ماجرای توالت نمایندگان و استخر روحانی!/راهکار تابش برای عفو برخی از دانشجویان/زائری: امام جمعه اصفهان باید از رهبری و مردم عذرخواهی کند

 

ماجرای توالت نمایندگان و استخر روحانی!

نماینده اصولگرای مجلس در واکنش به اینکه گفته شده خرج تعمیر یک دستشویی در مجلس ۲۶ میلیون تومان شده است، گفت: این هزینه‌ها از جیب مردم نمی‌شود که مردم بتوانند به آن معترض باشند، اگر بخواهیم اینطور حساب کنیم، دولت خلاف شرع‌های بیشتری از این نظر انجام داده است مثلا روحانی در مجموعه ریاست جمهوری استخر ساخته است.سید ناصر موسوی لارگانی در خصوص صرف هزینه‌های گزاف از سوی مجلس در برخی موارد، مانند تعمیر سرویس بهداشتی گفت: نه فقط در بحث سرویس بهداشتی‌ها، بلکه بسیاری از هزینه‌های دیگری که در مجلس در حال انجام است، خلاف شرع قانون و ظلم است. نباید این حجم از هزینه اضافی در مجلس شورای اسلامی کشور وجود داشته باشد.وی ادامه داد: هزینه هایی مثل گیت‌های اضافی که در مجلس طراحی شده، یا به عنوان مثال من سه دوره است که در مجلس هستم و در این سه دوره فقط نمازخانه مجلس سه بار تغییر کرده است، اتاقک‌هایی که کارمندان استفاده می‌کردند با هزینه های سنگین پانل بندی کرده بودند و با نئوپان جدا سازی شده بود که بعد دوباره آنها را جمع کردند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه باتوجه به وضعیت معیشت مردم ، این ریخت و پاش‌ها و هزینه‌های اضافی چه ضربه‌ای به مردم و اعتماد آنها به مجلس و نمایندگان می‌زند، گفت: این هزینه‌ها از جیب مردم نمی‌شود، هزینه‌ها از بودجه‌ای است که برای مجلس مصوب شده و شاید بهتر باشد برای کارهای لازم‌تر و واجب‌تری در مجلس هزینه شود، اما هزینه‌ای از جیب مردم نمی‌شود که مردم بتوانند به آن معترض باشند.لارگانی در ادامه گفت: هزینه‌هایی که در مجلس می شود تاثیری روی جیب مردم ندارد، اگر بخواهیم اینطور حساب کنیم، دولت خلاف شرع‌های بیشتری از این نظر انجام داده است.نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: ما در دوره قبل از روحانی هم رئیس جمهور داشتیم و هیچ کدام در مجموعه ریاست جمهوری استخر نساختند، اما روحانی در مجموعه ریاست جمهوری استخر ساخت.

راهکار تابش برای عفو برخی از دانشجویان

محمدرضا تابش با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و صدور احکام سنگین برای دانشجویان بازداشت شده در ناآرامی‌های دی ماه، به «اعتمادآنلاین» گفت: شخص آقای وزیر علوم در بدو پذیرش مسئولیتشان قول دادند که مسائل دانشجویان از جمله ستاره‌داران و بازداشتی‌ها را حل و فصل کند.او تاکید کرد: این انتظار از وزیر علوم وجود دارد که با اقتدار، قدرت، قوت و با تعامل و هماهنگی میان سایر وزرای مرتبط از جمله وزیر اطلاعات و وزیر کشور معضل و مشکل تشکیل پرونده قضایی و صدور احکام سنگین برای دانشجویان را حل‌وفصل کند. متعجبم که علیرغم قول آقای وزیر شاهد صدور چنین احکامی هستیم.این نماینده مجلس در خصوص اقدام فراکسیون امید درباره تشکیل پرونده قضایی برای دانشجویان، گفت: فراکسیون امید می‌تواند از وزیر علوم سوال کند و در جلسه‌ای از ایشان روند کار را بپرسد. به نظر می‌رسد آقای وزیر می‌تواند از اهرم مقام معظم رهبری و بزرگواری ایشان استفاده کند. وزیر علوم می‌تواند حداقل با مقام معظم رهبری مکاتبه کند و عفوی که در اختیار ایشان است شامل دانشجویان شود.تابش گفت: همچنین مجلس می‌تواند در خصوص تشکیل پرونده قضایی صدور احکام سنگین برای دانشجویان از ابزار های نظارتی خود مانند سوال استفاده کند.

