چگونه گوشی را شارژ کنیم تا عمر باتری افزایش یابد؟

11

متخصصان فعال در حوزه تکنولوژی همواره به کاربران گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی مجهز به باتری توصیه می‌کنند که با رعایت نکات مهمی می‌توانند عمر مفید باتری دستگاه‌های خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت techadvisor.co.uk، از زمانی که صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بزرگ و بزرگ‌تر شد و باوجود سایز بزرگ نمایشگرها، گوشی‌ها نازک شدند و از آن سو نیز کیفیت صفحه نمایش و دوربین آن‌ها نیز به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا کرد، مشکل شارژدهی طولانی مدت باتری‌های گوشی‌های هوشمند روز به روز پررنگ‌تر شد.

کاربران بسیاری با وجود رضایت از کیفیت بالای صفحه نمایش و بطور کلی عملکرد گوشی‌های خود، از زمان بسیار کوتاهی که باتری‌ها می‌توانند شارژ نگه دارند، ابراز ناخشنودی می‌کنند و همواره بر این باورند که پس از مدت کوتاهی، عمر مفید گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به باتری آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

غول‌های تکنولوژی نیز با وجود تلاش‌های فراوان برای افزایش قدرت باتری گوشی‌های تولیدی خود، هنوز نتوانسته‌اند طول مدت شارژدهی باتری‌ها را به مدت زمان بالایی برسانند. آن‌ها سعی داشتند همواره با انتشار نسخه‌های به‌روزرسانی شده از سیستم عامل گوشی‌های خود، عملکرد کلی باتری را بهبود ببخشند.

اما به نظر می‌رسد تنها کاری که کاربران می‌توانند برای افزایش عملکرد باتری گوشی‌هایشان انجام دهند، نکاتی ریزی است که باید در شارژ کردن گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی خود به آن دقت کنند. این گزارش به مرور مختصری بر مجموعه نکات ظریفی است که می‌تواند در افزایش عمر مفید گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های شما موثر باشد.

۱. باتری را کامل و ۱۰۰ درصد شارژ نکنید

یکی از مهلک‌ترین کارهایی که می‌توانید در قبال باتری گوشی و لپ‌تاپ انجام دهید، آن است که هنگام شارژ کردن، هرگز باتری آن را به طور کامل و تا عدد ۱۰۰ درصد شارژ نکنید.

۲. هرگز نگذارید شارژ باتری به زیر ۲۰ درصد برسد

خالی شدن شارژ باتری (حدود زیر ۲۰ درصد) به شدت می‌تواند در کاهش عمر مفید باتری دستگاه الکترونیکی مربوطه موثر و تاثیرگذار باشد، به گونه‌ای که انجام عملکردهای آن را به شدت با مشکل و اختلالات جدی مواجه می‌کند.

۳. باتری را از شب تا صبح به برق نزنید

یکی دیگر از بدترین جنایت‌ها در قبال باتری دستگاه‌های الکترونیکی، شب به برق زدن آن‌ها و صبح از برق درآوردن آن‌هاست. به گونه‌ای شارژ باتری حدود ۶ الی ۸ ساعت به طول انجامیده و می‌تواند عمر مفید باتری را به شدت کاهش دهد.

۴. از قراردادن گوشی در محیط سرد و گرم بپرهیزید

کاربران باید توجه کنند که در محیط‌های زیاد سرد یا گرم، گوشی و لپ‌تاپ خود را قرار ندهند، چراکه این کار آسیب و صدمات شدید و غیرقابل جبرانی به باتری‌های لیتیوم یونی بکار رفته در گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها وارد می‌کند. بدین ترتیب، به هیچ وجه گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی خود را برروی ساحل داغ، خودروی در بسته، کنار اجاق گاز و یا زیر نور آفتاب قرار ندهید. البته دمای سرد زیادی نیز تاثیر مشابه و مخربی بر روی عمر باتری می‌گذارد.

۵. از شارژر اصلی خود گوشی و لپ‌تاپ استفاده کنید

شارژر های اصلی و اورجینال خود گوشی و لپ‌تاپ را همیشه به همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم، تنها از همان استفاده کنید چراکه ولتاژ، مدل و سرعت شارژ شدن کابل شارژر های مختلف، کاملا متفاوت است و باید دقت داشته باشید که تنها از شارژر مخصوص دستگاه خود استفاده کنید.

۶. از شارژر اصلی محافظت کنید تا دچار قطعی نشود

برخی از شارژرها به علت عدم استفاده صحیح و مراقبت‌های نادرست دچار قطعی‌های متعددی می‌شوند که در سرعت شارژ تاثیرات مخربی خواهد گذاشت.

۷. تنها ماهی یکبار باتری را ۱۰۰ درصد شارژ کنید

همانطور که خاموش کردن گوشی چند وقت یکبار برای گوشی هوشمند لازم است و یا انسان‌ها برای بازیابی و عملکرد خوب نیاز به خواب، استراحت و تفریح دارند، باتری‌ها نیز نیاز به بازیابی و شارژ دوباره دارند. بدین منظور، کاربران باید ماهی یک بار باتری دستگاه الکترونیکی مربوطه را به طور کامل و ۱۰۰ درصد شارژ کنند تا عمر مفید باتری افزایش یابد.

۸. در استفاده از پاوربانک، به ولت برق آن دقت کنید

معمولا بیشتر پاوربانک‌ها و شارژرهای سیار، از دو درگاه خروجی برق استفاده می‌کنند که ولتاژهای مختلفی برای دستگاه‌های الکترونیکی مختلف دارند.

۹. ۴۰ تا ۸۰ درصد ؛ ایده آل

در آخر باید گفت که کاربران باید توجه داشته باشند که ایده‌آل‌ترین و بهترین میزان شارژ گوشی و لپ‌تاپ چیزی میان ۴۰ درصد تا ۸۰ درصد است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*