آخرین خبر :

نشستی با فعالان رشته ورزشی سه گانه و بازتاب یک گفتگو دست همکاری رئیس سه گانه و دو قلوهای آهنین

یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه مصاحبه ای با برادران ورزشکار و قهرمان علیزاده با تیتر دوقلوهای آهنین به چاپ رسید و بازخوردهایی را به دنبال داشت که به واقعیت نزدیک نبود و فقط برخی افراد با اهدافی جوسازی کردند و  به برخی مسائل دامن زدند طوری که این رفتارها بازخوردهایی را به همراه داشت و این دو قهرمان استان را با حاشیه ها درگیر کرد. در همین راستا روزنامه امروز خراسان جنوبی وظیفه خود دانست که برای شفاف سازی این مسائل و جلوگیری از دیگر حاشیه سازی ها با حضور برادران علیزاده و رئیس هیئت سه گانه نشست صمیمانه ای برگزار کند. مهم ترین نکته قابل برداشت از این گفتگو موضوع کمبود امکانات و اعتبارات بود که هر دوطرف از آن گلایه داشتند و برای رفع آن تلاش می کردند. سخنان اصلی دو طرف یکی بود که متاسفانه با کارشکنی افراد دیگر جهت دیگری گرفته و باعث سوء تفاهم برای این دو طرف شده بود. دوقلوهای آهنین و رئیس هیئت سه گانه برای جذب اعتبارات و امکانات  با هم دست همکاری دادند.
سردبیر روزنامه امروز خراسان جنوبی در این نشست گفت: نگاه ما فقط توسعه ورزش استان است و اینکه بتوانیم در این مسیر کاری انجام دهیم. حیدری افزود: ورزشکاران و روسای هیئت ها نیز باید برای پیشرفت گام بردارند و هم پای هم تلاش کنند و از حاشیه هایی که برخی مواقع افراد دیگری به آن دامن می زنند دوری کنند.
وظیفه هیئت ها تیم داری نیست
رئیس هیئت سه گانه استان در این نشست صمیمی گفت: من هم فرزند ورزشکار داشتم و درد ورزشکاران را درک کرده بودم و به همین دلیل وارد این عرصه شدم تا کاری انجام دهم. خسروی ادامه داد: در این چند سال برای توسعه و موفقیت ورزشکاران هر کاری که لازم بوده انجام داده ام. وی با اشاره به مشکلات پیش آمده عنوان کرد: من حتی فکر نمی کردم این چنین مشکلاتی داشته باشند.
مشکل اصلی ما استخر است
رئیس هیئت سه گانه استان درباره تجهیزات و امکانات هم بیان کرد: چند دوچرخه در زمان های گذشته به هیئت داده شده و در اختیار ما است تا به صورت امانی به ورزشکاران تحویل دهیم. خسوری افزود: از آنجایی که دوچرخه ها قدیمی هستند درخواست دوچرخه از فدراسیون داشتیم که هنوز انجام نشده است و حتی چندین بار سال گذشته به همین دلایل استعفا دادم که پذیرفته نشد. وی درباره مشکل استخر هم گفت: از برج ۶ سال ۹۵ استخر خرمشهر در اختیار هیئت قرار گرفت که هزینه های جاری آن بیشتر از درآمد آن بود ولی با این وجود به دلیل اینکه ورزشکاران ما به تمرین های خود برسند مشکلی نداشتیم تا اینکه به دلایلی از ما گرفته شد و به کس دیگری واگذار شد و اکنون حدود ۸ ماهی می شود که استخری نداریم. او خاطر نشان کرد: مشکل تجهیزات، امکانات و اعتبار کاملا درست و جدی است و ما هم تمام تلاش خود را در جذب آنها داشته ایم ولی به جایی نرسیدیم. به گفتۀ وی هر استخری باید حداقل ۱۸ درصد از شیفت های خود را به ورزشکاران واگذار کند که اینگونه نیست و ورزشکاران سه گانه در این مورد مظلوم واقع شده اند. خسروی تاکید کرد: شنا اصلی ترین ورزش در رشته سه گانه است و تا زمانی که تمرین شنا نداشته باشند دو ورزش دیگر دوچرخه و دو هم فایده ای ندارد.
پیست دوچرخه سواری نداریم
این مقام مسئول مشکلات اصلی این ورزش را نبود استخر مخصوص و همچنین پیست دانست و افزود: ما می خواستیم از طریق بنیاد مستضعفان سالن چند منظوره که استخر هم دارد بزنیم ولی با سنگ اندازی ها این امکان فراهم نشد. خسروی تصریح کرد: همانگونه که برادران علیزاده به آن اشاره کردند برای دوچرخه سواری هم پیست نیاز است تا دیگر خطری از این جانب نداشته باشیم در صورتی که اکنون ورزشکار ما در جاده تمرین می کند و خطرات فراوانی او را تهدید می کند. وی خاطر نشان کرد: حتی پیست مخصوص برای ورزشکاران بانو هم نداریم تا بتوانیم بانوان را در رشته دوگانه فعال کنیم و به مسابقات اعزام داشته باشیم چون نمی توانند تمرین داشته باشند.
مشکل دوچرخه و استخر
برادران علیزاده نیز در این نشست سخنان خسروی را تایید کردند و گفتند دقیقا مسائل و مشکلاتی هم که ما بیان کرده بودیم در همین زمینه بود. به گفتۀ مسعود عیلزاده همین که تمرینات شنای ما حدود ۸ ماه بود که منظم نبود از مشکلات اصلی برای اعزام به مسابقات بود و می خواستیم استخری مخصوص در اختیار ورزشکاران سه گانه قرار گیرد. علیزاده خاطر نشان کرد: نداشتن تمرین ۸ ماهه برای ورزشکار سه گانه یک معضل بزرگ است چراکه تا بخواهد دوباره به آن آمادگی بدنی قبل خود بازگردد خیلی سخت است.
هیچ مشکلی با هم نداریم
به گفتۀ مسعود علیزاده جلسه ای نیز در اداره کل ورزش و جوانان با حضور آقای سرپرست برگزار شد که مسائل و مشکلات حل شد و حتی قول هایی دادند و اکنون مشکلی نداریم. وی گفت: ما فقط حداقل امکانات را می خواهیم تا بتوانیم در مسابقات بهتر عمل کینم و مسئولان شیفت های شنایی در اختیار ما قرار دهند و نه تنها برای ما بلکه برای تمام ورزشکاران این رشته ورزشی می گویم. خسروی رئیس هیئت پاسخ داد: خوشبختانه مسائل و مشکلات رفع شد و فقط برخی افراد با حاشیه هایی که درست کردند این واکنش ها پیش آمد و وقتی با هم گفت و گو کردیم متوجه شدیم مشکلات و حرفه های دو طرف یک موضوع است و فقط به انواع دیگری گفته شده بود و افراد دیگر هم از این سوء تعبیر کرده و تلاش در دو به هم زنی داشتند که خوشبختانه سوءتفاهم بر طرف شد. به گفتۀ وی دوچرخه های این ورزشکاران هم تحویل داده خواهد شد، اما در کل دوچرخه ها را  به دلیل موضوعات دیگری از تمام ورزشکاران گرفته بودیم. خوشبختامه یک دوچرخه جدید برای ما ارسال شده است که اگر برادران علیزاده تمایل داشته باشند می توانند آن را تحویل بگیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*