پرداخت الکترونیکی قبض های شهرداری ممکن شد

اهدای کتاب های «چهره ماندگار» به دانشگاه بیرجند
۵۷۷ عنوان کتاب و نشریه علمی به زبان های فارسی، لاتین و روسی از کتابخانه شخصی مرحوم دکترجمشید درویش چهره ماندگار دانش زیست شناسی به دانشگاه بیرجند اهدا شد.۵۷۷ عنوان کتاب و نشریه علمی به زبانهای فارسی، لاتین و روسی به همراه ۱۰۶ عنوان پایان نامه در رشته زیست شناسی و ۱۵ طرح پژوهشی توسط خانواده مرحوم دکتر جمشید درویش به کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند اهدا شد تا مورد استفاده دانشجویان و دانش پژوهان قرار گیرد.مرحوم دکتر جمشید درویش استاد دانشگاه فردوسی و چهره ماندگار دانش زیست شناسی از مفاخر علمی بیرجند بود که سال گذشته فوت کرد.
پرداخت الکترونیکی قبض های شهرداری ممکن شد
پرداخت الکترونیک با تکیه بر قابلیت شناسه قبض و شناسه پرداخت برای فیش های صادره شهرداری بیرجند راه اندازی و پرداخت قبوض و عوارض شهرداری بیرجند از طریق دستگاه های خودپرداز الکترونیکی بانک شهر میسر شد. طی مراسمی روز گذشته سیستم پرداخت الکترونیکی قبوض شهرسازی شهرداری بیرجند با حضور شهردار بیرجند، عضو شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرداری افتتاح شد. این سامانه در راستای تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با همکاری بانک شهر و شهرداری بیرجند راه‌اندازی شده است. شهردار بیرجند در حاشیه این مراسم گفت: با افتتاح این سامانه شهروندان می‌توانند قبوض شهرسازی خود از جمله قبوض درآمدی و نوسازی را به راحتی پرداخت کنند. مهندس محمد علی جاوید ادامه داد: برای پرداخت قبوض شهرسازی این قبوض دارای شناسه شده است تا شهروندان بتوانند قبوض خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری عنوان کرد:
عملکرد موفق شرکت گاز در خدمتگزاری
شرکت گاز در خدمتگزاری به مردم عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته است.مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در دیدار مدیر عامل و کارکنان روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان جنوبی  گفت: اگر مردم و مشترکین از خدمات و فعالیت های شرکت گاز راضی باشند یعنی از عملکرد دولت راضی هستند و شرکت گاز در خدمتگزاری به مردم عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته است. عباسعلی بهاری افزود: شرکت گاز در امر فرهنگ سازی نیز خوب ظاهر شده است و این روحیه خدمتگزاری جای تقدیر و تشکر دارد.
فراخوان جشنواره فیلم و عکس تلفن همراه
علاقه مندان به شرکت در اولین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس تلفن همراه در خراسان جنوبی تا ۲۰ مرداد فرصت دارند .مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این جشنواره با هدف فرهنگ سازی استفاده صحیح و ثبت آثار خلاقانه با تلفن همراه در شهرستان بیرجند برگزار می شود.محبی افزود: عکس ها وفیلم های گرفته شده از دوربین تلفن همراه باید با هدف کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و در موضوعات طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، فقر، حاشیه نشینی، خشونت، بزه و نقش نماز در کاهش آسیب ها تهیه و به جشنواره ارسال شود.
برپایی نمایشگاه کتاب در طبس
نمایشگاه کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در طبس برپا شد.سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس گفت: در این نمایشگاه ۲ هزار عنوان کتاب در قالب ۱۵ هزار جلد با موضوعات قرآنی، مذهبی، ادبیات، کودک، نوجوان، خانواده، پزشکی، ورزشی، رایانه، تاریخی و اطلاعات عمومی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.علیرضا عصاری از تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی فروش کتاب در این نمایشگاه خبرداد و افزود: این نمایشگاه با همکاری دو انتشارات نوید ظهور و نظاره در محل سردرب باغ گلشن برپا می باشد.
توبافی خراشاد در راه ثبت جهانی
امروز خراسان جنوبی – گروه خبر
پی گیری برای ثبت جهانی توبافی روستای خراشاد ادامه دارد. جلسه پیگیری و هم اندیشی در خصوص ثبت جهانی توبافی روستای خراشاد با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و دیگر مسئولان  برگزار شد. حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی استان، به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: معرفی و تبلیغات ملی و منطقه ای توبافی، حفظ بافت تاریخی و تمرکز در زیبا سازی و محوطه سازی با نصب المان های مرتبط با توبافی در روستا، معرفی چهره های ماندگار، راه اندازی موزه های فرهنگی تاریخی و تقویت زیر ساخت های آموزشی، فرهنگی و بهداشتی و دیگر موارد مربوطه در حفظ بافت روستای خراشاد از جمله این موارد می باشد. در این جلسه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند به عنوان دبیرکمیته ثبت جهانی توبافی روستای خراشاد توسط مسئولان حاضر در جلسه انتخاب شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*