نمایندگان مجلس به جام جهانی می‌روند؟

رئیس کمیته سفرهای خارجی مجلس گفت: هیچ نماینده ای از طرف مجلس به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعزام نمی شود.نعمتی در گفتگو با شبکه خبر افزود: تا کنون در باره سفر نمایندگان مجلس به جام جانی ، هیچ درخواستی از طرف دولت و کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش مجلس به کمیته سفرها ی مجلس ارائه نشده است .و موضوع از اصل وجود نداشته است.نعمتی همچنین گفت با توجه به مشکلات کشور حتی اگر بحث اعزام نمایندگان در کمیته سفرها مطرح شود ممکن است در این کمیته رای نیاورد.وی گفت: دیشب با سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفتگو کردم و ایشان هم به ما نامه ای ندادند در این زمینه .نعمتی افزود : همه سفرهای نمایندگان در کمیته سفرهای مجلس مورد بررسی قرار میگیرد و در این کمیته درباره چگونگی سفر تصمیم گیری می شود.وی درباره تصمیم برخی نمایندگان درباره متقبل شدن هزینه سفر به صورت شخصی نیز گفت : نمایندگان در این زمینه مختارند.

در انتخاب رییس کمیسیون بهداشت، ۲ نفر زیر عهد خود زدند

حیدرعلی عابدی، نماینده اصفهان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ و در توضیح این مسئله که وقتی اصلاح‌طلبان ریاست کمیسیون بهداشت و درمان را به اصولگرایان واگذار کردند این شائبه پیش آمد که فراکسیون امید برای انتخابات هیات رییسه کمیسیون‌ها بی‌برنامه بوده یا اینکه چون دو کرسی بیشتر در هیات رییسه مجلس را تصاحب کردند، ریاست کمیسیون‌ها را بصورت آگاهانه در اختیار رقیب گذاشتند، گفت: هیچکدام از این دو فرض وجود ندارد. بنده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هستم. صبح روز انتخابات هیات رییسه کمیسیون بهداشت، ۱۱ نفر از اعضا کنار هم نشستیم و با هم عهد بستیم که به آقای دکتر نوبخت رای دهیم. یعنی ۹ نفر از این تعداد، عضو فراکسیون امید بودند و ۲ نفر هم خارج از فراکسیون به ما پیوستند. در این بین یک نفر هم غیبت کرد که قرار بود ایشان هم به آقای نوبخت رای دهد. اما در زمان رای گیری ۲ نفر به عهد خود عمل نکردند و از قرار معلوم نه تنها با ما، بلکه با طرف مقابل هم موضوع را بسته بودند. از این‌رو آقای نوبخت ۹ رای و آقای شهریاری ۱۱ رای آوردند.

ایران،تنها کشوری که برای انتخاب میزبان جام‌جهانی رای ممتنع داد!

میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۶ در حالی اعلام شد که ظاهرا فقط یک رای ممتنع در این انتخابات داده شده است. ساعاتی قبل کشورهای آمریکا،کانادا و مکزیک به طور مشترک به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ انتخاب شدند.این اتفاق در حالی افتاد که قرار است برای نخستین بار در تاریخ رای کشورها به صورت خیلی شفاف رسانه ای شود. خبر رسیده که از بین همه کشورهایی که شرایط رای دادن را داشته اند فقط یک رای ممتنع بوده که احتمالا متعلق به ایران است.چند روز پیش علی کفاشیان اعلام کرده بود که به دلیل اختلاف های سیاسی با کشورهای کاندیدا شده برای میزبانی جام جهانی رای آنها ممتنع خواهد بود.

