یک نماینده مجلس تحت تأثیر جنگ روانی ترامپ قرار گرفته ایم/ مردم از مجلس و دولت ناامید شده اند/ اگر برجام بد بود، چرا نتانیاهو خوشحال است؟!

افزایش بی رویه قیمت اجناس به ویژه بهای مسکن، ارز و سکه در روزهای اخیر و وعده کنترل آن در بازار، اعتراضات بسیاری به دنبال داشته است؛ هرچند مردم ایران همچنان با صبوری در انتظار اقدامات از سوی مراکز تصمیم گیر هستند، گویا اراده چندانی برای کنترل قیمت ها وجود ندارد.

کد خبر: ۸۰۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ – ۱۱:۳۸ ۱۷ June 2018

تحت تأثیر جنگ روانی ترامپ قرار گرفته ایم/ مردم از مجلس و دولت ناامید شده اند/ اگر برجام بد بود، چرا نتانیاهو خوشحال است؟!در روزهای اخیر، افزایش بی رویه قیمت اجناس به ویژه بهای مسکن، ارز و سکه و وعده کنترل آن در بازار، اعتراضات بسیاری به دنبال داشته است؛ هرچند مردم ایران همچنان با صبوری در انتظار اقدامات از سوی مراکز تصمیم گیر هستند، گویا اراده چندانی بر کنترل قیمت ها وجود ندارد!

به گزارش «تابناک»؛ برخی سیاسیون ریشه این نابسامانی ها را سیاسی می دانند. در واقع اعتقاد این افراد این است که وجود این نابسامانی ها به دلیل اختلافات ناشی در بین گروه های سیاسی است و تا زمانی که اختلافات حل نشود، بحران در کشور وجود خواهد داشت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص این موضوع اظهار داشت: تا زمانی که ثبات در کشور نداشته باشیم و اختلافات داخلی در کشور زیاد باشد، اوضاع به همین شکل خواهد بود. من بارها این موضوع را گفته و به ضرس قاطع می گویم که نه اسرائیل و نه آمریکا، هیچ یک نمی تواند علیه ما کاری بکند.

وی گفت: بزرگترین مصیبت کشور اختلافات داخلی است؛ یعنی همین مباحثی که مطرح است و مرزبندی هایی که شده، عامل بدبختی ماست. البته اشکال ندارد که مرزبندی باشد، ولی اختلافاتی که به قیمت ریختن خون مخالف و یا حذف همدیگر باشد، نتیجه ای جز نفوذ دشمن در کشور ندارد.

هم اکنون ما تحت تأثیر جنگ روانی ترامپ قرار گرفته ایم. آنان هر روز نام چند شرکت را اعلام می کنند که تحریم شده، در صورتی که لیست شرکت های تحریمی را از قبل آماده کرده اند. آنها می خواهند سی شرکت را تحریم کنند، ولی این لیست را تقسیم بر ۲۰ روز کرده و یک روز در میان، چند نام را اعلام می کنند و در واقع جنگ روانی راه اندازی کرده اند.

اما ما چکار می کنیم؟ از داخل به جان هم افتاده ایم. در مجلس که قوه عاقله ماست و باید در آنجا سخن حکیمانه بگویند و تصمیم عاقلانه بگیرند، کاغذ و تراکت دست گرفته و دوره می چرخند. این کار را هر کسی می تواند در خیابان انجام دهد. مجلس جای این کارها نیست.

نماینده عصاره ملت است و باید حرف مردم را بزند و تصمیم عاقلانه بگیرد. همه شرایط مثبت و منفی جهان را ببیند، حرف نظام را بشنود و متناسب با ظرفیت ها اقدام کند. این دعواها نشان می دهد که امریکایی ها در جنگ روانی که درست کرده اند موفق بوده اند.

وی در ادامه یادآور شد: اینهایی که آنقدر از برجام بد می گویند، اگر برجام بد است، چرا نتانیاهو اینقدر خوشحال است؟! پس معلوم می شود، این معاهده بد نبوده و متعاقب آن FATF است. آنها از خدایشان است که ما آن را امضا نکنیم. ما باید بنشینیم و تصمیم بگیریم. آنهایی که دلسوزند، نظر خود را بگویند و از دیدگاه خود دفاع کنند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلان در این باره ادامه داد: طومار، بنر و آتش زدن در مجلس، امتیاز مجلس را پایین آورده است، الان مردم از مجلس نا امید هستند. ما الان سه قوه داریم و می شود با قاطعیت گفت، بسیاری از مردم از دولت ناامید شده اند. من با صراحت هم اعلام می کنم که نا امید شده ایم، احساس می کنیم که دولت توان حل مشکلات را ندارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در قوه قضاییه هم که حجم شکایات را همه می دانند، مردم این قوه را به عنوان قوه عادله و قوه تظلم خواهی به هر دلیل قبول ندارند، با درست و غلط آن کار ندارم. شما الان به هر کس بگویید که برای کارهای خود به دادگاه مراجعه کند، می گوید کسی به شکایات ما رسیدگی نمی کند. رئیس قوه باید این موضوع را حل کند.

وی گفت: در این میان، مردم اندکی به مجلس امید داشتند که آن هم به اینجا کشیده شده که فکر می کنند، نمایندگان نمی توانند گرهی از مشکلشان باز کنند. اینها عصاره های ملت نیستند، در مجلس از این کارها نمی کردند. نتیجه همه این اختلافات این می شود که سکه ۲۶۰۰ تومان شود و دلار به ۷۰۰۰ تومان برسد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این گرانی ها ربطی به اقتصاد ندارد و همه این موارد عامل انسانی دارد؛ عوامل انسانی گاهی عمدی است و گاهی سهوی؛ اما من خوشبینانه می گویم که سهوی است و در واقع به دلیل عدم مدیریت است که این اتفاقات رخ داده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*