربت آناناس

– نخست آناناس را پوست بکنید و به قطعات کوچک تقسیم کنید سپس آن را داخل مخلوط‌کن بریزید.
– آناناس مخلوط شده را داخل قابلمه بریزید و آب را هم به آن اضافه کنید.
– قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد پس از اینکه کمی حرارت مواد درون قابلمه کاهش پیدا کرد عسل، وانیل و آب لیموترش تازه را به آن اضافه کنید.
– مواد را به طور مرتب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.
– پس از خنک شدن شربت، آن را داخل یخچال بگذارید.

کنترل رشد تومورهای مغزی با تزریق ویروس

مدل تومور

محققان مغز و اعصاب دانشگاه دوک برای اولین‌بار با تزریق نوعی ویروس به محل تومور در مغز، از رشد مجدد آن جلوگیری کردند و امید به زندگی بیماران مبتلا به تومورهای مغزی گلیوبلاستوما را از ۲۰ ماه به شش سال افزایش دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس نیوز، گلیوبلاستوما شایع‌ترین تومور بدخیم اولیه سیستم عصبی مرکزی است که در نخاع یا مغز رشد می‌کند. متاسفانه روش‌های درمانی برای جلوگیری از رشد مجدد تومورهای مغزی گلیوبلاستوما پس از جراحی بسیار محدود است، اما مطالعات جدید ثابت کرد که با استفاده از نوعی ویروس امید به زندگی و زمان باقی‌مانده برای این بیماران افزایش می‌یابد.

محققان موفق شدند طول زندگی ۲۱ بیمار از ۶۱ بیمار درمان شده با ویروس اصلاح شده را تا سه سال افزایش دهند. از میان مبتلایان به این تومور بدخیم که با ویروس درمان شده بودند بعد از گذشت شش سال دو نفر زنده ماندند که این امر از موفقیت پروژه خبر می‌دهد.

دکتر دارل بیگنر – متخصص نورولوژی از دانشگاه دوک – گفت: زمانی ارزش این روش درمانی مشخص می‌شود که بدانید معمولا همه بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند بعد از ۲۰ ماه فوت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر تومور مغزی گلیوبلاستوما تنها با جراحی، پرتو درمانی و شیمی‌درمانی قابل کنترل است اما متاسفانه احتمال رشد مجدد تومورهای سرطانی بسیار زیاد است.

در این روش درمانی، محققان دوز مشخصی از ویروس مهندسی شده موسوم به پولیویروس را مستقیما به محل تومور تزریق می‌کنند. خوشبختانه با این روش رشد مجدد تومور متوقف می‌شود.

محققان ضمن ابراز امیدواری از این روش درمانی مطالعات خود را برای تکمیل کردن سایر فرضیه‌ها و بهبود روند درمان ادامه خواهند داد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*