ابراز نگرانی دادستان تهران از عرضه گوشت خوک در سوپرمارکت‌ها

جعفری دولت‌آبادی، در نشست با مسئولان اتحادیه ها که با موضوع بهداشت و امنیت غذایی برگزار شد گفت: از روسای اتحادیه ها می خواهم که حتما در گشت های مشترک تعزیرات که با حضور معاونان دادستانی برگزار می شود حضور داشته باشند نه اینکه یکی از کارمندان دست چندم اتحادیه را بفرستند. جعفری دولت ابادی با انتقاد از کیفی نبودن بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط از واحدهای صنفی گفت: باید همه بازدیدها و بازرسی ها واقعا سرزده باشد. دادستان تهران گفت: متاسفانه ترس صنوف ریخته است و قبل از انقلاب یک پلیس بازار را اداره می کرد اما اکنون با این همه ارگان های نظارتی، صنوف از یکجا هم حساب نمی برند. وی گفت: چندی پیش شنیدیم که کله پاچه قاچاق آمده است و همچنین شنیدیم در برخی سوپرمارکت ها گوشت خوک توزیع می شود در این موارد روسای اتحادیه ها باید شب و روز نداشته باشند و ورود کنند که آیا این اخبار صحت دارد یا ندارد؟ جعفری دولت آبادی گفت: ما در معرفی واحدهای نمونه هم کوتاهی کرده ایم و حتما باید واحدهای خوب به مردم معرفی شوند چرا که تشویق واحدهای نمونه به معنی تنبیه متخلفان است.

رد اعاده دادرسی ثلاث

اعاده دادرسی محمد ثلاث رد شد. زینب طاهری وکیل محمد ثلاث در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اعاده دادرسی محمدثلاث متهم حادثه گلستان هفتم گفت‌: اعاده دادرسی موکلم از سوی دیوان عالی کشور رد شد و رسیدگی مجدد را قبول نکردند.

کواکبیان: مردم به ما می‌گویند شما در مجلس چه می‌کنید؟

مصطفی کواکبیان، عضو فراکسیون امید در جریان بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: اکنون که جمشید بسم الله‌ها نیستند، پس چرا وضع دلار در بازار اینگونه است و هر صبح که از خواب بیدار می شویم، قیمت دلار بیشتر شده است؟ مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران با بیان اینکه وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم اصلا مناسب نیست، ادامه داد: شب می‌خوابیم و صبح بلند می‌شویم و می‌بینیم قیمت‌ها از این رو به آن رو شده است. او که می گفت از حمایت از دولت روحانی خجالت می کشد، ادامه داد: در وضعیت فعلی به یک باره قیمت‌ها دگرگون می‌شود و تفاوت قیمت خودروها نسبت به یک ماه گذشته حدود ۲۰ میلیون تومان تفاوت کرده است و مردم به ما می‌گویند شما در مجلس چه می‌کنید؟

دادستان تهران مامور رسیدگی به ادعاهای یاسی اشکی در برنامه «ماه عسل» شد

دادستان کل کشور دادستان عمومی و انقلاب تهران را موظف کرد ادعاهای مطرح شده در یک برنامه تلویزیونی مربوط به نوعی بیماری کمتر شناخته شده را در اسرع وقت پیگیری و نتیجه را گزارش کند. به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور،در پی پخش برنامه ای در تاریخ ۸ خرداد امسال در یکی از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران و طرح ادعاهایی درباره نوعی بیماری، معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور پس از انجام بررسی های لازم و اعمال و اعلام نظر کارشناسان و متخصصان ذی ربط درخصوص کذب بودن مطالب و ادعاهای مطرح شده در آن برنامه، گزارشی به دادستان کل کشور ارائه داده است. به دنبال این بررسی های اولیه، دادستان عمومی و انقلاب تهران از سوی دادستان کل کشور مامور شد برابر با مقررات، در اسرع وقت و با توجه به آثار و تبعات ادعاهای مطرح شده در آن برنامه در جامعه، موضوع را پیگیری و تعقیب کند و نتیجه نیز برای عموم اعلام شود. حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین دستور داد نسبت به وجوه جمع آوری شده نیز برابر مقررات اقدام و از تضییع حقوق عامه جلوگیری شود.

