مدیرعامل شرکت شهرک های استان با اشاره به انجام تعهدات توسط سرمایه گذار در موعد مقرر عنوان کرد: تخفیف ۸۰ درصدی قیمت زمین در شهرک های صنعتی

قیمت زمین در بیشتر شهرک های صنعتی استان بدون تغییر مانده است، از هیچ سرمایه گذاری پول نقد بابت زمین گرفته نمی شود، اینها گوشه ای از سخنان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان است که در پاسخ به برخی گلایه ها در مورد بالا بودن قیمت زمین در شهرک های صنعتی در گفت وگو با امروز خراسان جنوبی عنوان شد. رئیس شورای اسلامی شهر سرایان در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به نرخ ۱۶درصدی بیکاری در این شهرستان به عنوان بالاترین نرخ بیکاری در استان گفت: زیرساخت های لازم برای اشتغال در این شهرستان وجود ندارد بنابراین برای سرمایه گذاری باید شرایط ویژه ای دیده شود. سیف اللهی با اشاره به ورود چند سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در  شهرستان سرایان افزود: این سرمایه گذاران در همان ابتدا بالا بودن قیمت زمین را در شهرک صنعتی که به اذعان خودشان از برخی شهرک های صنعتی در اطراف تهران هم بیشتر بوده را مانعی بر سر راه عنوان کردند. وی با اشاره به انعکاس این موضوع در شورای برنامه ریزی شهرستان و شرکت شهرک های صنعتی استان خواستار تجدید نظر در قیمت زمین شهرک صنعتی شد و ادامه داد: در استان های هم جوار به اذعان این سرمایه گذاران راحت تر زمین گرفته می شود.
عدم تغییر قیمت زمین در برخی شهرها
با این وجود مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: نرخ انتفاع زمین در شهرک های صنعتی استان بدون تغییر مانده است. جرجانی افزود: در شهرک های صنعتی عشق آباد ، نهبندان، شهرک سنگ سربیشه، زیرکوه و دیهوک این نرخ هیچ تغییری نکرده و در بقیه شهرک های صنعتی تا ۱۰ درصد و کمی بیشتر بسته به تورم افزایش نرخ داشته ایم.
قیمت زمین نقد دریافت نمی شود
وی با بیان اینکه این افزایش نرخ از سال ۹۵ صورت نگرفته و امسال شاهد افزایش حداقلی آن هستیم، ادامه داد: هیچ گاه قیمت زمین بصورت نقد از سرمایه گذار اخذ نمی شود و در شهرک صنعتی بیرجند ۱۵ درصد قیمت بصورت نقد و مابقی بصورت اقساط ۳۶ ماهه و در بقیه شهرک ها  ۱۰ درصد قیمت بصورت نقد و مابقی بصورت اقساط ۴۲ ماهه اخذ می شود.وی با بیان اینکه قیمت زمین در شهرک صنعتی طبس بطور مثال از قوچان و در شهرک صنعتی سرایان از بجستان و کاخک هم ارزان تر است، گفت: قیمت زمین در شهرک های صنعتی استان از ۱۸ تا ۶۵ هزار تومان است که اگر سرمایه گذاری به موقع به تعهداتش عمل کند از تخفیف ۸۰درصدی قیمت زمین در برخی شهرک ها بهره مند می شود.
واگذاری ۲۶ هکتار زمین در شهرک های صنعتی
وی از انعقاد۴۲ قرارداد برای واگذاری زمین در قالب ۲۶ هکتار  در سال گذشته در شهرک های صنعتی استان خبر داد و افزود: این رقم در سال ۹۵ در قالب ۱۹ قرارداد و ۱۲ هکتار بوده که افزایش ۲/۲ برابری را نشان می دهد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*