آخرین خبر :

عزاداری مردم پاکستان در سوگ امام علی«ع»؛ پاشیدن «آب و گلاب» از سوی اهل سنت بر سر شیعیان عزاردار + تصاویر

روزه‌داران پاکستانی به مناسبت شهادت امام علی «ع» در تمام شهرهای این کشور مراسم عزاداری برگزار کرده و شهادت این امام همام را به سوگ نشستند.

 

عزاداری مردم پاکستان در سوگ امام علی«ع»؛ پاشیدن «آب و گلاب» از سوی اهل سنت بر سر شیعیان عزاردار + تصاویر

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، مسلمانان پاکستانی اعم از شیعه و سنی در روز شهادت امام علی «ع» با پوشیدن لباس‌های مشکی مراسم عزاداری برگزار کردند.

گزارش‌ها حاکی است تمام شهرهای پاکستان امروز شاهد مراسم عزاداری مسلمانان روزه‌داری است که در سوگ امام اول شیعیان به سوگ نشسته‌اند.

مردم شهر کراچی دسته‌های با شکوه عزاداری را در مسیر «نشتر پارک» به حرکت درآورده و در ماتم این امام همام بر سر و سینه می‌زنند.

این در حالی است که مراسم روز شهادت مولای متقیان که در پاکستان به نام «یوم علی» مشهور است در دیگر شهرهای پاکستان از جمله لاهور،کویته، راولپندی، پیشاور، حیدرآباد و دیگر شهرهای پاکستان نیز برگزار خواهد شد.

اهل سنت نیز در این روز به دسته‌های عزاداری ملحق شده و حتی برای استقبال از روزه‌داران در هوای گرم پاکستان بر سر آنان آب و گلاب می‌پاشند.

برای برگزاری بهتر این روز نیروهای امنیتی پاکستان از مدت ها قبل تدابیر امنیتی لازم را دیده و هزاران نیروی نظامی تامین امنیت را به عهده میگیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*