زائری: امام جمعه اصفهان باید از رهبری و مردم عذرخواهی کند

محمدرضا زائری، روی صفحه توئیتر نسبت به اطلاعیه دفتر آیت‎الله طباطبایی‎نژاد که اظهارات منتسب به وی در روز گذشته را ناقص خوانده و گفته بود: نشر اخبار آن هم از مجلس غیر عمومی و بدون در نظر گرفتن قرائن حالیه و تقطیع کردن جملات، باز گو کننده حق مطلب و رسالت خبرنگاری نیست، واکنش نشان داد. راستش به هیچ وجه نمی خواستم این موضوع را ادامه بدهم، اما جسارت و جرأت و صراحت دفتر امام جمعه اصفهان (البته رفتارشان یک کلمه دیگر می تواند بهتر توصیف کند که من به کار نمی برم)! باعث شد این چند کلمه را بنویسم. عجیب است که بعد از تکذیب موضوع از سوی دفتر امام جمعه برخی دوستان خواسته اند من عذرخواهی کنم! در حالی که امام جمعه اصفهان باید از مردم و رهبر انقلاب عذرخواهی کنند! در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه چنین حدیثی خوانده اند که حتی منبعش را نمی توان نشان داد و بعد هم متصدیان دفتر ایشان با زبان روزه تکذیب کرده اند!

واکنش وزیر نیرو به شایعه انتقال آب کارون به بصره: تکذیب می‌کنم

وزیر نیرو گفت:‌هیچ طرح و برنامه ای برای انتقال آب به خارج از مرزهای کشور نداریم. اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت درباره شایعه انتقال آب کارون به بصره اظهار کرد:‌رسما اعلام می‌کنم هیچ برنامه ای برای انتقال آب به بیرون مرزها تحت هیچ شرایطی نداریم . چنین مباحثی در دهه هشتاد هم مطرح ، ولی منتفی شد و الان هم این بحث‌ها منتفی است.

سکوت بیشترین واکنش به اعتصاب غذای بقایی

یاران احمدی‌نژاد احتمالا انتظار این همه بی‌تفاوتی را نسبت به اعتصاب غذای حمید بقایی نداشتند. عکس‌ها را منتشر کردند اما نمایش بدن رنجور او نیز خیلی تاثیرگذار نبود. نه دل حامیان دیروز احمدی‌نژاد به درد آمد و نه صدای هواداران حقوق بشر و آزادی بیان بلند شد. سکوت بیشترین واکنش به اعتصاب غذای بقایی بود. اصلاح‌طلب و اصولگرا هم ندارد. به عنوان مثال حمیدرضا ترقی عضو حزب موئلفه می‌گوید «وقت ما بیشتر از این ارزش دارد که در این باره صحبت کنیم». معدود چهره‌هایی مثل صادق زیباکلام اصرار دارند که باید به این موضوع فارغ از اتهامات مسوولان دولت‌های نهم و دهم نگریست و به وضعیت آنها واکنش نشان داد. اکثر چهره‌های سیاسی اما مخالف این نگاه نیستند. برخی برخورد قوه قضاییه با یاران احمدی‌نژاد را مناسب می‌دانند و گروهی بر این باورند که آنان چوب عملکرد دیروز خود را می‌خورند.   آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز از جمله فعالان سیاسی است که باور دارد «از ماست که بر ماست». او می‌گوید: «آنچه باعث سکوت مجموعه فعالین و مدافعان حقوق بشر و حقوق شهروندی شده این است که در دولت گذشته انواع اتهامات به افرادی که صرفا منتقد دولت بودند زده شد و منتقدان به زندان فرستاده و محکوم شدند. آن زمان دولت وقت هیچ گونه رسیدگی و پاسخگویی نسبت به این اتفاقات نداشت. به زوایای دیگر ورود نمی‌کنم اما دولتی که خود ناقض حقوق شهروندی بود امروز نمی‌تواند به عنوان معترض نسبت به رعایت حقوق شهروندی بود یا فقدان دادرسی عادلانه در کشور باشد.»/اعتماد

