۸۰ درصد گرانی مسکن فقط به خاطر طمع بیشتر دلالان

رهبر گفت: سوداگری و افزایش قیمت زمین طی سال گذشته از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن به شمار می‌رود.

80 درصد گرانی مسکن فقط به خاطر طمع بیشتر دلالانایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قیمت زمین و نیروی انسانی را دو دلیل عمده افزایش قیمت مسکن دانست و اظهار کرد: رشد قیمت زمین عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت در بازار مسکن به شمار می‌رود و از سوی دیگر مصالح ساختمانی و نیروی انسانی نیز در این بازار تاثیرگذارند.

وی با بیان اینکه مصالح ساختمانی هم زمان با افزایش قیمت مسکن رشد ۴۰ درصدی داشته اند ،افزود: در این بین قیمت آسانسور ، کلید و پریز نسبت به سایر مصالح ساختمانی رشد بیشتری داشته است.

رهبر اظهار کرد: هم اکنون سوداگری در بازار مسکن نسبت به سایر مقاطع زمانی افزایش قابل توجهی یافته است و همین موضوع بر افزایش بیش از پیش قیمت مسکن دامن زده است.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه امنیت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن نسبت به سایر بازارها بیشتر بوده است، تاکید کرد: نابسامانی‌هایی موجود در بازار ارز و طلا  باعث شده  است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران ،سرمایه‌های خود وارد  بخش مسکن  کنند همین موضوع زمینه‌ساز رشد قیمتی این بخش شده است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن دو نوع متقاضی وجود دارد، تاکید کرد: مصرف‌کنندگان واقعی و سرمایه‌گذاران ( سوداگران ) ،متقاضیان بازار مسکن به شمار می‌روند.

رهبر تاکید کرد: سوداگران بیشترین نگرانی را در بین مردم ایجاد می‌کنند بطوریکه ۸۰ درصد از افزایش قیمت بازار مسکن ناشی از ورود سوداگران و دلالان به این بازار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*