نیاز ۴۰۰ میلیون تومانی برای زائرسرای استان در مشهد دستگاه های اجرایی موظف به کمک به برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان شدند

آغاز ساخت زائر سرای استان در مشهد ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار می خواهد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: خراسان جنوبی همیشه در امور خیر و خداپسندانه پیشگام و پیشقدم بوده و در بحث احداث زائرسرای مشهد نیز با توجه به محدودیت منابع دولتی و اینکه امکان تزریق این منابع در امور خیر وجود ندارد، پروژه احداث زائرسرا در مشهد نیز همت و تلاش مردم استان را می طلبد. علوی مقدم روز گذشته در جلسه ستاد زائر و کارگروه پشتیبانی کنگره ۲۰۰۰ شهید استان، افزود: با آنکه جزو اولین استان هایی بودیم که برای احداث زائرسرا در مشهد زمین گرفتیم اما با توجه به اینکه اقدامی صورت نگرفته زمین مذکور در معرض پس گرفتن قراردارد که این اتفاق خوبی نخواهد بود. وی با بیان اینکه هر چقدر کار احداث زائرسرا عقب بیفتد، هزینه ها بالاتر می رود، اظهار کرد: در این راستا طرح خشت های معنوی برای استفاده از ظرفیت مدیران و کارکنان دستگاه ها و کسر مبالغی از حقوق آنان به شرط تمایل در دست تهیه است و از آنجا که برای آغاز عملیات احداث زائرسرا نیاز فوری به وجه نقد دارد باید با جدیت پیگیر موضوع شویم. در ابتدای این جلسه مدیرعامل بنیاد زائر استان با بیان اینکه همه اقدامات لازم انجام شده و آماده آغاز عملیات اجرایی احداث زائرسرا هستیم، گفت: نیاز اولیه ما حدود ۴۰۰ میلیون تومان پول است تا بتوانیم کار را شروع کنیم. در حال حاضر با کمک ها و نذورات، ملک های مجاور زمین را خریداری کرده و کار نقشه ها و آزمایش خاک را انجام و پیمانکاران را مشخص کرده ایم. جوینده با قدردانی از پیگیری های استاندار و معاون عمرانی استانداری، احداث زائرسرا را برای استفاده محرومین و ادارات، اتفاقی مهم ارزیابی کرد و افزود: مصالح ساختمانی را آماده داریم و ۴۰۰ تن سیمان موجود است. فلاحی مدیرعالی صنایع کاشی فرزاد نیز تأمین کاشی و سرامیک مورد نیاز کل پروژه را تقبل کرد. اجرای بتن را نیز یک شرکت قبول کرده و مشکل ما همین ۴۰۰ میلیون تومان اولیه است.
وقفه طولانی در احداث زائرسرای استان در مشهد
مدیرعامل شرکت کویرتایر هم با اشاره به اینکه سابقه طرح احداث زائرسرا در مشهد به حدود ۱۰ سال پیش برمی گردد، گفت: در آن زمان بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر استان باید در مشهد زائرسرا داشته باشد تا افراد کم بضاعت در تشرف به مشهد از امکانات آن استفاده نمایند، خراسان جنوبی به عنوان یکی از اولین استان ها پیگیر اخذ زمین در مشهد شد اما متأسفانه وقفه ای در کار افتاد و با آنکه برخی استان های بزرگتر، ساختمان هایی را در دست احداث دارند و یا احداث کرده اند، برای زائرسرای استان اقدامی صورت نگرفته است. زینلی پیشنهاد کرد: بخشی از ساختمان زائر سرا برای استفاده کارکنان واحدهای صنعتی به آنان واگذار شود تا از این طریق هزینه احداث تامین گردد.
مدیرعامل صنایع کاشی فرزاد نیز با بیان اینکه در مشارکت در پروژه ساخت زائر سرا در مشهد نباید بحث مالکیت پیش بیاید، گفت: اگر قرار است در احداث اتاق ها و طبقات ساختمان مشارکت کنیم باید هدف ما وقف آن به نیازمندان باشد. رئیس سازمان صنعت، معدون و تجارت استان نیز با بیان اینکه فعالان این بخش در تمامی عرصه ها از جمله در ایام اربعین و پیاده روی زائران، زلزله کرمانشاه و ایجاد مرکز توپوگرافی استان و … تعامل و همکاری داشته اند، گفت: فعالان صنعت، معدن و تجارت استان ممکن است با مشکلات عدیده ای روبرو باشند اما در امور خیر و خداپسندانه از جمله احداث زائرسرا مشارکت و همراهی داشته و خواهند داشت.
وعده ها برای کمک به زائرسرا ۱۰ روزه عملیاتی شود
در ادامه، مدیران و نمایندگان صنایع حاضر در جلسه وعده هایی برای کمک به احداث زائرسرا در مشهد دادند. فلاحی مدیرعالی صنایع کاشی فرزاد علاوه بر تأمین کاشی و سرامیک پروژه نسبت به پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان، زینلی مدیرعامل شرکت کویر تایر ۱۰۰ میلیون تومان، ناصری مدیرعالی صنایع کاشی نیلوفر ۱۰۰ میلیون تومان، سیمان باقران معادل ۱۲۰ تن سیمان و …. وعده دادند که علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواستار عملیاتی شدن این وعده ها ظرف ۱۰ روز آینده شد.
کنگره ۲ هزار شهید استان تنها با هدف فرهنگسازی
در ادامه جلسه بحث برگزاری کنگره ۲۰۰۰ شهید استان مطرح شد و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزاری این کنگره را بسیار ارزشمند دانست و با بیان اینکه امنیت، آرامش و آسایش امروز ما مرهون ایثارگری ها و رشادت های شهداست، گفت: توجه ما به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث اقتدار ما در مقابل دشمنان شده و لذا هر چقدر در این راستا تلاش کنیم، نظام و کشورمان را در برابر توطئه های دشمنان بیمه کرده ایم. علوی مقدم با اشاره به اینکه کار در عرضه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هزینه نیست و سرمایه گذاری است، افزود: ما مدیون خون شهدا هستیم و اگر قدمی هم در این مسیر برداریم برای آخرت خود ماست و بنابراین پیرو فرمایشات استاندار، تمامی دستگاه ها موظفند تمام ظرفیت و توان خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این کنگره به کار گیرند.
دبیر کنگره شهدای استان نیز با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ۲ هزار شهید دفاع مقدس دارد، گفت: امنیت، نازلترین ثمره خون شهداست و کنگره ۲ هزار شهید استان، بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی استان در سال جاری است و از آنجا که یک ریال اعتبار برای این کنگره پیش بینی نشده قرار است تمام کارهای مرتبط با کمک مردم انجام شود. سرهنگ اسماعیلی با بیان اینکه قرار نیست یک ریال خرج خانواده شهدا شود و آنها نیز هرگز چنین انتظاری ندارند، افزود: هدف از برگزاری این کنگره فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
شهرکی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این باره گفت: فعالان حوزه صنعت استان بخشی از هزینه های مربوط به پذیرایی از مدعوین کنگره را تقبل کرده اند و در ادامه نیز در قالب کمیته هایی برای جذب سایر کمک های فعالان این بخش به برگزاری کنگره برنامه ریزی خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*