گفته می شود

گفته می شود مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان درباره اینکه ممکن است دختران ایرانشهری از ترس آبرو شکایت نکنند گفته: این جنایت پیش آمده‌ و برای اینکه به این جنایت صحیح و درست رسیدگی شود، کسانی که مورد آزار و تجاوز قرار گرفته‌اند، باید حتما شکایت کنند و ترسی نداشته باشند. این افراد نباید در رابطه با جان خود در خانواده احساس خطر کنند، چون این تجاوز به عنف بوده است، آنها گناهکار نیستند، چرا که خودشان رضایت نداشتند. زمانی که تجاوز انجام می‌شود، چون به زور این اقدام صورت می‌گیرد، کسانی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، گناهی مرتکب نشده‌اند و هیچ کسی حق ندارد با آنها رفتار بدی داشته باشد.

 

گفته می شود دادستان کل کشور با تکذیب ادعای مطروحه مبنی بر تجاوز به تعدادی از بانوان در شهرستان ایرانشهر از پیگیری این موضوع در دادستانی کل و مراجع قضایی استان سیستان و بلوچستان خبر داد. حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با تکذیب ادعای مطروحه مبنی بر تجاوز به تعدادی از بانوان در شهرستان ایرانشهر از پیگیری این موضوع در دادستانی کل و مراجع قضایی استان سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: مطابق اعلام مقامات قضایی محلی و دادستانی مرکز استان سیستان و بلوچستان و بررسی‌هایی که بنده به عمل آوردم موضوع به این ترتیبی که مطرح شده تکذیب می‌گردد.

وی تصریح کرد: شکایتی از سوی دو یا سه تن از بانوان انجام شده که باید دید موضوع در چه حدی و به چه کیفیتی بوده است و آیا شکات به شکایت خود باقی هستند یا خیر؟ دادستان کل کشور با بیان اینکه گویا عده‌ای در کشور و با توجه به شرایط موجود برای پرداختن به اخباری که هیچ مبنا و منشا صحیحی ندارد مامور هستند، افزود: متأسفانه عده‌ای اذهان عمومی را مورد هجوم خبر دروغین خود قرار داده و تشویش اذهان عمومی می‌کنند ولی بحث مهم این است که باید موضوع ریشه‌یابی شود. وی از دستور به مراجع ذی‌صلاح قضایی برای یافتن منشا و تحت تعقیب قرار گرفتن عامل انتشار این خبر کذب خبر داد و گفت: کسی که چنین خبری را ساخته و بی‌مبنا در یک جمع عمومی و مراسمی اعلام کرده است حتما باید بتواند این ادعا را اثبات کند و در غیر این صورت این اقدام با عنوان اتهامی تشویش اذهان عمومی به موجب قانون قابل تعقیب خواهد بود.

 

 

گفته می شود گونن سگوف، وزیر انرژی سابق اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شده است. «اسرائیل نشنال نیوز» نوشت: سگوف از سوی شین بث و پلیس اسرائیل ماه گذشته به اتهام همکاری با دشمن و جاسوسی علیه اسرائیل بازداشت شده است. سگوف در سال های اخیر در نیجریه زندگی می کرده است و اخیرا به گینه سفر کرده بود که از آنجا به درخواست پلیس اسرائیل، به تل آویو تحویل داد شد. بر اساس این گزارش، شین پس و پلیس اسرائیل به محض تحویل گرفتن سگوف، از او بازجویی کردند. بنابرادعای اسرائیل نشنال نیوز، شین بث اطلاعاتی مبنی بر تماس سگوف با مقامات ایرانی و همکاری با انها علیه تل اویو دریافت کرده است. براساس یافته های ادعایی شین بث و پلیس اسرائیل، سگوف در سال ۲۰۱۲ از سوی ایران به خدمت گرفته شد. او با عوامل سفارت ایران در نیجریه ارتباط داشته است. سگوف به عنوان وزیر در سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ در دولت اسحاق رابین و شیمون پرز حضور داشته است.

 

 

گفته می شود غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام کرده بعضی‌ها تصور می‌کنند که فرهنگستان دستگاهی است مثل آب‌میوه‌گیری یا مثل دستگاه مُهرزنی که چیزی به عنوان ورودی به این دستگاه می‌دهند و من به سلیقه خود چیزی در برابر آن وضع می‌کنم! ابداً این‌طور نیست. علم واژه‌گزینی روش منطقی دارد. در سال ۱۳۹۵ در حدود پنج شش هزار واژه را بررسی کرده‌ایم که سه هزار واژه به تصویب رسیده است. اینکه گاهی در فضای مجازی حواشی‌ درست می‌کنند و می‌گویند فرهنگستان در طول یک سال فقط ۲۷۰ واژه ساخته و هر واژه‌ای ۱۲ میلیون تومان به بیت‌المال تحمیل شده، نادرست و اصلاً دروغ محض است. ما چند هزار واژه را بررسی کرده‌ایم؛ نه بودجه‌مان آنقدر زیاد بوده نه واژه‌هایمان آنقدر کم… /تسنیم

