آخرین خبر :

معاون دادگستری استان خبر داد : دستبند قانون بر دست ۲۱۰ محکوم متواری

پارسال ۲۱۰ محکوم دستگیر نشده و متواری شناسایی و دستگیر شدند. معاون دادگستری خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۲۱۰ نفر از محکومان دستگیر نشده و متواری استان با همت دستگاه انتظامی شناسایی و دستگیر شدند امسال هم نظارت بر اجرای طرح جمع آوری محکومان دستگیر نشده و متواری انجام  می شود و ادامه می یابد.
حجت الاسلام یدا… وحدانی نیا در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ادامه داد : با توجه به وظایف و تکالیفی که قانونگذار واگذار کرده در حوزه جرم و جنایت و در قالب پیشگیری های واکنشی، نکاتی مطرح شده است،  یکی از وظایف دستگاه قضایی اقدامات پیشگیرانه و اصلاح مجرمان است و این معاونت تنها در حوزه پیشگیری حقوقی و قضایی اقدام نمی کند بلکه در حوزه پیشگیری امنیتی، فرهنگی و اجتماعی وارد می شود و خروجی کار باید کم شدن پرونده های دستگاه قضایی باشد. او گفت: بخش عمده پیشگیری فرا قوه ای است و باید سایر دستگاه های اجرایی و نهادها نیز همکاری کنند و تمام تلاش ما این باشد مسیرهایی که مردم را گرفتار می کند برداشته شود و مردم کمتر در روابط اجتماعی و خانوادگی دچار مشکل باشند.
حجت الاسلام وحدانی نیا ادامه داد: امیدواریم امسال با برنامه های مختلف شاهد کاهش آسیب ها در استان باشیم.وی به تبیین برنامه های امسال شورای پیشگیری از وقوع جرم استان پرداخت و افزود: در سال جاری برنامه عمل پیشگیری از خشونت علاوه بر برش استانی در یکی از شهرستان های آسیب خیز اجرا و پیگیری خواهد شد.
تقسیم کار برای کاهش نقاط حادثه خیز
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه با سازمان های اجتماع محور در اجرای پروژه محله محور پیشگیری از خشونت مشارکت می شود، عنوان کرد: امسال همچنین ارتقای عملکرد و اثربخشی کارگروه موضوع تبصره یک ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار است.حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به اینکه تقسیم کار ملی و هماهنگی دستگاه های ذیربط برای کاهش نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی از دیگر برنامه های سال جاری است، گفت: استمرار اجرای پروژه ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در مدارس منتخب سال ۹۶ و در کلیه مدارس یک شهرستان استان در سال ۹۷ پیگیری خواهد شد.
به گفته وی سال گذشته ۲۱۰ نفر از محکومین دستگیر نشده و متواری استان با اهتمام دستگاه انتظامی شناسایی و دستگیر شدند و امسال نیز نظارت بر اجرای طرح جمع آوری محکومین دستگیر نشده و متواری انجام و ادامه می یابد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی از طلاق هایی که امروز شاهد آن هستیم ناشی از نبود آموزش است، افزود: در این راستا امسال هماهنگی و مشارکت در نهادینه سازی آموزش های پیش از ازدواج در دستور کار قرار دارد.
زنگ خطر طلاق توافقی
حجت الاسلام وحدانی نیا ادامه داد: امسال همچنین ترویج فرهنگ وقف در امر پیشگیری از وقوع جرم، ایجاد مراکز ملاقات فرزندان طلاق و پشتیبانی استمرار فعالیت مراکز موجود در استان و برگزاری کارگاه سبک زندگی ویژه سربازان پیگیری می شود. وی از برگزاری کارگاه های آموزشی ارتقای مهارت ارتباطی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی ویژه زوجین متقاضی طلاق خبر داد و افزود: امسال طلاق توافقی رنگ و نمود بیشتری به خود گرفته و این زنگ خطری است که این امر لزوم برگزاری کارگاه های آموزشی ارتقای مهارت های ارتباطی را افزایش می دهد.معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری امسال اجرای شیوه نامه یا دستورالعمل اداره مراکز مشاوره خانواده در استان، عنوان کرد: تمامی دعاوی خانواده ارجاع به مشاوره می شود که سازش ۴۸ درصدی پرونده های دعاوی خانواده(به جز طلاق) ارجاعی به واحدهای مشاوره دادگستری و سازش ۱۰ درصدی پرونده های طلاق ارجاعی به بهزیستی را به دنبال داشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*