با برخورد با افراد تندرو نام مقدس مشهد همچنان پاک بماند

بنیادی، عضو مجمع نمایندگان استان خراسان گفت:پیامک‌های بسیار زیادی برای نمایندگان ازجمله خود بنده ارسال شده که اغلب با پیش‌شماره ٠٩١۵ بوده و بعضی نیز شماره‌تلفن‌های اعتباری بوده است. البته نمی‌توان با قطعیت درباره اینکه این پیامک‌ها دقیقا از کجا ارسال شده، اظهارنظر کرد. همان‌طور که در حوادث دی‌ماه نیز به‌نوعی نام شهر مشهد به میان آمد، این شائبه ایجاد می‌شود که شاید ادامه همان مسیر باشد اما امیدواریم چنین نباشد و مشهد همچنان به عنوان مامن امنی برای همه شیفتگان امام رضا(ع) باقی بماند. اگر قرار است چنین اتفاقاتی بیفتد، حتما لازم است استاندار مشهد و مسوولان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مشهد با دقت بیشتر در شناسایی این افراد اقدام کنند تا نام مقدس مشهد همچنان پاک باقی بماند./اعتماد

پیشنهاد طرح تحقیق و تفحص از مجلس با هدف ارتقای نظارت

حسن کامران دستجردی در نشست علنی امروز چهارشنبه (۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور، گفت: امام شهید این ماه یعنی امام علی (ع) وصیتی خطاب به نمایندگان مجلس، وزیر، استاندار، شهرداری، امیر، سردار، امام جمعه، دارد و می فرماید «ای امرا اگر دنیا سراغ شما آمد شما سراغ دنیا نروید. دنیا سراغ خادم مسجد نمی‌رود بلکه سراغ صاحب منصبان می‌رود.» یعنی دلار خارج، سراتو، غذای چرب و نرم جاذبه دارد. بنده و تعدادی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص بر روی مجلس آماده کرده‌ایم، این طرح باید مطرح شود. ما نباید صرفا تفحص بر روی دستگاه‌ها داشته باشیم. در چند دوره‌ای که در مجلس حضور دارم این فرصت فراهم نشده است. از اعضای هیات رییسه تقاضا دارم تا زمینه تحقیق و تفحص که به کمیسیون بودجه رفته، فراهم شود چرا که به نوعی نظارت دقیق است و این تفحص دارای چندین محور است./خانه ملت

وزارت ورزش اعزام نمایندگان مجلس به روسیه را تکذیب کرد

داوود عزیزی مدیرکل پارلمانی وزارت ورزش و جوانان درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر حضور برخی نمایندگان در جام جهانی روسیه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی هیچ‌گاه قصد اعزام نمایندگان به مسابقات جام جهانی را نداشته است، اظهار داشت: نه تنها آقای پزشکیان که صحبت‌هایی مبنی بر حضور ایشان در جام جهانی مطرح شده بود، بلکه هیچ کدام از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جام جهانی روسیه حضور نخواهند داشت و اخبار منتشر شده در این خصوص صحت ندارد. اگر نماینده‌ای بخواهد در جام جهانی حضور داشته باشد قطعا با هزینه شخصی خواهد بود و مجلس شورای اسلامی هیچ گونه اعزامی در این خصوص نخواهد داشت./برنا

مجلس پیگیر اجرایی شدن قانون برگزاری تجمعات است

پروانه مافی با اشاره به تعیین محل‌های برگزاری تجمعات از سوی هیات وزیران، بیان کرد: در رابطه با برگزاری تجمعات قانون وضع شده است و ما پیگیر اجرایی شدن این قانون هستیم. دولت نیز در این زمینه گام برداشته است و محل‌های آن را نیز مشخص کرد. محل‌هایی که دولت برای برگزاری تجمعات مشخص کرده شامل برخی از پارک‌ها و بخشی از شهر و فضایی است که در جلوی ساختمان ورودی مجلس قرار دارد. در نتیجه کار قانونی در این زمینه به خوبی در حال پیش رفتن است و به مرحله اجرایی در حال نزدیک شدن است.  این عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه گفت: افراد، اشخاص و گروه‌ها زمانی که حرف مشخص و منطقی دارند و یا قصد مطرح کردن درخواستی را دارند می‌توانند از این طریق درخواست خود را به گوش مسئولین برسانند.  نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: افراد برای برگزاری تجمعات باید از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز بگیرند. در آنجا نیز باید سعی شود تا شرایط سهل‌تری برای دادن مجوز اعمال شود./ ایسنا

