واکنش عجیب به یک خبر هزینه ۳۰۰ میلیونی سرویس‌های بهداشتی از جیب مردم نیست که به آن معترض باشند/ ریخت و پاش‌های دولت صد برابر مجلس است/روحانی هم در مجموعه ریاست جمهوری استخر ساخته است!

در پی انتشار خبری در «تابناک» در خصوص هزینه‌های هنگفت صورت گرفته برای نوسازی سرویس‌های بهداشتی مجلس شورای اسلامی، یکی از نمایندگان مجلس واکنشی نشان داد که در نوع خود بسیار عجیب و ابهام آفرین است.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه حسن کامران با انتقاد از برخی هزینه‌های غیرضروری، بر ضرورت ساده زیستی مسئولان و پرهیز از هرگونه ریخت و پاش تأکید کرد و برای نمونه، مثالی از هزینه‌های غیرضروری صورت گرفته در مجلس زد، موجی از واکنش در فضای مجازی به راه افتاد که حکایت از ناراحتی شمار بسیاری از کاربران از حکایت مطرح در آن مثال داشت.

کامران به خبرنگار ما گفت: «وقتی فقرای ما برای داشتن یک دفترچه درمانی عاجز هستند و یا وقتی فقیری نان شب ندارد، حاکمان نباید ریخت و پاش کنند؛ متأسفانه مجلس ما ریخت و پاش‌های زیادی دارد … خرج تعمیر یک دستشویی در مجلس ۲۶ میلیون تومان شده … دستشویی قبلی سنگ مرمر و کاشی‌های مرتب داشت، اما یک دفعه تصمیم گرفتند آن را خراب کنند. مجلس هفت طبقه و در هر طبقه دو دستشویی دارد که [هزینه این نوسازی]روی هم رفته و با حساب سرانگشتی می‌شود چیزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان که خارج از مناقصه به افراد واگذار شده تا ساخته شود.»

در پی انتشار این خبر و در حالی که هزینه سیصد میلیون تومانی نوسازی سرویس‌های بهداشتی مجلس، بازتاب وسیعی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یافته و بسیاری را متعجب و متأسف کرده بود، امروز یکی از نمایندگان مجلس در گفت وگو با ایلنا، ضمن اعتراض به هزینه کرد‌های اضافی و پرده برداشتن از چند نمونه آن در مجلس، به نوعی از هزینه هنگفت نوسازی سرویس‌های بهداشتی مجلس دفاع کرد!

سید ناصر موسوی لارگانی در این باره گفت: «نه فقط در بحث سرویس بهداشتی‌ها، بلکه بسیاری از هزینه‌های دیگری که در مجلس در حال انجام است، خلاف شرع قانون و ظلم است. نباید این حجم از هزینه اضافی در مجلس شورای اسلامی کشور وجود داشته باشد. هزینه‌هایی مثل گیت‌های اضافی که در مجلس طراحی شده یا به عنوان مثال من سه دوره است که در مجلس هستم و در این سه دوره نمازخانه مجلس سه بار تغییر کرده است؛ اتاقک‌هایی که کارمندان استفاده می‌کردند با هزینه‌های سنگین پانل بندی کرده بودند و با نئوپان جداسازی شده بود که بعد دوباره آن‌ها را جمع کردند.»

وی در ادامه در پاسخ به پرسشب مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت معیشت مردم، این ریخت و پاش‌ها و هزینه‌های اضافی چه ضربه‌ای به مردم و اعتماد آن‌ها به مجلس و نمایندگان می‌زند، گفت: «این هزینه‌ها از جیب مردم نمی‌شود. هزینه‌ها از بودجه‌ای است که برای مجلس مصوب شده و شاید بهتر باشد، برای کار‌های لازم‌تر و واجب‌تری در مجلس هزینه شود، اما هزینه‌ای از جیب مردم نمی‌شود که مردم بتوانند به آن معترض باشند. هزینه‌هایی که در مجلس می‌شود تأثیری روی جیب مردم ندارد، اگر بخواهیم اینطور حساب کنیم، دولت خلاف شرع‌های بیشتری از این نظر انجام داده است.»

لارگانی در تشریح سخنانش گفت: «ما در دوره قبل از روحانی هم رئیس جمهور داشتیم و هیچ کدام در مجموعه ریاست جمهوری استخر نساختند، اما روحانی در مجموعه ریاست جمهوری استخر ساخت. سال قبل مصوب شد افطاری داده نشود و ممنوع اعلام شد، ولی باز هم روحانی به گروه‌های مختلفی در ماه رمضان امسال افطاری داد؛ در واقع ریخت و پاش‌های دولت صد برابر مجلس است.»

نماینده مردم فلاورجان مجلس در ادامه با تأکید بر این که تمامی نهاد‌ها بودجه‌های جدا دارند، گفت: «برای هزینه‌های مجلس از بودجه مردم هزینه نمی‌شود. قوه قضائیه، دولت و تمامی نهاد‌ها بودجه جداگانه دارند و مجلس هم دارد. البته بهتر است هزینه‌های اضافی صرف اموری مثل مرکز پژوهش‌های مجلس شود که بسیار از مجلس دور است و لازم است به آن نزدیک شود.»

او در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تمایل برخی نمایندگان به تجمل گرایی، باتوجه به وضعیت فعلی معاش مردم، چه تبعاتی خواهد داشت، پاسخ‌های عجیبش را تکمیل کرد و گفت: «نماینده‌ها ریخت و پاش خاصی ندارند. من مهمانانی از روستا دارم که باورشان نمی‌شود من قورمه سبزی می‌خورم و بار‌ها به من می‌گویند چرا شما وقتی نماینده هستید این غذا را می‌خورید؟»!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*