گلریزان ۷۰ میلیونی برای شفا

امروز خراسان جنوبی – کاظمی فرد  kazemi@birjandtoday.ir
اولین جشن گلریزان برای کمک به دارو و درمان بیماران صحب العلاج و نیازمند استان در بیرجند برگزار شد و خیران ۷۰ میلیون تومان اهدا کردند
همزمان با ایام ولادت کریم اهل بیت امام حسن(ع) نیز جشن گلریزانی ویژه بیماران صعب اللعلاج به همت جمعیت هلال احمر استان با حضور خیرین، پزشکان، مسئولین، نیکوکاران و جمعی از اعضای هلال احمر در بیرجند برگزار شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: در این مراسم خیرخواهانه بیش از ۷۰ میلیون تومان برای خرید دارو و کالاهای پزشکی برای بیماران محروم استان جمع آوری شد، رقمی که بیش از هر زمان دیگری است و نشان از اهمیت مردم استان به کارهای خیرخواهانه دارد.
محمدرحیم شهریاری با اشاره به تعداد بیماران صحب العلاج در کشور افزود: بیش از ۲ هزار  بیمار صعب العلاج در استان داریم و این آمار نسبت به نرم کشوری بسیار بالاتر است.
به گفته وی بیشترین بیماران ما را بیماران سرطانی تشکیل می دهند و هزینه های دارویی بیمار سرطانی در هر ماه حدود سه تا چهار میلیون تومان می شود که هلال احمر کمک می کند.
شهریاری عنوان کرد: هلال احمر در حال حاضر بدنبال توسعه داروخانه های خود در شهرستان های دورافتاده استان مانند نهبندان و طبس است و در بخش توانبخشی نیز بدنبال به روزرسانی تجهیزات هستند تا خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.
حجت الاسلام زاهدی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر کشور هم در این مراسم ضمن قدردانی از همت بالای خیرین و مردم استان خراسان جنوبی در فعالیت خیرخواهانه  گفت: این گونه جشن های گلریزان کمک زیادی به هلال احمر برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به محرومان در زمینه های مختلف پزشکی و دارویی می کند.
وی با بیان اینکه هلال احمر پل ارتباط بین خیران و نیازمندان است، افزود: تمام همت هلال احمر خدمت به مردم و برای کمک به بیماران صعب العلاج است و یکی از راههای تأمین مالی خدمت به مستضعفین همین گلریزان ها است.
حجت الاسلام زاهدی عنوان کرد: هلال احمر سومین موقوفه دار کشور است که تمام درآمدش برای مستضعفان و نیازمندان هزینه می شود، خیلی از داروهایی که هلال احمر می دهد، قیمت میلیونی دارد به خصوص برای بیماران سرطانی که  بهای برخی داروهایشان  به هفت میلیون تومان هم می رسد؛ اما هلال احمر به کمک خیرین این دارو را با ۷۰ هزار تومان به خانواده مستضعف می‌دهد و آن ۷۰ تومان را هم از یک خیر دیگر می گیرد تا بیمار دغدغه ای جز بیماری نداشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*