 

 

 

 

گفته می شود محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز  وقتی در یک اتفاق بسیار جزئی یا کلی، در بخشنامه‌ای به ائمه جمعه گفته می‌شود که حتماً درباره یک موضوع سیاسی داخلی یا خارجی اظهارنظر کنند، می‌شد درباره یک موضوع ملی مانند فوتبال هم حداقل توصیه شود یک دعا خوانده شود یا ابراز امیدواری شود که تیم ملی پیروز شود. این اتفاق قطعاً حس مثبتی را به جامعه القا می‌کرد. از این روی، اگر در یک مراسم مذهبی که برای اتفاقات مختلف دعا می‌شود، برای چنین دغدغه عمومی و ملی هم دعا شود، می‌تواند پیوند جامعه، روحانیت و مذهب را با هم قوی کند. با این شرایط من افسوس خوردم که چرا خطبا برای پیروزی تیم ملی دعا نمی‌کنند؟ فوتبال عامل انسجام ملی است به این معنا که هرکس فوتبال تماشا می‌کرد یا برای شادی بعد پیروزی به خیابان آمد، عضو حزب خاصی نبود و تنها ایرانی بود و ایرانی بودن همه حاضران را در خیابان و هنگام شادی به هم وصل کرده بود. بنابراین آنچه در خیابان‌ها دیده شد، نماد جامعه ایرانی یا شیرینی تفریح مدنی جامعه ایرانی بود که همه در این جامعه عضو هستند.

 

 

 

گفته می شود رئیس آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشگاه تهران اعلام کرده  آمارها نشان می‌دهد در روز اعمال فیلترینگ در دهم اردیبهشت ماه آمار بازدید از کانال‌های تلگرامی با کاهش زیاد از نزدیک به ۲ میلیارد بازدید از بیش از ۹۰۰ هزار کانال (در روز ۹ اردیبهشت ماه) به ۹۰۰ میلیون بازدید رسیده است. بعد از دو روز و در روز ۱۳ اردیبهشت ماه و استفاده فراگیر کاربران از فیلترشکن این رقم به مرز ۱٫ ۱ میلیارد بازدید بازگشته و در ۲۷ اردیبهشت ماه به اوج خود یعنی ۱٫ ۷ میلیارد (یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون) بازدیدکننده در روز رسیده است.

 

 

 

 

گفته می شود محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفته نامه به مسئولان نظام برای مذاکره مستقیم با آمریکا نوعی افسادطلبی و رو در رویی با منافع ملت ایران است. هر انسان منصف و بی‌طرفی یقین می‌کند که آنها منافع آمریکا را در ایران نمایندگی می‌کنند و کاری با منافع و مصالح ملی ندارند. چندی پیش ترامپ گفت، ایران به زودی به میز مذاکره برای پرداخت امتیازات بیشتر برمی‌گردد. منظور او همین نامه خفت‌بار بود که عوامل آمریکا در ایران در حال تدارک آن بودند.

 

 

 

گفته می شود احمد توکلی رئیس دیدبان شفافیت و عدالت در نشست خبری که  در سازمان دیده‌بان شفافیت برگزار شده گفته در حال حاضر قوه قضائیه شکایت قبلی دیده‌بان شفافیت درباره مؤسسه ثامن‌الحجج را پیگیری کرده است و تحرکات و سروصداهای اخیر بانک مرکزی نیز به این دلیل است که مقامات ارشد این بانک به مراجع قضایی احضار شده‌اند. در حال حاضر نیز دومین اعلام جرم سازمان دیده‌بان شفافیت علیه مقامات سابق و فعلی بانک مرکزی از جمله محمود بهمنی رئیس کل سابق، ابراهیم درویشی معاون نظارت سابق و آقایان سیف، تهرانفر، خلعتی و فرشاد حیدری از مقامات دوره اخیر فعالیت بانک مرکزی انجام شده است. تعاونی در مشهد به نام فرشتگان تشکیل شده بود که قرار بوده که فقط به اعضای خود خدمات ارائه کند؛ اما رفته رفته ۲۱۳ شعبه در کشور ایجاد می‌کند، متأسفانه کسی پیگیری و نظارت بر این مؤسسه نمی‌کند اما این نکته واضح است که بانک مرکزی در قبال سکوت و اخلال شکل گرفته در نظام اقتصادی کشور به سبب فعالیت‌ زیانده این مؤسسات باید پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*