نماینده ولی فقیه در دیدار دست اندرکاران نمایشگاه کنگره ۲۰۰۰شهید استان: هدف شهدا برزمین مانده است

شهدا وظیفه خود را به خوبی انجام دادند اما هدفشان بر زمین مانده است. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه شهدا در استان بعنوان یک کار بزرگ یاد کرد و در پاسخ به برخی از شبهه ها در این زمینه گفت: شهادت هدف نیست بلکه شهادت در راه هدف است و همه این بهترین هایی که در راه خدا شهید شدند اگر الان در جامعه حضور داشتند شرایط ایده آلی را می داشتیم .
حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار دست اندرکاران نمایشگاه کنگره ۲۰۰۰شهید استان با اشاره به اینکه این افراد وظیفه خود را به بهترین وجه انجام دادند اما هدفشان بر روی زمین مانده است، افزود: شهدا نباید فراموش شوند ولی باید توجه داشت که آنها نه به ما نیاز دارند و نه به برگزاری نمایشگاه و کنگره بلکه آنچه مهم است حفظ هدف شهدا و تبیین آن در جامعه است .
او با تأکید بر اینکه کارهای ما باید در راستای اهداف شهدا باشد، افزود: اینکه گفته می شود در شرایط رکود و بیکاری فعلی می توان از هزینه اینگونه کارها اشتغال ایجاد کرد حرف درستی است اما اگر بتوان به هدف مد نظر  که همان وارد کردن مردم در صحنه و آگاهی یافتن آنهاست دست یافت در راستای حل مشکلات فرهنگی که از اقتصادی مهم تر است گام برداشته ایم.
وی خواستار مستندسازی نمایشگاه کنگره شهدا با استفاده از کارشناسان مجرب کشوری در قدم اول شد.
وی در ادامه به وجود دست های مرئی و نامرئی در فضاهای مختلف جامعه از بانک ها گرفته تا اصناف و…  اشاره کرد که بدنبال خالی کردن زیر پای دولت و ملت اند و می خواهند قانون را بی اعتبار کنند که باید گفت: حرف اول و آخر را در هر کشوری قانون می زند و معنی تجمع در جامعه هم همین قانون است.
وی با بکار بردن این عبارت که چون کارها درکشور رها شده ما مشکل اقتصادی داریم، ادامه داد: برای جلوگیری از ورود کالای خارجی به کشور باید بسیجی وار و  مردانه وارد صحنه شد و آن را کنترل کرد و بصورت جدی جلوی خائن خودی را گرفت.
وی از قانون شکنی ها، اختلاس ها، حقوق های نجومی و قرارداد های بی پایه و اساس که اعتبارات را به هدر می دهد به عنوان مشکلات اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: عده ای در کشور چندین میلیارد تومان ثروت دارند و عده ای هم به نان شبشان محتاجند بنابراین مشکلات فعلی جامعه ما بیشتر فرهنگی است تا اقتصادی.
«حرا تا حرم» در نیمه دوم امسال
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این نمایشگاه «از حرم تا حرا» در حاشیه کنگره ۲۰۰۰ شهید استان در زمینی به وسعت ۴ هکتار در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود، گفت: کارهای عمرانی نمایشگاه  ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امید است تا مرداد ماه به پایان برسد و فعالیت های نرم افزای نیز پیش بینی می شود تا اوایل مهر ماه به سرانجام برسد .
سرهنگ مهدی صادق احمدی افزود: در مهندسی این نمایشگاه از ظرفیت های بومی جوانان بسیجی استان استفاده شده است . نمایشگاه از حرا تا حرم به مدت دو سال دائمی خواهد بود.
مسئول اجرایی نمایشگاه کنگره شهدای استان  هم در این دیدار به تشریح نحوه برپایی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: قرار است نمایشگاه در دو فاز اجرایی شود که فاز یک آن فرهنگی، تاریخی آموزشی و فاز دوم آن پیشرفت های نظامی علمی و وقایع بعد انقلاب را ترسیم خواهد کرد.
شاد از نمایش گوشه ای از رواق ها و فعالیت های فرهنگی حرم امام رضا(ع) بعنوان یکی از بخش های  این نمایشگاه یاد کرد و گفت: گوشه دیگر این نمایشگاه به امام زمان(عج) از بدو تولد تا زمان غیبت و مسجد جمکران اختصاص دارد و در نهایت این غرفه ها به صحنه های پیروزی انقلاب اسلامی و ترسیم رشادت های دفاع مقدس و بعد از آن پیاده روی اربعین و شهدای مدافع حرم  منتهی می شود .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*