اشتراکاتی میان منشا پیامک‌ها و نطفه اعتراضات دی‌ماه وجود دارد

بهروز نعمتی گفت: افراد خودسر! این افراد همان افراد خودسری هستند که زمانی علیه آیت‌الله هاشمی هجمه می‌کردند، یک روز علیه آقای لاریجانی در قم و حالا هم علیه همه نمایندگان مجلس اقدام می‌کنند. اینها همان‌هایی هستند که به خودسر معروفند. بنابر بررسی‌های اولیه مشخص است که تعدادی از پیامک‌ها از پیش‌شماره‌هایی ارسال شده که مربوط به شهر مشهد است.وی در پاسخ به این سوال که در جریان اعتراضات دی‌ماه نیز مسائلی درباره اینکه ریشه اولیه ناآرامی‌ها از شهر مشهد و به‌منظور تخریب دولت بوده، مطرح شد؛ آیا ممکن است ریشه‌ای مشترک میان این پیامک‌ها و آن مسائل در دی‌ماه وجود داشته باشد؟ گفت  ببینید… متاسفانه این‌طور که پیداست ریشه‌های مشترکی وجود دارد. لازم است دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و همچنین قوه قضاییه با این مسائل و اقدامات خودسر برخورد کنند./اعتماد

احتمال مطرح شدن شکایت از سعید طوسی در ترکیه

محمود صادقی خبر داده که خانواده شاکیان پرونده سعید طوسی پرونده شکایتی در کمیسیون اصل ۹۰ باز کرده‌اند. آنها امیدوارند از طریق کمیسیون اصل ۹۰ بتوانند زمینه را برای تجدیدنظر در حکم تبرئه طوسی به وجود آورند. صادقی همچنین گفته حتی شنیده‌ام که یکی از خانواده‌ها بنا دارد پرونده شکایتی علیه طوسی در کشور ترکیه بگشاید. محمدعلی پورمختار، نماینده عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس دهم نیز در همین زمینه می‌گوید «حالا به هر حال اگر جرم در خارج از کشور اتفاق افتاده باشد، بر اساس قانون آن کشور قابل رسیدگی است. همچنین پرونده طبق روال قانونی در ایران نیز قابل رسیدگی است، منظورم رسیدگی‌های بیشتر یا همان تقاضای تجدید نظر در حکم نهایی است. در این مورد – ثبت شکایت در خارج از کشور- دادگاه صلاحیت مضاعف دارد. یعنی هم دادگاه داخل ایران و هم دادگاه‌های ترکیه می‌توانند پرونده را بررسی کنند. ولی حالا دادگاه ترکیه چطور به مسئله وارد خواهد شد و آن را بررسی خواهد کرد زیرمجموعه قوانین آن کشور خواهد بود». /شرق

تحریم‌های آمریکا دیگر تاثیر قبل را در ایران نخواهد داشت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است اروپا ضمانتی به ایران بدهد باید زودتر مشخص شود و سخنان رهبری اتمام حجت برای تسریع در تصمیم‌گیری آنها در قالب برجام بود.علی مطهری در خصوص صحبت‌های اخیر رهبری و ادامه دادن برجام در قالب فرمایشات رهبر انقلاب تصریح کرد: صحبت‌های اخیر رهبری نوعی اتمام حجت با اروپایی‌ها بود برای اینکه نظر خود را اعلام کنند.نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار است اروپا ضمانتی به ایران بدهد باید زودتر مشخص شود و سخنان رهبری اتمام حجت برای تسریع در تصمیم‌گیری آنها در قالب برجام بود.مطهری در خصوص شیطنت برخی جناح‌ها و جریان‌ها در شرایط فعلی اقتصادی که در نهایت علیه مردم تمام خواهد شد، گفت: آمریکا دیگر نمی‌تواند تاثیر قبل را در کشور ما بگذارد و اجماع قبل را نمی‌تواند ایجاد کند. مردم شرایط فعلی کشور را درک می‌کنند و قطعا همبستگی بیشتری خواهند داشت و خود را با آن وفق خواهند داد و تحریم‌های آمریکا دیگر تاثیر قبل را در ایران نخواهد داشت./ایلنا

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*